با کامپیوترهای گیمینگ قدرتمند HP آشنا شوید
18/03/1396 - 01:01
اچ‌پی از دو گیمینگ لپ‌تاپ و یک گیمینگ کامپیوتر رومیزی پرده برداشت
شرکت اچ‌پی به طور رسمی از دو گیمینگ لپ‌تاپ جدید با نام‌های HP Omen 15 و HP Omen 17 در کنار جدیدترین گیمینگ کامپیوتر رومیزی خود رونمایی کرد. گیمینگ کامپیوتر رومیزی جدید اچ‌پی هم با لقب Omen PC شناخته می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این سه محصول جدید HP داشته باشیم.

شرکت اچ‌پی از جمله شرکت‌های شناخته شده‌ای است که در زمینه طراحی و تولید لپ‌تاپ‌ها و قطعات کامپیوتری فعالیت دارد. تقریبا همه ما HP را به عنوان یک برند معتبر و باکیفیت می‌شناسیم. این شرکت به تازگی از دو گیمینگ لپ‌تاپ جدید با نام‌های HP Omen 15 و HP Omen 17 در کنار جدیدترین گیمینگ کامپیوتر رومیزی خود با نام Omen PC رونمایی کرد.

موضوع را با گیمینگ کامپیوتر رومیزی یا شخصی Omen آغاز می‌کنیم. این کامپیوتر از آپشن‌های مختلف و مجهز به پردازنده‌های نسل هفتم Core i اینتل و همچنین پردازنده‌های گرافیکی AMD و NVIDIA بهره می‌برد. بنابراین گیمرها با توجه به نیاز خود مجموعه‌ای از انتخاب‌های متنوع را در اختیار خواهند داشت. قیمت نسخه پایه‌ای گیمینگ کامپیوتر مذکور معادل با 899 دلار عنوان شده که ظاهرا به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1050 مجهز است.

اچ‌پی اشاره کرده که در صورت تمایل کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه 3000 دلار نسخه‌ای از گیمینگ کامپیوتر Omen را خریداری کنند که از دو کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti یا دو کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 بهره می‌برد. کامپیوتر مذکور از نظر طراحی و ظاهر هم سبکی نسبتا متفاوت‌تر را ارائه می‌کند. در بخش جلویی دستگاه از دو درگاه هارد درایو استفاده شده که از رابط Hot Plugging بهره می‌برد. این رابط سبب می‌شود تا کاربر برای اتصال وسایل دارای حافظه به کامپیوتر نیازی به خاموش کردن آن نداشته باشد.

اما علاوه بر گیمینگ کامپیوتر نام برده شده، اچ‌پی از دو گیمینگ لپ‌تاپ جدید هم پرده‌برداری کرده است. این دو لپ‌تاپ به ترتیب Omen 15 و Omen 17 نام دارند. ظاهرا نسخه مجهز به پردازنده NVIDIA GeForce GTX 1060 لپ‌تاپ Omen 15 از فناوری یا بهتر بگوییم سبک طراحی Max-Q انویدیا هم بهره می‌برد. همچنین در این لپ‌تاپ از فن‌های خنک کننده بزرگی استفاده شده که بنا به ادعای اچ‌پی گردش هوا در بدنه دستگاه را تا 21.8 درصد تقویت می‌کنند.

گیمینگ لپ‌تاپ HP Omen 15 به پردازنده Intel Core i7 7700HQ مجهز است و از نظر رم شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های 8 و 16 گیگابایتی می‌شود. نوع رم هر دو نسخه نام برده شده، DDR4 است. گیمینگ لپ‌تاپ مذکور از نظر کارت گرافیک سه آپشن مختلف شامل Nvidia GeForce GTX 1050Ti ، Nvidia GeForce GTX 1050  و AMD Radeon RX 550 را ارائه می‌کند. صفحه نمایش دستگاه هم 15 اینچی بوده و در دو آپشن فول اچ‌دی و UHD موجود است.

گیمینگ لپ‌تاپ HP Omen 15 از نظر حافظه داخلی هم شامل دو آپشن مختلف می‌شود. آپشن اول آن از حافظه HDD با ظرفیت یک ترابایت بهره می‌برد و آپشن دوم آن به حافظه HDD یک ترابایتی و حافظه SDD با ظرفیت 512 گیگابایتی مجهز خواهد بود. قیمت نسخه پایه‌ای این لپ‌تاپ برابر با 999 دلار بوده و قیمت نسخه برتر آن به 1599 دلار می‌رسد!

اما در سمت مقابل گیمینگ لپ‌تاپ HP Omen 17 قرار دارد. این لپ‌تاپ که از صفحه نمایشی 17 اینچی بهره می‌برد شامل آپشن‌های وضوح تصویر فول اچ‌دی 60 هرتز، فول اچ دی 120 هرتز و UHD با نرخ 60 هرتز می‌شود. پردازنده مشابه Intel Core i7-7700HQ در این گیمینگ لپ‌تاپ هم به‌کاررفته و دستگاه از نظر رم آپشن‌های 8، 12، 16 و 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند که همگی از نوع DDR4 هستند.

گیمینگ لپ‌تاپ Omen 17 اچ‌پی از نظر کارت گرافیک شامل چهار آپشن یا گزینه متفاوت می‌شود. کارت‌های گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 ،Nvidia GeForce GTX 1060 ،AMD Radeon RX 580 و Nvidia GeForce GTX 1070 آپشن‌هایی هستند که گیمرهای علاقمند می‌توانند برای لپ‌تاپ اومن 17 انتخاب کنند. این محصول از نظر حافظه داخلی هم شامل سه نسخه مختلف می‌شود. نسخه نخست آن از حافظه HDD با ظرفیت یک ترابایت بهره‌مند است. نسخه دوم آن به حافظه HDD با ظرفیت یک ترابایت در کنار حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت مجهز بوده و نسخه نهایی آن از حافظه HDD با ظرفیت دو ترابایت و یک حافظه SDD با ظرفیت 256 گیگابایتی بهره‌مند است.

قیمت نسخه پایه‌ای گیمینگ لپ‌تاپ Omen 17 اچ‌پی برابر با 1099 دلار خواهد بود و نسخه برتر آن قیمت 1799 دلار را به همراه دارد. ضمنا کیبورد هر دو لپ‌تاپ جدید اچ‌پی از نور پس زمینه قرمز رنگ و بسیار جالبی بهره می‌برند که بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید. نظر شما در رابطه با گیمینگ کامپیوتر و گیمینگ لپ‌تاپ‌های جدید کمپانی HP چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟