آخر هفته با شبکه
گالری عکس: چشم‌اندازهای جذاب و خیره‌کننده در چهارمین دوره عکاسی Fine Art (بخش اول)
برندگان جوایز چهارمین دوره عکاسی Fine Art اخیرا معرفی شدند. عکس‌های این دوره شامل برخی از بهترین و بی‌نظیرترین تصاویر از چشم‌اندازهای مختلف جهان هستی مانند طبیعت و هم‌‍چنین تایم‌لپس‌های زیبا از شهرها هستند. این مسابقه با دربرگرفتن 20 دسته‌بندی گوناگون و در دو بخش حرفه‌ای و آماتور از وسعت بسیار زیادی برخوردار است. دو برگزیده برتر سال جاری عکس "Come Hell or High Water" اثر «کوکو آماردلی» و "A Tribute to Orlando" اثر «ویلیام یه» بودند. این عکس‌ها از یک طرف چشم‌نواز و خیره‌کننده بودند و از طرف دیگر شیوه کلاسیک هنر عکاسی را به‌نمایش گذاشتند.

1606683296_1_0.gif

در بخش آماتور، «سایجان ساسیدهاران» با عکس "Conctrete Jungle" موفق به کسب مقام اول شد. این عکس جزئیات ساختارهای بتنی را به زیباترین شکل ممکن به بیننده انتقال می‌دهد. در بخش حرفه‌ای‌ها، «دورویل کالوالکانتی» با مجموعه‌ای از عکس‌های توکیو و نگاه به پل‌های سنگی قدیمی این شهر از طریق لنزهایی به سبک Bladerunner توانست در جایگاه نخست قرار بگیرد.

از دیگر کارهای زیبا و جالب این دوره، مجموعه جالب و هیجان‌انگیز عکاسی نور اثر «الکساندرو پوپوفچی»، عکس‌های زیبا از ورزشکاران ورزش واترپولو اثر «هاردی بودی»، تصاویر سوررئال از صحرای نامیب اثر «جیراوات پلکونگتو» و عکسی از آبشار یخ‌زده نیاگارا به‌نام "Icy Niagara Falls Looked Lik A Different Panet" اثر «آدام کلکوتکا» قابل ذکر هستند.

در زیر نگاهی داریم به عکس‌های تماشایی و برنده چهارمین دوره عکاسی Fine Art. این عکس‌ها در دو بخش ارائه می‌گردند. با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: زیبایی فوق‌العاده و حیرت‌انگیز کهکشان‌های همسایه ما
آخر هفته با شبکه: تصاویر بین‌کهکشانی از قرن نوزدهم تا امروز

مقام نخست بخش آماتور، دسته مناظر شهری: سایجان ساسیدهاران با مجموعه عکس‌های Concrete Jungle از امارات متحده عربی.

مقام نخست بخش حرفه‌ای، دسته مناظر شهری: دورویل کاوالکانتی با Night Walk که پل‌های فلزی قدیمی شهر توکیو را به‌تصویر کشید.

مقام دوم بخش حرفه‌ای، دسته مناظر شهری: تونی مکاتیر با مجموعه +City که رشد خانه‌های مسکونی در شهر قاهره و در کنار اهرام را نشان می‌دهد.

مقام سوم بخش حرفه‌ای، دسته طبیعت: جیراوات پلکونگتو با تصویری از صحرای نامیب

مقام سوم بخش آماتور، دسته عکاسی در شب: الکساندرو پوپوفچی با "سقوط رعد و برق" که درطی فصل طوفانی جنوب فلوریدا گرفته شده است.

مقام نخست بخش حرفه‌ای، دسته معماری: مارتین والتز با عکس Berlin Flat White.

مقام سوم بخش حرفه‌ای، دسته مناظر شهری: کارستن باخ‌میر با عکس Endless Stream.

مقام اول بخش حرفه‌ای، دسته مناظر: ایگناسیو مونیسیو کاسادو با عکس چراغ‌ها و سایه‌ها.

مقام دوم بخش حرفه‌ای، دسته مناظر: ویهائو پن با عکس پنجره یخ‌زده

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: زیباترین خانه‌های پیش‌ساخته دنیا

مقام سوم بخش حرفه‌ای، دسته مناظر: انریکو فوساتی با عکس مسیر Neiflheimer.

مقام اول دسته حرفه‌ای، بخش طبیعت: سرگئی لوکانکین با عکس نمایی از Lofoten زمستانی در زیر آب. این عکس در Lofoten در نروژ گرفته شده و ترکیبی از دو تصویر برای خلق یک پانورامای جذاب است.

مقام سوم دسته حرفه‌ای، بخش عکاسی شب: ریکاردو تاکامورا با عکس چشمان هوروس. این منطقه پهناورترین سرزمین شن و ماسه در آمریکای جنوبی است.

مقام نخست دسته حرفه‌ای، بخش مناظر دریایی: امیلی کازتون با عکس موج سوار.

مقام دوم بخش حرفه‌ای، دسته مناظر دریایی: دانیل فلیشهکر با عکس لایه‌های موج.

مقام سوم بخش حرفه‌ای، دسته مناظر دریایی: الیویر رابرت با عکس Leman.

مقام دوم بخش حرفه‌ای، دسته سفر: پاتریک وَک با عکس خارج از غرب. مجموعه‌ای جالب از غرب قدیمی آمریکا.

مقام سوم بخش حرفه‌ای، دسته سفر: لوکاش گرودیژ با عکس سفر طولانی.

مقام اول بخش حرفه‌ای، دسته حیوانات و حیات وحش: جیراوات پلکونگتو با عکس زیبای ماهی مبارز Siamese. این ماهی که نام دیگرش ماهی بتا می‌باشد، یک گونه معروف آکواریومی بوده و به‌شدت حالت تهاجمی دارد.

مقام دوم بخش حرفه‌ای، دسته حیوانات و حیات وحش: لورنزو میتیگا با عکس ایگوانای سبز.

مقام سوم بخش حرفه‌ای، دسته حیوانات و حیات وحش: رابرت سیجکا با عکس شیر آبی.

مقام اول بخش آماتور، دسته عکاسی آبستره یا انتزاعی: جیمز هرسی با عکس شبنم. نمایی زیبا از ساختار کریستالی که روی پنجره‌های یخ‌زده دیده می‌شود.

مقام دوم بخش آماتور، دسته عکاسی آبستره یا انتزاعی: یانا لیلیوا با عکس جنگل سنگ که در واقع طعنه‌ای است به ساختمان‌های آپارتمانی در مسکو.

مقام اول دسته آماتور، بخش معماری: پاتریک ژاکت با عکس چشم پالاسیو. این عکس پانوراما 360 درجه از کنار هم قرار گرفتن 32 تصویر به‌دست آمده است.

مقام دوم دسته آماتور، بخش معماری: ادوین مانگابات با عکس حماسه شهر منطقه‌ای. این عکس نگاهی دارد به ساختمان‌ها و معماری‌های منطقه‌ای در شهرهای کوچک در کویینزلند استرالیا.

مقام دوم دسته آماتور، بخش مناظر شهری: جیولیو زانی با عکس کلیساهای ونیز. برای گرفتن این عکس از روش عکاسی با نوردهی طولانی سوررئال استفاده شده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟