با ویژگی‌های جدید تلگرام 4.5 آشنا شوید
نسخه جدید تلگرام منتشر شد: تلگرام 4.5 را دانلود کنید!
جدیدترین نسخه تلگرام ساعاتی پیش به طور رسمی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شد. نسخه جدید تلگرام که نسخه 4.5 است مجموعه عظیمی از ویژگی‌های جدید مثل امکان ذخیره کردن پیام‌ها به شیوه کارآمدتر، امکان تعیین ترتیب ارسال عکس‌ها، امکان پین کردن پیام در کانال و غیره را ارائه می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

نسخه جدید تلگرام به صورت رسمی منتشر شده و هم اکنون می‌توانید تلگرام 4.5 را از اپ استور، گوگل پلی استور و کافه بازار دانلود کنید. تلگرام 4.5 مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدیدی را برای این مسنجر به ارمغان آورده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل ارائه بخش اختصاصی با نام "Saved Messages" (پیام‌های ذخیره شده)، امکان مشخص کردن ترتیب ارسال عکس‌ها در چت، قابلیت سنجاق کردن پیام در کانال و جستجوی پیشرفته‌تر می‌شود. در ادامه این مطلب به صورت دقیق‌تر شما عزیزان را به ویژگی‌های جدیدی که در تلگرام 4.5 ارائه شده‌اند آشنا می‌کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

امکان تعیین ترتیب ارسال عکس‌ها در پنجره گفتگو

انتخاب و ارسال عکس‌ها در نسخه جدید تلگرام به شیوه جالب‌تری انجام می‌شود. برخلاف گذشته که کاربر نمی‌توانست ترتیب ارسال عکس‌های مورد نظرش را مشخص کند، تلگرام 4.5 این قابلیت را در اختیارتان قرار خواهد داد. بدین سبب در حین انتخاب عکس‌ها از گالری گوشی، عددی در گوشه سمت راست و بالای آن‌ها نمایان می‌شود که نشان دهنده ترتیب ارسال عکس است.

علاوه بر این موضوع، در تلگرام 4.5 عکس‌هایی که به یکباره توسط کاربر انتخاب و در یک پنجره گفتگو ارسال شوند به شکل یک آلبوم پیوسته نمایش داده خواهند شد. یعنی عکس‌های انتخابی به طور مستقل ارسال نمی‌شوند و مثل یک قاب متشکل از چند عکس ارسال خواهند شد. هر قاب یا آلبوم می‌تواند شامل 10 عکس باشد. کاربران برای مشاهده هر یک از عکس‌های موجود در آلبوم در اندازه اصلی، کافیست که عکس مورد نظرشان را لمس کنند. این تغییر که در نسخه جدید تلگرام ایجاد شده، به واقع یکی از کارآمدترین تغییراتی محسوب می‌شود که طی چند وقت اخیر برای این مسنجر ارائه شده بود.

امکان سنجاق کردن پیام در کانال

ادمین کانال‌های تلگرام از این پس می‌توانند پیام‌ها یا پست‌های خاص مورد نظرشان را به بخش فوقانی صفحه کانال سنجاق کنند. سنجاق یا پین کردن پیام‌ها پیش از این در گروه‌های تلگرام ارائه شده بود و ادمین‌ها از این ویژگی استفاده می‌کردند، اما هم اکنون این قابلیت در اختیار ادمین کانال‌های تلگرام هم قرار گرفته است.

نمایش منویی از عکس‌های پروفایل کاربران

در نسخه جدید تلگرام زمانی که عکس پروفایل یک کاربر را مشاهده می‌کنید، منویی از عکس‌های پروفایل او در زیر صفحه نمایان می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب هر عکس از منوی زیرین صفحه، آن را مشاهده کنید. این قابلیت هم یکی از ویژگی‌های جدید تلگرام 4.5 محسوب می‌شود.

امکان ذخیره‌سازی پیام‌های برگزیده در بخش "Saved Messages"

در نسخه‌های قبلی تلگرام می‌توانستید پیام‌های برگزیده مورد نظرتان را برای خودتان ارسال کنید تا همیشه در دسترس باشند و به نوعی ذخیره شوند. اما در نسخه جدید تلگرام پنجره گفتگوی با خودتان تغییر نام یافته و با عبارت "Saved Messages" به معنای "پیام‌های ذخیره شده" نمایش داده می‌شود. زمانی که هر پیام را فوروارد یا برای اشتراک‌گذاری انتخاب کنید، پنجره گفتگوی Saved Messages در بالاترین بخش صفحه و لیست نمایان می‌شود. پس شما خیلی ساده و فقط با انتخاب آن می‌توانید پیام مورد نظر را ذخیره کنید.

یک ویژگی جدیدی که ارائه شده مربوط به وجود یک آیکون میانبر در کنار تمام پیام‌هایی می‌شود که در "Saved Messages" ذخیره می‌کنید. این آیکون میانبر در گوشه سمت راست و پایین هر پیام قرار می‌گیرد و شما با لمس آن به مکان دقیق ارسال اولیه آن پیام در پنجره گفتگوی اختصاصی خود هدایت خواهید شد.

به منظور دسترسی به پیام‌های ذخیره شده یا همان "Saved Messages" هم می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. روش اول مثل قبل است! در این روش باید در لیست گفتگوهای تلگرام خود به دنبال پنجره "Saved Messages" باشید و آن را انتخاب نمایید. اما روش دوم دسترسی به این قسمت مختص تلگرام 4.5 است. در این روش کافیست که با لمس آیکون سه خطی گوشه سمت راست و بالای تلگرام به منوی اصلی این اپلیکیشن مراجعه کنید و از بین گزینه‌های ارائه شده، گزینه "Saved Messages" را انتخاب نمایید.

تغییرات ظاهری تلگرام در نسخه سازگار با iOS

آخرین تغییری که در نسخه جدید تلگرام ایجاد شده مخصوص کاربران آیفون و آیپدهای اپل است. تلگرام اشاره داشته که در آپدیت جدیدش ظاهر منوی تنظیمات و بخش نشان دهنده اطلاعات کاربران در پنجره چت را تغییر داده است. تلگرام تاکید کرده که این تغییرات در آیفون 10 اپل به خوبی قاب مشاهده هستند و نسخه آی‌او‌اسی تلگرام 4.5 برای این آیفون بهینه‌سازی شده است.

جستجوی پیشرفته‌تر

آخرین ویژگی جدیدی که در تلگرام 4.5 ارائه شده، مربوط به امکان جستجوی پیشرفته‌تر کانال‌ها، ربات‌ها و گروه‌ها می‌شود. در نسخه جدید تلگرام می‌توانید گروه‌ها، کانال‌ها و ربات‌های مورد نظرتان را با جستجوی عنوانشان بیابید. همچنین لیست موارد یاد شده به ترتیب محبوبیت از بالا به پایین چینش می‌شوند.

کلام آخر

بنابراین با تغییراتی که در جدیدترین نسخه تلگرام به وجود آمده آشنا شدید. به منظور دانلود تلگرام 4.5 می‌توانید از آیکون‌های زیر استفاده کنید:

دانلود جدیدترین نسخه تلگرام از کافه بازار

دانلود جدیدترین نسخه تلگرام از گوگل پلی استور

دانلود جدیدترین نسخه تلگرام از اپ استور

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟