پس از زاکربرگ و پیچای اتفاق افتاد؛
حساب کاربری مدیرعامل توییتر هک شد
هک کردن حساب‌‌های کاربری افراد مشهور دنیای فناوری مجازی یکی از ابزاری است که هکرها برای اثبات وجود حفره‌‌های امنیتی بکار می‌گیرند. پس از هک حساب کاربری دو چهره سرشناس دنیای مجازی و فناوری یعنی مارک زاکربرگ و ساندرا پیچای، حالا خبر هک حساب کاربری جک دورسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی "توییتر" در تیتر اول خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. این هک با ارسال چند عکس مبهم بر روی حساب کاربری دورسی آغاز شد و هکرها با ارسال یک توییت با مضمون "سلام، ما در حال آزمایش میزان امنیت شما هستیم، از سایت OurMind دیدن کنید" پایان یافت.

این توییت به سرعت از روی این حساب کاربری پاک شد؛ اما این گروه هکری با نام OurMind چندی قبل اقدام به هک حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی مدیر عاملان دیگر نظیر مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل کرده بودند. گویا اکنون مدیرعامل توییتر را هدف هک‌های خود قرار دادند و برای اولین بار این مدیرعامل را بر روی شبکه اجتماعی خودش هک کرده‌اند.

به گزارش تابناک، تمامی پیام‌هایی که بر روی حساب کاربری جک دورسی منتشر شده است؛ از طریق Vine ارسال شده و به نظر می‌رسد که جک دورسی از یک گذرواژه مشترک قدیمی برای حساب کاربری Vine خود استفاده کرده و یا این حساب را به گونه‌ای با یک حساب دیگر که اطلاعات آن لو رفته مرتبط ساخته است. همین امر نیز باعث شده که گروه هکری OurMind بتواند به اطلاعات حساب کاربری توییتر جک دورسی دسترسی پیدا کند.

به هر حال آنچه مشخص است این که این پدیده به شدت در حال گسترش و توسعه است. در حالی که هک حساب های کاربری در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به امری روزمره شده است و اکنون حساب‌های توییتر به شدت تحت حملات هکری قرار می‌گیرند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟