از آسمان تا عمق آب
13/04/1396 - 20:55
اگر به دنیای پهپاد ها علاقه‌مندید این 10 ویدیو را ببینید
این روزها بازار پهپادها بسیار داغ است و نه تنها آسمان بلکه آب‌ها را نیز به تسخیر درآورده‌اند. پهپادها در زمینه‌های مختلف کارایی دارند از جمله: پزشکی و کمک‌های اولیه، ورزش، سینما، سرگرمی و ...
در ادامه 10 ویدیو جذاب از کاربرد‌های مختلف پهپاد‌ها را تماشا کنید.

تماشا کنید: این درون زیر آب هم پرواز می‌کند

در حالی که روبات‌های پرنده موسوم به دِرون دارند آسمان را تسخیر می‌کنند و به جولانگاه خود بدل می‌سازند؛ شاهدیم که یک دِرون جدید نه در آسمان بلکه زیر آب شناور است و پرواز می‌کند. این دِرون را دانشگاه Rutgers ساخته است. 

تماشاکنید: پرواز عجیب درونی فقط با یک پروانه

دِرون یا کوادکوپتر یا هر چیزی که از لحاظ فنی چنین معنی داشته باشد معمولا از چهار پروانه تشکیل شده؛ این پروانه‌ها با حرکت خود نیروی لازم برای به پرواز درآوردن و حفظ آن در هوا را فراهم می‌کنند. پروانه‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که توازن بین وزن و خود دِرون را برقرار می‌کنند.

تماشا کنید: درون سبک‌وزنی که بدون باتری پرواز می‌کند

محققان موفق شدند دِرونی بسازند که بدون نیاز به باتری و با وزن بسیار کم قادر است در هوا به حرکت دربیاید. در حقیقت نیرو و توان لازم برای حرکت این دِرون توسط منبعی که زیر آن قرار دارد تأمین می‌شود.

تماشا کنید: تفنگی فوق‌العاده عجیب برای سرنگونی درون‌ها

سیستم‌‌های بسیار زیادی برای از بین بردن و منهدم کردن دِرون‌های خودسر و خطرناک وجود دارد؛ اما همه آن‌ها یک مشکل نسبتا بزرگ دارند: برای منهدم کردن دِرون‌ها؛ باید خیلی به آن‌ها نزدیک شد. حالا اگر این هواپیمای روباتیک در حال حمل بسته‌های مواد منفجره باشد؛ مسلما خیلی خطرناک خواهد بود.

تماشا کنید: لحظه شکار پهپاد توسط رونالدو

تا کنون اسلحه‌های زیادی برای شکار و از کار افتادن پهپادها معرفی شده است یا کاربردهای متنوع و گاهی خارق‌العاده از روبات‌های پرنده دیدیم اما تمرین هدف‌گیری و شکار پهباد توسط بزرگ‌ترین بازیکن کنونی دنیای فوتبال ماجرای دیگری است. 

تماشا کنید: درون اینتل ستاره مسابقات اسلم‌دانک NBA شد

یکی از زیباترین جاذبه‌های ورزش پر هیجان بسکتبال اسلم‌دانک است و همه ساله بهترین بازیکنان لیگ NBA با حضور در مسابقه اسلم‌دانک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. اما امسال این مسابقه یک ویژگی خاص دارد: حضور اینتل با دِرون معروف‌اش.

تماشا کنید: پهپادی برای جابجایی اشیا

شرکت Festo  پهپاد جالبی مخصوص فضای بسته طراحی کرد. نحوه عملکرد این پهپاد را تماشا کنید.

تماشا کنید: پهپادها به کمک هوش مصنوعی جلوی شکار غیرقانونی حیوانات را می‌گیرند

یکی از معضلات دنیای کنونی شکار غیرقانونی و غیرمجاز افراد سودجو در نقاط مختلف دنیا است به‌طوری که باعث شده برخی از گونه‌های جانوری در خطر انقراض قرار بگیرند. از طرف دیگر، با پیشرفت فناوری و ظهور پدیده‌ای به‌نام پهپاد شاهد استفاده گسترده از آن در شاخه‌های گوناگون هستیم. حالا قرار است از این دستگاه برای شناسایی شکارچیان غیرقانونی استفاده شود.

تماشا کنید: این پهپاد بدون دخالت انسان حرفه‌ای‌ترین تصاویر را ثبت می‌کند

کار با پهپادها برای ضبط تصاویر ویدیویی حرفه‌ای کار ساده‌ای نیست و گاه به یک تیم برای ثبت تصاویر با کیفیت نیاز است. اما باز هم محققان دانشگاه MIT دست به‌کار شده‌اند و گجتی ساخته‌اند که انسان‌ها در آن هیچ نقشی ندارند. کافی است فاکتورهای موردنظر برای آن تعیین شود و بعد از آن خودش شروع به فیلم‌برداری می‌کند.

تماشا کنید: اولین پرش دنیا با پهپاد از ارتفاع ۳۰۰ متری

اگر تا به‌حال فکر می‌کردید که دِرون‌ها فقط برای ارسال سفارش غذا یا برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌شوند، کاملا در اشتباه بودید. به‌زودی از این وسیله برای حمل مجروحان در عملیات امداد و نجات استفاده می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟