تراشه اسنپدراگون 820 و رم 4 گیگابایتی
12/05/1396 - 20:00
سامسونگ از جدیدترین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد + عکس
شرکت کره‌ای سامسونگ به صورت رسمی از جدیدترین گوشی تاشوی خود با کد اختصاصی SM-G9298 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند ضمن تجهیز به تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام و رم 4 گیگابایتی، از وجود دو صفحه نمایش 4.2 اینچی بهره می‌برد! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

چند وقتی بود که شایعات زیادی در مورد یک گوشی تاشوی جدید از محصولات شرکت سامسونگ منتشر می‌شد. در ماه می امسال بود که تأییدیه عرضه این اسمارتفون از سوی سازمان تنا (TENNA) منتشر گردید، اما تا به امروز خبری از رونمایی دستگاه نبود! حال انتظارها به پایان رسیده است، چرا که سامسونگ ساعاتی پیش به صورت رسمی از جدیدترین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد.

این گوشی تاشو با کد SM-G9298 شناخته می‌شود و جانشین گوشی SM-G9198 است که سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم. گوشی تاشو و جدید سامی از بستر سخت افزاری قدرتمندی بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام و رمی 4 گیگابایتی در قلب آن بکارگرفته شده‌اند. یکی از نکات جالب مرتبط با این اسمارتفون مربوط به بهره‌مندی از آن دو نمایشگر می‌شود!

سامسونگ هم بخش داخلی و هم بخش بیرونی تاشونده دستگاه را به نمایشگری 4.2 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) با وضوح تصویر فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) مجهز کرده است. بنابراین شما حتی بدون نیاز به باز کردن گوشی و با لمس نمایشگر بیرونی آن قادر به ارتباط برقرار کردن با دستگاه خواهید بود. پس هیچ لزومی ندارد که حتما از دکمه‌های فیزیکی گوشی استفاده کنید.

حافظه داخلی گوشی SM-G9298 سامسونگ 64 گیگابایتی است که البته 51.7 گیگابایتی از این ظرفیت توسط کاربر قابل استفاده خواهد بود. دستگاه از شیار سیم کارت هیبریدی بهره می‌برد. این مسئله بدان معناست که گوشی از قابلیت اتصال همزمان دو سیم کارت یا اتصال یک سیم کارت در کنار رم مایکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی گوشی مذکور هم از سنسوری 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را ارائه می‌کند. ضمنا سامسونگ برای دوربین اصلی گوشی یک چراغ فلش LED را هم در نظر گرفته است.

دوربین سلفی گوشی تاشو و جدید سامسونگ هم از یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. سامسونگ حتی این اسمارتفون را به اسکنر انگشت هم مجهز کرده که این اسکنر در پنل پشتی دستگاه و درست در زین لنز دوربین اصلی آن واقع شده است. ضمنا گوشی SM-G9298 مثل گلکسی اس 8 سامسونگ از سنسور ضربان قلب هم بهره می‌برد و صفحه نمایش آن هم از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always on Display" پشتیبانی می‌کند.

این گوشی جالب قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE 4G را هم دارد و باتری آن ظرفیت 2300 میلی آمپر ساعتی را به همراه خواهد داشت. جالب است بدانید که گوشی مذکور از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی خواهد کرد. ابعاد کلی بدنه این گوشی 15.9 در 62.9 در 130.2 میلیمتر بوده و وزن آن 235 گرم است. ضمن اینکه بدنه دستگاه از آلیاژ آلومینیوم تشکیل می‌شود. متاسفانه در حال حاضر مشخص نشده که قیمت این گوشی چقدر است و آیا در بازارهای جهانی هم عرضه می‌شود یا خیر؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟