برای جلوگیری از پاک یا حذف شدن اپ‌های ثالث
چگونه اپ‌های ثالث در اندروید را به‌عنوان اپ‌های سیستمی نصب کنیم
اگر گوشی اندرویدی دارید و آن‌را روت کرده‌اید شاید به‌دنبال این هستید که اپ‌های ثالث را به‌عنوان اپ‌های سیستمی روی دستگاه نصب کنید. همان‌طور که می‌دانید این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض در اندروید در دسترس نیست اما می‌توانید با چند روش مختلف به هدف خود برسید.

1606683296_1_0.gif

یکی از دلایل محبوبیت بالای سیستم‌عامل اندروید رابط فوق‌العاده آن  و هم‌چنین در دسترس بودن اپ‌های متعدد است که می‌توانند به‌صورت ثالث روی دستگاه نصب شوند. مهم نیست که این اپ‌ها از داخل گوگل پلی استور نصب شوند یا منابع دیگر، موضوع اصلی این است که هیچ کدام از این اپ‌ها نمی‌توانند به‌عنوان اپ‌های سیستمی دائمی نصب شوند و از آن‌جایی که به‌صورت موقتی روی دستگاه نصب می‌شوند به‌سادگی قابل پاک شدن هستند.

برای همین است که باید از این اپ‌ها مراقبت کرد. اگر بر اثر هر اشتباهی از روی دستگاه پاک شوند باید دوباره آن‌ها را نصب کرد. ولی این قضیه در مورد اپ‌های سیستمی صدق نمی‌کند. زیرا این اپ‌ها فاقد گزینه Uninstall یا Remove هستند. برای همین اصلا نمی‌توان آن‌ها را از روی دستگاه حذف کرد. اگر بتوانید این ویژگی بی‌نظیر را برای اپ‌های موردنظرتان هم انجام دهید فوق‌العاده می‌شود چون در این حالت دغدغه‌ای از بابت پاک یا حذف شدن این اپ‌ها نخواهید داشت. اما همان‌طور که می‌دانید این گزینه به‌صورت پیش‌فرض در اندروید در دسترس نیست اما با روش‌هایی که در زیر آورده شده می‌توانید اپ‌های ثالث را به‌عنوان اپ‌های سیستمی روی اندروید نصب کنید.

مراحل نصب اپ‌های ثالث به‌عنوان اپ سیستمی در اندروید

گام اول- برای استفاده از فایل منیجر با امکان دسترسی به فایل‌های روت شده، از ES File Explorer استفاده می‌کنیم. اما می‌توانید از اپ‌های دیگر هم استفاده کنید البته توجه داشته باشید که ممکن است روش‌های آن‌ها کمی متفاوت باشد. بهتر این است که سراغ برنامه ES File Explorer بروید.

گام دوم- اپ فوق را باز کنید و در داخل برنامه از سمت چپ صفحه به‌سمت راست بکشید تا منوی Navigation باز شود. از این قسمت، گزینه "Root Explorer" را فعال کنید و اگر دسترسی SuperUser روی صفحه ظاهر شد به‌آن مجوز بدهید.

گام سوم- در صفحه هوم اپ، Internel Storage را باز کنید و سپس از آن‌جا روی دکمه "/" که در بالای صفحه قرار دارد تقه بزنید تا به فایل‌های سیستمی دسترسی داشته باشید.

گام چهارم- در پوشه‌ای که باز کردید به‌قسمت "Data" بروید و از آن‌جا پوشه "App" را پیدا کنید تا به‌تمام اپ‌های نصب شده بر روی دستگاه دسترسی داشته باشید. انگشت‌تان را چند ثانیه روی پوشه همان اپ که می‌خواهید به اپ سیستمی تبدیل شود نگه دارید  و گزینه "Cut" را انتخاب کنید.

گام پنجم- دوباره به پوشه "/" بروید و پوشه System را باز کنید. سپس پوشه "app" را باز کنید و پوشه کات شده اپ را در آن پیست کنید. با این کار اپ مذکور داخل سیستم کپی می‌شود، ولی برای این‌که بتواند به‌عنوان اپ سیستمی کار کند باید مجوزهای لازم را در اختیارش بگذارید.

گام ششم- انگشت‌تان را دوباره چند ثانیه روی پوشه کپی شده نگه دارید و سپس "Properties" را باز کنید. روی دکمه "Change" که کنار گزینه "Permissions" قرار دارد تقه بزنید. باید از این قسمت مجوزهای "Read"، "Write" و "Execute" را صادر کنید. همین کار را برای فایل APK داخل پوشه اپ انجام دهید و مجوزهای آن‌را هم تغییر دهید.

دستگاه را ریستارت کنید. می‌بینید که اپ موردنظر شما تبدیل به اپ سیستمی شده است.

از Link2SD استفاده کنید

این اپ یکی از بهترین اپ‌های اندرویدی روی بستر گوگل پلی است. ویژگی خیلی خوب آن امکان انتقال اپ‌های سیستمی به کارت حافظه SD و هم‌چنین تبدیل اپ‌های روی کارت SD به اپ‌های سیستمی است. می‌توانید به‌کمک این اپلیکیشن اپ کاربری را به اپ سیستمی تبدیل کنید.

گام اول- قبل از هر چیز اپلیکیشن Link2SD را دانلود و نصب کنید.

گام دوم- از آن‌جایی که برای نصب و کار با این برنامه به اسمارت‌فون روت شده نیاز است از شما برای مجوز دسترسی ابرکاربر سئوال می‌شود. حتما هرگونه درخواست مجوز مورد نیاز این اپ را در اختیارش بگذارید.

گام سوم- بعد از نصب، اپ را روی دستگاه اندروید باز کنید. در این اپلیکیشن تمام اپ‌های نصب شده بر روی دستگاه به‌همراه اپ‌های کاربر لیست می‌شود.

گام چهارم- حالا اپی که می‌خواهید به اپ سیستمی تغییر پیدا کند را انتخاب کنید.

گام پنجم- یک پاپ‌آپ روی صفحه ظاهر می‌شود. از داخل آن گزینه "Convert to system app" را انتخاب کرده و سپس "OK" را لمس کنید.

به‌همین راحتی اپ‌های موردنظرتان را به اپ‌های سیستمی تبدیل کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟