تحقق رویای کیف پول همراه
09/07/1395 - 14:31
اولین سیم‌کارت NFC در ایران عرضه شد!
شرکت ایرانسل در خلال نمایشگاه تلکام اولین سیم‌کارت NFC را عرضه کرد و به طور عملی نشان داد چگونه می‌توان با فناوری NFC خرید آنلاین کرد و در مکان‌های عمومی مانند مترو و اتوبوس به جای کارت اعتباری استفاده کرد.

1606683296_1_0.gif

ایرانسل در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۶ با شبیه‌سازی فروشگاهی به بازدیدکنندگان نشان داد چگونه می‌توان با موبایل خرید و پرداخت مجازی با استفاده از فناوری NFC داشته باشند. در این فروشگاه با یک دستگاه موبایل و سیم‌کارت مخصوص می‌توانید خرید کنید، گیت مترو را باز کنید و پرداخت‌های موبایلی داشته باشید. 

این برای اولین بار در ایران و خاورمیانه است که یک اپراتور مخابراتی سیم‌کارت مبتنی بر فناوری NFC عرضه می‌کند. پیش از این برخی شرکت‌ها فناوری NFC را عرضه کرده بودند ولی نیاز به نصب برچسب روی گوشی تلفن همراه یا آنتن و تجهیزات مخصوص دیگر NFC داشت. 

فناوری NFC یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و بسترهای موبایلی است که اجازه می‌دهد با استفاده از یک سیم‌کارت و بستر شبکه ارتباطی، انواع خدمات پرداخت و بانکداری همراه را انجام دهید. در این روش، دیگر نیازی به استفاده از کارت اعتباری برای خرید از فروشگاه‌ها یا بلیط‌های الکترونیکی برای وسایل حمل و نقل عمومی نیست و فقط با موبایل و قرار دادن روی دستگاه‌های پرداخت NFC پرداخت‌ها خود را انجام دهید. 

NFC یک فناوری ارتباطی رادیویی است که در فاصله کمتر از ده سانتی‌متر استفاده می‌شود و دو دستگاه مجهز به چیپ‌ست NFC یکدیگر را شناسایی کرده و با هم ارتباط برقرار می‌کنند و تراکنش مالی انجام می‌شود. 

ایرانسل درباره عرضه عمومی و سراسری سیم‌کارت‌های NFC هنوز اطلاعاتی ارایه نکرده است. 

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟