دانلود کنید: به روزرسانی تلگرام X
دانلود کنید: آخرین نسخه تلگرام X
در ارتباط با تلگرام ایکس و برتری‌های آن نسبت به تلگرام پیش از این صحبت کرده بودیم. با وجود برتری‌هایی که این اپ نسبت به اپ پایه تلگرام داشت، اما هنوز هم در آن می‌شد کاستی‌هایی دید. در نسخه جدید تلگرام ایکس، بخش اعظم این کاستی‌ها رفع شده‌اند و امکانات متعددی به آن اضافه شده است. برای آشنایی با این تغییرت و امکانات، همراه ما باشید.

1606683296_1_0.gif

 دانلود: Telegram X را از لینک‌های زیر دانلود کنید:


 

امکان استفاده همزمان از چند حساب کاربری در تلگرام ایکس (Telegram X)

این ویژگی از مدتی پیش به نسخه اصلی تلگرام اضافه شده بود؛ اما تلگرام ایکس (Telegram X) این قابلیت را همراه با امکاناتی بسیار بیشتر نسبت به تلگرام، در اختیار کاربر قرار داده است. برای مثال، شما می‌توانید با مکانیزمی بسیار آسان‌تر از یک حساب کاربری خارج شوید. بدین منظور، تنها لازم است آن حساب کاربری را یک ثانیه لمس کنید تا یک پنجره جدید باز شود. با لمس گزینه دارای المان سطل زباله، می‌توانید از آن حساب کاربری خارج شوید. مزیت دیگر اضافه شدن این قابلیت این است که حالا می‌توانید محتواها را به راحتی مابین این حساب‌های کاربری جا به جا کنید. یعنی اگر از یک عکس خوشتان آمده است و دوست دارید آن را برای یک مخاطب در اکانت دیگر خود بفرستید، حالا نیازی نیست آن را ابتدا برای حساب کاربری دیگر خودتان ارسال کرده، برای مخاطب حساب کاربری دیگر بفرستید.

بسیاری از افرادی که دارای چند حساب کاربری هستند، از تمام آن‌ها به یک میزان استفاده نمی‌کنند؛ اما ممکن است حساب‌های کاربری کم استفاده‌ترشان در فهرست حساب‌های کاربری، بالاتر از حساب‌های دارای کاربری بیشتر جای گرفته باشد. با تلگرام ایکس (Telegram X) این قابلیت در اختیار شما است که این حساب‌های کاربری را در فهرستتان جا به جا کنید.

تغییرات ظاهری تلگرام ایکس (Telegram X)

حالا می‌توانید تم‌های کلاسیک تلگرام ایکس (Telegram X) را در رنگ‌های مختلف داشته باشید. همچنین می‌توانید Bubble Mode را تنها برای استفاده از کانال‌ها خاموش کنید. سیستم نمایش تصاویر در کانال‌ها هم تغییر کرده است و می‌توانید تصاویر را در ابعادی هماهنگ با تمام عرض نمایشگر گوشی خود ببینید.

لایو لوکیشن و نمایش نقشه در صفحه اختصاصی تلگرام ایکس (Telegram X)

نمایش موقعیت مکانی به صورت زنده برای مخاطبان حالا راهش را به تلگرام ایکس (Telegram X) هم باز کرده است. حالا می‌توانید فاصله خود با مخاطب را هم به صورت دقیق بدانید. جدا از این امکانات، حالت شب هم به نقشه اضافه شده است.

انیمیشن‌های جدید تلگرام ایکس (Telegram X)

موقعیت‌های در حال تایپ، ارسال تصویر، ارسال ویدیو و ضبط صدای مخاطبانتان را با انیمیشن‌های جدید ببینید.

تغییر رنگ پوست ایموجی‌ها تلگرام ایکس (Telegram X)

حالا می‌‌توانید رنگ تمام ایموجی‌های دارای رنگ پوست مانند دست‌ها و صورت‌های انسانی را به صورت همزمان تغییر دهید.

پیشنهاد استیکر در تلگرام ایکس (Telegram X)

این قابلیت هم پیش از این به آخرین نسخه تلگرام اضافه شده بود. حالا در تلگرام ایکس (Telegram X) هم می‌توانید با انتخاب یک ایموجی، مجموعه‌ای از استیکرهای موجود روی گوشی و استیکرهای محبوب سایر کاربران تلگرام (که حتی روی گوشی شما نصب نیستند) را برای ارسال داشته باشید.

جا به جایی چت‌های پین شده در تلگرام ایکس (Telegram X)

بسیاری از کاربران چت‌های پین شده‌ای دارند که استفاده برابری از آن‌ها ندارند. برخی از چت‌های پین شده از اهمیت بیشتری برخوردارند. به همین دلیل است که می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و چت‌های مهم‌تر را در مکان بالاتری از فهرست چت‌های پین شده قرار دهید.

نمایش استیکر و عکس‌های دریافتی در بخش اعلان‌ها در تلگرام ایکس (Telegram X)

احتمالا این پیام برای شما آشنا است: X Sent you a sticker. با استفاده از قابلیت جدید تلگرام ایکس (Telegram X)، حالا می‌توانید این استیکر یا تصویر ارسالی را در بخش اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌ها ببینید. البته این قابلیت تنها در صورتی عمل می‌کند که حالت صرفه جویی در مصرف دیتا را فعال نکرده باشید و به گوشی خود اجازه دانلود این گونه محتواها را داده باشید.

هایلایت شدن شماره تلفن‌ها در تلگرام ایکس (Telegram X)

حالا فقط این لینک‌ها نیستند که در چت با رنگ آبی و با قابلیت کلیک شدن به نمایش درمی‌آیند. در نسخه جدید تلگرام ایکس (Telegram X)، در صورتی که یک شماره تلفن در قالب یک پیام متنی نوشته شده باشد، رفتاری مشابه لینک‌ها خواهد داشت و می‌توانید آن را لمس کرده و به صفحه شماره‌گیری بروید.

پیش نمایش پیش از ارسال gif در تلگرام ایکس (Telegram X)

اگر حتی برای یک بار هم که شده تجربه ارسال یک gif اشتباهی داشته باشید، می‌توانید دعاگوی اموات سازندگان نسخه جدید تلگرام ایکس (Telegram X) باشید؛ زیرا این قابلیت را برای شما در نظر گرفته‌اند که پیش از ارسال یک گیف، آن را ببینید و مطمئن شوید که تصویر درستی را ارسال می‌کنید. 

تغییر در مکانیزم نمایش پروفایل‌ها در تلگرام ایکس (Telegram X)

در تلگرام ایکس (Telegram X) تا چیش از این تنها می‌توانستید با لمس کردن نام مخاطب پروفایل او را باز کنید. در نسخه جدید تلگرام ایکس، هر نقطه از نوار بالایی را که لمس کنید، وارد بخش پروفایل مخاطب خواهید شد و در صورتی که پروفایل پیکچر را لمس کنید، می‌توانید بدون باز کردن پروفایل، مستقیما آن را ببینید.

نمایش تعداد پیام‌های نخوانده بر روی آیکون در تلگرام ایکس (Telegram X)

حالا می‌توانید تعداد پیام‌های نخوانده را روی آیکون ببینید. همچنین، تعداد پیام‌های نخوانده شده به تفکیک حساب‌های کاربری هم در نوار انتخاب حساب کاربری وجود دارد. 

امکانات ویژه ادمین‌ها در تلگرام ایکس (Telegram X)

ادمین کانال‌ها می‌توانند بدون آنپین کردن یک پیام، آن را برای خود مخفی کنند و همچنین می‌توانند دسترسی بهتری به اطلاعات پیام‌های حذف شده داشته باشند.

سایر تفاوت‌های تلگرام ایکس (Telegram X)

  • اندازه اپ کاهش پیدا کرده است.
  • در بخش تماس‌ها، مخاطبانی که با آن‌ها بیشتر در ارتباط هستید، برای تماس به شما پیشنهاد می‌شوند.
  • جست و جو (سرچ) در چت بهبود یافته است.
  • نمایش شاخص کیفیت تماس در تلگرام.
  • تشخیص بهتر تلگرام توسط اپ‌های تغییر IP.
  • امکان حذف ویس‌های قدیمی از حافظه کش.

دانلود: Telegram X را از لینک‌های زیر دانلود کنید:


نظر شما در ارتباط با این اپ چیست؟ ایا هنوز وقت آن نشده است که از تلگرام، به آخرین نسخه Telegram X کوچ کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟