ترفندی عالی برای زمانی‌که فضای پارتیشن C پر شده است
ترفند: چگونه اپ نصب شده را از یک درایو به درایوی دیگر منتقل کنیم
وقتی اپی را روی پی‌سی نصب می‌کنید از شما سئوال می‌کند که کدام درایو را برای نصب آن انتخاب می‌کنید. به‌صورت پیش‌فرض، اپ‌ها روی پارتیشنی که سیستم‌عامل روی آن نصب است (اکثرا سیستم‌عامل روی پارتیشن C نصب می‌شود) نصب می‌شوند. اما ویندوز 10 به‌شما این امکان را می‌دهد تا درایو پیش‌فرض برای نصب اپ‌ها و برنامه‌ها را تغییر دهید.

1606683296_1_0.gif

حتی در برخی موارد، می‌توانید بدون پاک کردن یک برنامه، آن‌را از درایوی که روی آن نصب است به یک درایو دیگر انتقال دهید. این قابلیت فقط در ویندوز 10 و تنها برای تعدادی از اپ‌های خاص امکان‌پذیر است. در بیشتر موارد، این گزینه در اپ‌های UWP و بعضی از اپ‌های دسکتاپ در دسترس است. FreeMove یک اپ ویندوزی رایگان متن باز است که به‌کمک آن می‌توانید برنامه نصبی را به درایو دیگر منتقل کنید. وظیفه این برنامه جلوگیری از شکسته شدن فایل‌ها در حین انجام فرآیند جابه‌جایی است. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب پوشه‌های مبدأ و مقصد است.

برای استفاده از FreeMove باید دسترسی‌های Administrator را داشته باشید. لزومی به نصب آن نیست اما انتقال اپ‌ها از درایو C چیزی است که به مجوز‌های سطح بالا نیاز دارد. در صورت ممکن از تمام کارها پشتیبان بگیرید. البته که FreeMove کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد اما بهتر است ریسک نکنید. اگر تصمیم به‌انتقال گیم را دارید، بهتر است که از پیشرفت خود پشتیبان تهیه کنید.

برنامه FreeMove را اجرا کنید. در فیلد "Move From" پوشه فعلی برنامه نصب شده را انتخاب کنید. پوشه ریشه اپ را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید فایرفاکس را از درایو C منتقل کنید کافی است که پوشه "Mozilla" را انتخاب کنید و نیازی به زیرپوشه‌ها نیست.

در فیلد آدرس "To" مقصد موردنظرتان را مشخص کنید. می‌توانید آن را به ریشه یک درایو دیگر یا پوشه‌ای در یک درایو متفاوت انتقال دهید. برای ادامه روی "Move" کلیک کنید. مدت زمان انتقال به اندازه برنامه بستگی دارد.

برنامه فایرفاکس اپ نسبتا کوچکی است و انتقال آن با FreeMove دو دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد. تمام مسیرهای کوتاه، مهم نیست که روی دسکتاپ، منوی استارت یا نوار وظیفه باشند، هم‌چنان مانند گذشته کار خواهند کرد. در واقع، ایده اصلی استفاده از FreeMove برای انتقال یک برنامه نصب شده از یک درایو به درایو دیگر کسب اطمینان از عدم شکسته شدن فرآیند است.

شما هم‌چنان پوشه اپ را در مکان نصب اولیه آن می‌بینید. اما فایلی در داخل آن وجود ندارد. کاری که FreeMove انجام می‌دهد ساخت اتصال فایل است. وقتی سیستم‌عامل به پوشه اصلی نگاه می‌کند این اتصال آن‌را به سمت مسیر جدید پوشه هدایت می‌کند.

این روش برای زمانی‌‌که فضای کافی روی درایو سیستم‌عامل ندارید کاربرد زیادی دارد. با استفاده از FreeMove به‌سادگی و بدون نیاز به نصب مجدد برنامه‌ها، اپ‌های نصب شده را به درایوی منتقل کنید که فضای کافی دارد.

برای دانلود FreeMove به این آدرس مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟