بدنه مات، دوربین دوگانه و نمایشگر خمیده
12/04/1396 - 18:14
طرح مفهومی گوشی‌های سال 2018 نوکیا منتشر شد + عکس
به تازگی شاهد انتشار تصاویری در قالب طرح مفهومی از گوشی‌های سال 2018 شرکت نوکیا در فضای مجازی بودیم. در این تصاویر به وضوح دیده می‌شود که نوکیا از سبک طراحی اسمارتفون‌های جدیدی مثل گلکسی اس 8 بهره خواهد گرفت. همچنین نوکیا ظاهرا به سمت تجهیز گوشی‌هایش به دوربین دوگانه سوق پیدا می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

آقای جوناس دونرت (Jonas Daehnert) از طراحان مشهوری است که گاها طرح‌های مفهومی جالبی در مورد اسمارتفون‌ها ارائه می‌کند. وی به تازگی تصاویری در قالب طرح مفهومی از گوشی‌های سال 2018 شرکت نوکیا را منتشر کرده که بسیار جالب به نظر می‌رسند. در تصاویر مفهومی وی یک گوشی رده بالای نوکیا دیده می‌شود که سبک طراحی پنل جلویی آن شبیه به گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ است و در پنل پشتی دستگاه دوربین دوگانه به صورت عمودی دیده می‌شود.

همانطور که در عکس‌های ضمیمه شده مشاهده می‌کنید، ظاهرا لبه‌های نمایشگر دستگاه خمیده هستند و انحنای ظریفی را ارائه می‌کنند. همچنین سعی شده که تا حد امکان لبه‌های بالا و پایین دستگاه هم حذف و مساحت جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن پوشانده شود. بنابراین کاملا مشخص است که در این طرح مفهومی، نوکیا رو به سمت به‌کارگیری سبک طراحی دستگاه‌های اندرویدی جدیدتر سوق پیدا کرده است.

دوبین دوگانه دستگاه در وسط و بخش فوقانی پنل پشتی واقع شده است و چراغ فلش LED دوبلی در زیر آن دیده می‌شود. نکته جالب در اینجاست که در این طرح مفهومی دکمه هوم (Home) یا اسکنر انگشتی دیده نمی‌شود! بنابراین شاید این طرح مفهومی به نوعی نشان می‌دهد که نوکیا در گوشی‌های رده بالای سال 2018 خود از نمایشگرهایی استفاده می‌کند که قابلیت اسکن انگشت کاربر و آنلاک کردن دستگاه را دارند.

 با وجود تمام این تفاسیر بخش عظیمی از طرح ارائه شده با الهام‌گیری از شایعات مرتبط با گوشی نوکیا 9 ترسیم شده که گفته می‌شود طی هفته‌های آتی شاهد رونمایی رسمی از آن خواهیم بود. این گوشی احتمالا یک اسمارتفون رده بالاست و به رم 6 یا 8 گیگابایتی و تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز می‌شود. با این وجود نمی‌توان مدعی شد که به طور قطع گوشی‌های نوکیا در آینده و سال 2018 از سبک طراحی مشابه با عکس‌های منتشر شده بهره‌مند می‌شوند. نظر شما در رابطه با تصاویری که در قالب طرح مفهومی از گوشی‌های سال 2018 شرکت نوکیا منتشر شده‌اند چگونه است؟ 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟