قابلیت‌هایی متناسب با نیاز کاربران
پنج ویژگی پنهان آپدیت بهاره ویندوز 10 که باید از وجود آن‌ها با خبر باشید
مطابق با روال سال گذشته تقریبا یک هفته پیش کاربران باید به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 موسوم به به‌روزرسانی بهاره را دریافت می‌کردند، اما مایکروسافت اعلام کرد به دلیل شناسایی باگ‌های مهمی در به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 مجبور شده است، عرضه این سیستم‌عامل را به تعویق اندازد. با این وجود پیش‌نمایش‌های منتشر شده از این به‌روزرسانی خبر از تغییرات بزرگی می‌دهند.

1606683296_1_0.gif

اگر مقاله نحوه به‌کارگیری Timeline در ویندوز 10 را مطالعه کرده باشید در آن مقاله به شما گفتیم که به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 قابلیت جالب توجه timeline را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

قابلیتی که سرعت انجام کارها را افزایش داده و به کاربران اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری به انجام کارهای خود بپردازند. قابلیتی که برای مدت زمان طولانی سرتیتر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. گسترده‌تر و بزرگ‌‌تر شدن برنامه Settings یکی دیگر از قابلیت‌های حائز اهمیتی است که در کنار قابلیت Fluent Design در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در کنار این سه قابلیت تغییرات ریز و درشت دیگری نیز در راه هستند که ما در این مقاله پنج مورد از این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کورتانا یادآوری‌ها را به شکل دقیق‌تر و بر مبنای مهم بودن فهرست می‌کند

صفحه یادداشت کورتانا در به‌روزرسانی بهاره ویندوز 10 متفاوت خواهد بود، به‌طوری که یادداشت‌ها و یادآوری‌ها بر مبنای اولویتی که دارند به شما نشان داده خواهند شد. قابلیت جدید اضافه شده به صفحه یادداشت کورتانا دو زبانه جدید در اختیار شما قرار می‌دهد. زبانه‌هایی که ناوبری را بیش از پیش ساده می‌کنند. در زبانه Organizer  فهرست‌ها و یادآوری‌ها در بالا و مرکز قرار می‌گیرند تا کار شما را ساده‌تر کنند. سایر ابزارهای یادداشت در زبانه Manage Skills قرار دارند. ابزارهایی که اجازه می‌دهند به برنامه‌های کاربردی و دستگاه‌های هوشمند متصل شده و تنظیمات مربوط به تقویم را تغییر دهید. همچنین یک دکمه (آیکن) مداد در کنار زبانه Organizer قرار دارد که اجازه می‌دهد موقعیت‌های مکانی را مشخص کرده تا هر زمان به لحاظ ترافیکی تغییری رخ داد از این موضوع مطلع شوید. ویژگی فوق جدید نبوده و در گذشته نیز وجود داشت. البته در بخش About دفترچه یادداشت کورتانا قرار داشت.

مشکل مات بودن برخی از برنامه‌ها

مایکروسافت تاکنون تلاش‌های بسیاری انجام داده تا مشکلاتی که در ارتباط با رزولوشن‌های بالا وجود دارد را برطرف کند. ویندوز 10 گزینه‌ای برای افزایش اندازه در اختیار شما قرار می‌دهد که اجازه می‌دهد اندازه فونت‌ها و آیکن‌ها را روی صفحه‌نمایش‌هایی که از تفکیک‌پذیری بالا پشتیبان می‌کنند را افزایش دهید. در این حالت بدون آن‌که نیازی داشته باشید تا تفکیک‌پذیری فعلی خود را تغییر دهید قادر هستید متن‌ها و آیکن‌ها را به شکل شفاف و روشنی مشاهده کنید. با این وجود در برخی موارد این قابلیت خوب کار نکرده و شما با مشکل تاری یا همان مات بودن آیکن‌ها روبرو می‌شوید. اما مایکروسافت می‌گوید در به‌روزرسانی بهاره ویندوز 10 این مشکل برطرف شده و ویندوز 10 قادر است این مشکل را برطرف کند. برای این منظور باید به مسیر Settings > System > Display > Advanced scaling settings رفته و گزینه Let Windows try to fix apps را فعال کنید تا این مشکل برطرف شود.

به‌روزرسانی بهاره مشکل برنامه‌هایی که هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند را حل می‌کند

زمانی که با یک برنامه روبرو می‌شوید که هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهد چه می‌کنید؟  کلیدهای Ctrl+Alt+Delete را برای اجرای Task Manager فشار داده و با کلیک روی End Task به اجرای برنامه سرکش خاتمه می‌دهید؟ در حالی که این ویژگی در اختیار شما قرار دارد اما مایکروسافت قابلیت جدیدی را برای حل این مشکل به برنامه Settings اضافه کرده است که از طریق این ویژگی قادر هستید به اجرای برنامه‌هایی که فریز شده‌اند خاتمه دهید. برای این منظور باید به مسیر Settings > Apps > Apps & features رفته و برنامه مشکل‌آفرین را از فهرست موجود پیدا کرده و روی گزینه Advanced کلیک کرده و در ادامه دکمه Terminate را برای خاتمه دادن به اجرای برنامه کلیک کنید.

یک نوار بازی بزرگ‌تر و بهتر

گیمرهای حرفه‌ای به خوبی با نوار بازی ویندوز 10 موسوم به Windows 10 Game Bar آشنا هستند. ابزاری که اجازه می‌دهد از محیط بازی فیلم تهیه کرده، از صحنه‌های بازی عکس گرفته و انواع مختلفی از قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اکنون مایکروسافت ابزار فوق را توسعه داده و دکمه‌های جدیدی را همراه با یک ساعت به آن افزوده است. اکنون می‌توانید زمان را از طریق ساعتی که در سمت چپ قرار می‌گیرد کنترل کرده و همچنین از طریق دکمه‌های جدیدی که در اختیارتان قرار می‌گیرد دوربین و میکروفون کامپیوتر خود را روشن یا خاموش کنید.

لاگین کردن بر مبنای مکانیزم احراز هویت، (تنها در اختیار مالکان ویندوز 10 اس قرار دارد)

قابلیت جذاب دیگری که انتظار داریم همراه با به‌روزرسانی بهاره در اختیار کاربران قرار گیرد در ارتباط با توانایی ورود به ویندوز از طریق یک برنامه تایید کننده هویت بوده که بدون نیاز به گذرواژه یا پین‌کد اجازه می‌دهد به ویندوز 10 لاگین کنید. قابلیتی که اجازه می‌دهد از وب‌کم و چهره خود برای ورود به کامپیوتر شخصی استفاده کنید. قابلیتی که بر مبنای مکانیزم ویندوز هلو عمل می‌کند. البته به این نکته دقت کنید که ویژگی فوق در حال حاضر تنها در اختیار کاربران ویندوز 10 اس قرار داشته و در آینده این ویژگی به نسخه‌های عادی ویندوز 10 اضافه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟