ترفندهای وای‌فای
ده آموزش ساده وای‌فای که هر کاربر عادی باید بداند!
هریک از ما کاربر وای‌فای است؛ خواه در خانه یک شبکه وای‌فای داشته باشیم یا روی موبایل به وای‌فای متصل شویم. بنابراین، روزانه چندین دقیقه تا چندین ساعت با این فناوری سروکار داریم و ازش استفاده می‌کنیم. بهتر است برخی ترفندها و آموزش‌های وای‌فای را یاد بگیریم و به کار ببندیم تا لذت بیشتری ببریم.

1606683296_1_0.gif

چگونه میهمان‌ها بدون رمزعبور وای‌فای به اینترنت خانه وصل شوند؟

این روزها یکی از مهمترین سوالاتی که مهمانان بعد از سلام و احوالپرسی از میزبان می‎پرسند این است که «پسورد وای‎فای شما چیست؟» این سوال گاهی اوقات برای خود شما هم پیش می‎آید و فراموش می‎کنید چه کلمه عبوری را برای شبکه خود انتخاب کرده بودید.

چگونه بفهمیم یکی از همسایه‌ها به وای‌فای ما وصل شده است + راه‌حل

آیا سرعت اینترنت شما کم شده است؟ آیا در زمان پخش ویدیو سرعت بافر شدن به کندی صورت می‎گیرند؟ آیا برای دانلود کردن یک فایل کوچک هم به مدت زمان زیادی نیاز دارید؟ اگر این‌گونه است ممکن است خبرهای بدی در انتظار شما باشد. احتمالاً یکی از همسایگان شما بدون اطلاع در حال استفاده از شبکه وای‎فای شما است.

چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟

تمام تنظیمات مربوط به شبکه وای‎فای خانگی شما داخل خود روتر ذخیره می‎شود، بنابراین اگر تصمیم داشته باشید این تنظیمات را تغییر دهید باید به نرم افزار روتر که به میان افزار یا firmware نیز معروف است، دسترسی داشته باشید. از این ناحیه شما می‎توانید نام شبکه، کلمه عبور و سطح امنیت شبکه خود را تغییر دهید، یک شبکه میهمان بسازید و انواع مختلف دیگری از گزینه‎های موجود را تغییر داده و یا تنظیم کنید. اما برای انجام این کارها چگونه می‎توان به تنظیمات روتر دسترسی پیدا کرد؟

چگونه در مراکز عمومی وای‌فای سریع‌تری بگیریم؟

وقتی در سفر هستید و نیاز دارید در فرودگاه یا هتل از اینترنت استفاده کنید و همین‌طور وقتی ساعتی در یک کافی‌شاپ استراحت می‌کنید؛ باید از وای‌فای عمومی استفاده کنید ولی تصور غلط این است که نمی‌توان سرعت یک وای‌فای عمومی را افزایش داد. ما به شما یک ترفند جادویی یاد می‌دهیم که وای‌فای سریع‌تری در مراکز عمومی داشته باشید.

چگونه رمزعبور وای‎فای را در ویندوز پیدا کنیم؟

فناوری وای‎فای به دلیل سهولت در برقراری ارتباطات هر روز بیشتر همه‌گیر می‎شود. این روش برقراری اتصال بی‌‎سیم شیوه استفاده ما از اینترنت را نیز تغییر داده است، وای‎فای با استفاده از امواج رادیویی الکترونیکی اینترنت را با سرعت هر چه تمام به تمام دستگاه‎های ما (ثابت و سیار) می‎رساند.

چگونه مشکل اتصال چاپگرهای بی‌سیم به شبکه وای‌فای را برطرف کنیم؟

محبوبیت چاپگرهای بی‎سیم به دلیل سهولت بیشتر در استفاده روز به روز بین کاربران افزایش پیدا می‎کند، زیرا آنها می‎توانند از طریق لپ‎تاپ یا موبایل خود در حالی که در یک اتاق دیگر از خانه و یا بخش دیگری از محل کار خود هستند، کار چاپ را نیز انجام دهند. در این روش به دلیل عدم نیاز به سیم و دردسرهای اتصال آن دیگر نیاز نیست کامپیوتر دسكتاپ و لپ‎تاپ شما در یک مکان باشند. 

چگونه به قوی‎ترین شبکه وای‎فای موجود متصل شویم

این روزها دیگر زندگی بدون وای‎فای کار راحتی نیست، به ویژه وقتی شما در حال سفر باشید. بنابراین وقتی تلفن شما در محدوده اتصال به یک شبکه بی‎سیم قرار می‎گیرد احتمالا مایل هستید که با بیشترین قدرت به آن متصل شويد.

چگونه سرعت وای‎فای خود را افزایش دهیم

این روزها شبکه‎های وای‎فای قدرتمندتر از همیشه شده‎اند، اما با این وجود هر چه به انتهای محدوده تحت پوشش امواج وای‎فای نزدیک‎تر شویم، با مشکلات ثبات در برقراری ارتباط و سرعت تبادل داده مواجه می‎شويم. ممکن است این مشکلات به محل قرارگیری روتر شما مربوط باشد، اما علاوه بر این ممکن است عوامل دیگری از جمله تداخل امواج شبکه با سایر شبکه‎های موجود در اطراف شما نیز باعث به وجود آمدن مشکلات اتصال شوند.

چگونه کانال وای‎فای روتر خود را تغییر دهيم

سوالی که خیلی از اوقات کاربران شبکه‎های وای‎فای از خود می‎پرسند این است که چرا سرعت اتصال آنها اینقدر کند است. یکی از اصلی‎ترین دلایل این موضوع مربوط به ازدحام شبکه‎های پیرامون و تداخل امواج بین آنها است که معمولا با تغییر کانال وای‎فای روتر برطرف می‎شود. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

با این ۷ قابلیت روترها، وای‌فای بهتری بسازید!

تا همین چند سال پیش روترهای بی‎سیم دستگاه‎های جدید و ناشناخته‎ای بودند که از آنها صرفا برای رساندن اینترنت به خانه و محل کار استفاده می‎شد، اما حالا آنها قادر به انجام وظایف بسیار بیشتری از پشتیبانی چندین فرکانس بی‎سیم تا ابزارهای مدیریت موبایل هستند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟