معرفی شیائومی می 5 اس و می 5 اس پلاس
شیائومی از دو پرچمدار اندرویدی قدرتمند رونمایی کرد
کمپانی چینی شیائومی (Xiaomi) سرانجام از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد. دو گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس (Xiaomi Mi 5S) و شیائومی می 5 اس پلاس (Xiaomi Mi 5S Plus) ابرقدرت‌های اندرویدی جدید شیائومی هستند. با مجله شبکه همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این خبرهایی در رابطه با پرچمداران جدید شیائومی منتشر کرده بودیم. شیائومی چیزی در حدود هشت روز پیش تیزر تبلیغاتی را منتشر کرده بود که در این تیزر به حرف "S" انگلیسی و روز بیست و هفتم ماه سپتامبر مصادف با ششم مهر ماه اشاره مستقیمی شده بود. جزئیات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "شیائومی می 5 اس با تراشه اسنپدراگون 821 ششم مهر ماه معرفی می‌شود" مطالعه کنید. با توجه به این تیزر کاملا مشخص بود که شیائومی در روز تعیین شده از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کند. حال شاهد به حقیقت پیوستن این موضوع هستیم. شیائومی امروز از دو پرچمدار اندرویدی جدید خود یعنی شیاومی می 5 اس و شیائومی می 5 اس پلاس رونمایی کرد.

شیائومی می 5 اس

 گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس از صفحه نمایشی 5.15 اینچی و نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره می‌برد. شیائومی در این محصول از سیستم روی چیپ (SoC) قدرتمند اسنپدراگون 821 کوالکام استفاده کرده که پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی آن از نظر قدرت عملکرد نسبت به تراشه اسنپدراگون 820 تقویت شده‌اند. نسخه معمولی گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد، اما نسخه برتر آن به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز است.

نسخه برتر گوشی شیائومی می 5 اس که از رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره‌ می‌برد، به صفحه نمایشی تجهیز شده که از قابلیت تاچ سه بعدی یا همان "3D Touch" پشتیبانی می‌کند. عملکرد نمایشگر این محصول بسیار شبیه به عملکرد نمایشگر آیفون‌های جدید اپل است. متاسفانه این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی یا رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را ندارد. سیستم عامل پیش فرض نصب شده در گوشی می 5 اس شیائومی هم اندروید 6.0 مارشمالو است.

شیائومی می 5 اس

دوربین گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس از نظر ساختار با دوربین نسخه پلاس این محصول تفاوت دارد. شیائومی می 5 اس از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی بهره می‌برد. چراغ فلش LED دوبلی هم برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند از فیلم‌برداری با وضوح تصویر 4K پشتیبانی کرده و سنسور به کار گرفته شده در آن سنسور IMX378 شرکت سونی است. بنا به ادعای شرکت شیائومی، عملکرد دوربین دو گوشی شیائومی می 5 اس و شیائومی می 5 اس پلاس فوق‌العاده بوده و حتی از عملکرد گوشی‌های هوشمندی همچون گلکسی اس 7 اج و آیفون 6 اس پلاس اپل هم بهتر است. در انتهای این مقاله، گالری از برخی نمونه تصاویر ضبط شده توسط دوربین دو پرچمدار جدید شیائومی را ضمیمه کرده‌ایم.

شیائومی می 5 اس

یکی دیگر از مشخصه‌های اصلی دو گوشی هوشمند شیاومی می 5 اس و شیائومی می 5 اس پلاس مربوط به اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک و فوق‌العاده با کیفیت آن‌ها می‌شود. عملکرد سنسور اثر انگشت این دو گوشی هوشمند بسیار دقیق بوده و شرکت شیائومی به شدت بر روی کیفیت آن تأکید داشته است. همانطور که در تصاویر ضمیمه شده مشاهده می‌کنید، اسکنر اثر انگشت گوشی هوشمند می 5 اس شیائومی در زیر صفحه نمایش آن تعبیه شده و نقش دکمه هوم (Home) دستگاه را هم ایفا می‌کند. شیائومی می 5 اس از پورت اتصال یواس‌بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برد و باتری آن ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی دارد. ضمنا این گوشی هوشمند از تکنولوژی شارژ سریع باتری هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

شیائومی می 5 اس پلاس

اما در سمت مقابل گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس پلاس قرار دارد. سبک طراحی این گوشی هوشمند نسبت به گوشی می 5 اس متفاوت است. به عنوان مثال شیائومی این گوشی هوشمند را به دوربین دوگانه بهره‌مند ساخته و اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک آن را در پنل پشتی دستگاه تعبیه کرده است. صفحه نمایش به کار گرفته شده در گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس پلاس 5.7 اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل است. تراشه استفاده شده در این گوشی هم همان تراشه قدرتمند اسنپدراگون 821 کوالکام خواهد بود.

شیائومی می 5 اس پلاس

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی مابین دو گوشی شیائومی می 5 اس و شیائومی می 5 اس پلاس مربوط به ظرفیت رم آن‌ها می‌شود. گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس پلاس از نظر ظرفیت رم شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های 4 و 6 گیگابایتی می‌شود. هر یک از این دو نسخه از گوشی نامبرده شده به ترتیب از حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی بهره می‌برند. متاسفانه این گوشی هوشمند هم از اتصال رم میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، دوربین اصلی گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس پلاس از طراحی دوبل بهره می‌برد. دوربین دوگانه این محصول از دو سنسور 12 مگاپیکسلی قدرتمند تشکیل می‌شود و چراغ فلش LED دوبلی برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند هم از سنسوری 4 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سیستم عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده در گوشی شیائومی می 5 اس پلاس مانند برادر کوچک‌ترش همان سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بوده و دستگاه از پورت اتصال یواس‌بی نوع سی بهره‌مند است. باتری این گوشی هوشمند هم ظرفیت 3800 میلی آمپر ساعتی دارد.

شیائومی می 5 اس پلاس

اما شیائومی که به عرضه محصولات مقرون به صرفه معروف است، چه قیمتی را برای پرچمداران جدید خود در نظر گرفته است؟ شیائومی اشاره داشته که نسخه 64 گیگابایتی گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس را با قیمت 300 دلار روانه بازار می‌کند. نسخه 128 گیگابایتی این محصول هم با قیمت عالی 345 دلار روانه بازار می‌شود. همچنین شرکت شیائومی در رابطه با قیمت گوشی هوشمند شیائومی می 5 اس پلاس اشاره کرده که نسخه مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی این محصول با قیمت 345 دلار روانه بازار شده و نسخه مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن با قیمت 389 دلار روانه بازار می‌شود! فروش هر دو گوشی شیائومی می 5 اس و شیائومی می 5 اس پلاس هم اکنون آغاز شده و عرضه آن‌ها از دو روز دیگر (بیست و نهم سپتامبر) آغاز می‌شود.

گالری نمونه تصاویر ضبط شده توسط دوربین دو پرچمدار جدید شیائومی:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟