یکی از بهترین گجت‌ها برای ایمنی راننده
21/02/1396 - 10:18
چراغی که جان دوچرخه‌سوارها را نجات می‌دهد
شما هم این تجربه را داشتید که در شب در جاده‌ای خلوت دوچرخه‌سواری کنید و دایم نگران خودروهایی عبوری از کنارتان باشید؟ Flare R taillight گجتی است که برای ایمنی دوچرخه‌سوارها در چنین مواقعی ساخته شده است.

1606683296_1_0.gif

یکی از کارشناسان بیزنس‌اینسایدر می‌گوید: "سال‌هاست که از دوچرخه برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنم و به جرأت می‌گویم که Flare R taillight یکی از ایمن‌ترین گجت‌هایی است که تا به حال با آن کار کرده‌ام." این چراغ چشمک‌زن فوق‌العاده قوی به‌طور ویژه برای افزایش دید دوچرخه‌سوار در هنگام روز ساخته شده است. در توضیح این چراغ آمده که از فاصله 2 کیلومتری قابل تشخیص است و فرقی نمی‌کند که روز باشد یا شب.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: گوی عجیبی که گوشی‌های موبایل را بی‌سیم شارژ می‌کند
آیا بالاخره از کابل‌های شارژ گجت‌ها خلاص می‌شویم؟

گجت Flare R توسط Bontrager ساخته شده و به‌وسیله یواس‌بی شارژ می‌شود. خیلی از کسانی‌که دوچرخه سوار می‌شوند از چراغ فقط در هنگام شب استفاده می‌کنند ولی طبق آماری که توسط تِرِک منتشر شد حدود 80 درصد تصادفات بین خودرو و دوچرخه در هنگام روز رخ می‌دهد. این آمار مربوط به سال 2006 است و گفته می‌شود اگر در روشنایی روز از چراغ استفاده شود میزان تصادفات بین خودروها، موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

ترک به‌عنوان سازنده Flare R با ساخت این گجت آن را تبدیل به اولین چراغ عقبی کرده که برای دید در روشنایی روز طراحی شده است. این وسیله به دو طریق به عقب دوچرخه وصل می‌شود: به چیزی مانند زین دوچرخه یا کمربند وصل می‌شود یا این‌که با یک بند لاستیکی به دور صندلی بسته می‌شود. به گفته تیم سازنده، استفاده از این چراغ باعث افزایش آگاهی و توجه موتورسیکلت سوارها به دوچرخه سوارانی می‌شود که در اطراف‌شان حرکت می‌کنند.

«جان برک»، مدیر ترک می‌گوید: "اگر به موتورسیکلت سوارها دقت کنید می‌بینید که تمام طول روز از چراغ وسیله خود استفاده می‌کنند. این قضیه باید برای دوچرخه سوارها هم صدق کند." گجت Flare R نور بسیار قوی تولید می‌کند. ولی طراح آن معتقد است که ویژگی این وسیله فقط به نور روشن خلاصه نمی‌شود بلکه در کنار آن دارای یک لیزر متمرکز شده است که می‌تواند از فاصله بسیار دور دیده شود. آن‌ها می‌گویند نور ثابت و پیوسته با محیط اطراف ترکیب می‌شود ولی نوری که در حال فلاش زدن باشد به راحتی قابل تشخیص است و توجه دیگران را به خود جلب می‌کند.

قیمت این چراغ روی سایت شرکت تولید کننده یعنی ترک 79.99 دلار است ولی ممکن است در برخی سایت‌های دیگر تا قیمت 59.99 دلار هم قابل خرید باشد. وقتی از مدیر این شرکت درباره ایده شکل‌گیری Flare R سئوال شد وی گفت: "حدود 5 سال پیش مشغول رانندگی در سن‌دیگو بودم. دوچرخه سواری را دیدم که پشت دوچرخه خود یک چراغ نصب کرده بود و این اولین چیزی بود که در آن جاده نظر من را به خود جلب کرد. با این‌که نمی‌توانستم دوچرخه را به خوبی ببینم ولی نور در حال انتشار بود و باعث می‌شد تا توجه همه معطوف به آن شود. همان موقع بود که با خودم گفتم 'ایده فوق‌العاده‌ای است.' وقتی به شرکت برگشتم به همکارانم گفتم، 'ما نیاز به چراغی برای پشت دوچرخه‌ داریم که بتواند چنین کاری بکند. به این ترتیب بود که ایده Flare R شکل گرفت. فکر می‌کنم این یک محصول بی‌نظیر است."

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟