سرعتی ۵ برابر شبکه‌های فعلی
با استاندارد جدید اترنت سرعت شبکه‌های خانگی به مرز ۵ گیگابیت رسید!
موسسه IEEE استاندارد جدیدی برای شبکه‌های اترنت معرفی کرد که سرعت شبکه‌های خانگی را ۵ برابر می‌کند و به مرز ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند.

1606683296_1_0.gif

موسسه IEEE متولی توسعه استانداردها و پروتکل‌های شبکه‌های کابلی اترنت است. این موسسه استاندارد جدیدی را معرفی که سرعت روی کابل‌های Cat5e به مرز ۲.۵ گیگابیت و روی کابل‌های Cat6 به مرز ۵ گیگابیت می‌رسد. در حال حاضر؛ سرعت روی این کابل‌ها حداکثر یک گیگابیت برای شبکه‌های خانگی است. 

در استاندارد جدید نیازی به کابل‌کشی جدید یا تعویض کابل‌های موجود در شبکه و همچنین افزودن تجهیزات جدید شبکه نیست. این استاندارد بیشتر از همه به شبکه‌های خانگی کمک می‌کند تا بدون تغییر شبکه موجود یا هزینه اضافی از یک سرعت فوق‌العاده بیشتر نسبت به گذشته بهره ببرند. البته؛ همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود این استاندارد در ابتدا راهی صنعت و شبکه‌های گسترده و حرفه‌ای خواهد شد و بعد در شبکه‌های خانگی قابل استفاده است. 

موسسه IEEE از سال ۲۰۱۴ کار روی این استاندارد جدید را آغاز کرده و هدفش افزایش سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه‌های اترنت خانگی یک گیگابیت بدون نیاز به استفاده از کابل‌های گران‌قیمت Cat6A یا Cat7 بوده است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟