شبکه‎های نامناسب را از دید پنهان کنید
چگونه شبکه وای‌فای همسایه خود را در ویندوز مسدود کنیم
اگر همسایه شما هم از کلمات زشت و نامناسب برای نام شبکه وای‎فای خود استفاده می‎کند شما می‎توانید آن را در منوی وای‎فای کامپیوتر خود پنهان کرده و از نمایش آن جلوگیری كنيد. همچنین می‎توانید از این هم فراتر رفته و تمام شبکه‎های وای‎فای دیگر را نیز مسدود کنید و تنها به کامپیوترهای خود اجازه دهید به شبکه‎هایی متصل شوند که شما اجازه آن را صادر کرده‎اید.

1606683296_1_0.gif

اول: یک پنجره خط فرمان با جواز مدیریتی باز کنید

برای باز کردن یک پنجره خط فرمان، منوی استارت را باز کرده و عبارت Command Prompt را جستجو کنید، سپس روی میانبر Command Prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

چگونه یک شبکه وای‎فای را در لیست سیاه قرار دهیم

شما می‎توانید یک شبکه خاص را با اضافه کردن آن به لیست سیاه مخفی کنید. با این کار دیگر نام آن در فهرست شبکه‎های وای‎فای موجود در پیرامون شما ظاهر نخواهد شد و شما نمی‎توانید از داخل ويندوز به آن متصل شويد.

برای مسدود کردن یک شبکه فرمان زير را اجرا كنيد. فراموش نکنید که WIFI NAME را با نام شبکه بی‎سیم (SSID) مورد نظر خود جایگزین کنید. این همان نام شبکه‎ای است که در منوی وای‎فای استاندارد ویندوز ظاهر می‎شود.

netsh wlan add filter permission=block ssid="WIFI NAME" networktype=infrastructure

برای اضافه کردن شبکه‎های بیشتر به لیست سیاه وای‎فای خود همین فرآیند را تکرار کنید. این فرمان عمل مسدود سازی را بر اساس نام شبکه انجام می‎دهد، بنابراین اگر همسایه شما نام شبکه خود را تغییر دهد شما دوباره این شبکه را در فهرست وای‎فای خود مشاهده خواهید کرد.

برای بازگشت به حالت قبل و حذف یک شبکه از لیست سیاه، فرمان زير را اجرا کرده و WIFI NAME را با نام شبکه مورد نظر جایگزین کنید:

netsh wlan delete filter permission=block ssid="WIFI NAME" networktype=infrastructure

چگونه یک شبکه وای‎فای را در لیست سفید قرار دهیم

به جای مخفی کردن شبکه‎هایی مشخص، شما می‎توانید یک یا چند شبکه را به فهرست شبکه‎های وای‎فای مجاز اضافه کرده و باقی شبکه‎ها را مسدود باقی نگهدارید. مسلما انجام چنین کاری برای دستگاه‎های پرتابل مثل لپ‎تاپ مناسب نیست زیرا شما نمی‎توانید از شبکه مکان‎های دیگر استفاده کنید.

برای اضافه کردن یک شبکه مجاز، فرمان زير را اجرا كنيد. فراموش نکنید که WIFI NAME را با نام شبکه بی‎سیم (SSID) مورد نظر خود جایگزین کنید.

netsh wlan add filter permission=allow ssid="WIFI NAME" networktype=infrastructure

برای اضافه کردن شبکه‎های بیشتر به لیست سفید وای‎فای خود همین فرآیند را تکرار کنید.

بعد از این که لیست سفید شبکه‎های مورد نظر خود را آماده کردید، فرمان زير را اجرا كنيد تا باقی شبکه‎ها مسدود شوند.

netsh wlan add filter permission=denyall networktype=infrastructure

برای لغو این تغییرات فرمان زير را اجرا كنيد:

netsh wlan delete filter permission=denyall networktype=infrastructure

چگونه فیلترهای وضع شده را مشاهده کنیم

برای مشاهده فیلترهای فعالی که قبلا ایجاد کرده‎اید فرمان زير را اجرا كنيد:

netsh wlan show filters

شما می‎توانید از فرمان‎های بالا برای پاک کردن فیلترهای موجود استفاده کنید. تنها کافی است همان فرمانی که برای ساخت این فیلتر استفاده کرده بودید را به کار بگیرید. اما این بار در فرمان باید کلمه add را با delete جایگزین کنید.

هر کسی که جواز دسترسی مدیریتی به این کامپیوتر داشته باشد می‎تواند با مراجعه به خط فرمان این تغییرات را لغو کند، بنابراین اگر این کار را برای جلوگیری از دسترسی کودکان به شبکه‎های وای‎فای خاص انجام داده‎اید، باید بدانید که کودک شما در صورت در اختیار داشتن حساب کاربری مدیریتی می‎تواند این فیلترها را لغو کند.

مدیران شبکه می‎توانند با استفاده از Group Policy برای شبکه‎های وای‎فای قوانینی را وضع کنند و در یک سیستم مدیریت متمرکز بین کامپیوترهای مختلف امکان مسدود کردن یا اجازه دادن دسترسی به شبکه‎های وای‎فای را خواهند داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟