روشی ساده و آسان برای اشتراک‌گذاری گذرواژه وای‌فای با دوستان
گذرواژه شبکه وای‌فای را در iOS 11 به‌سادگی به‌اشتراک بگذارید
اگر یکی از دوستان یا اقوام‌تان قصد استفاده از وای‌فای خانگی شما را داشته باشد، iOS 11 ساده‌ترین و آسان‌ترین راه را برای اشتراک‌گذاری گذرواژه وای‌فای فراهم کرده است. برای انجام این کار فقط احتیاج به چند ترفند کوچک دارید. با این ترفندها آشنا شوید.

1606683296_1_0.gif

در حالت عادی، اگر دوست‌تان بخواهد به وای‌فای خانه شما دسترسی داشته باشد، کافی است گذروازه شبکه را در اختیارش بگذارید تا با وارد کردن آن در صفحه تنظیمات وای‌فای گوشی بتواند به‌شبکه وصل شود. اما، اگر از گذرواژه‌ای استفاده می‌کنید که خیلی امن است و به‌همین دلیل به‌خاطر سپردن آن دشوار، کار ساده‌ای ندارید. خوشبختانه، iOS 11 خودش مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است. در این بین چند نکته وجود دارد که باید انجام دهید:

مطلب پیشنهادی

12 قابلیت که با نصب iOS 11 در اختیارتان قرار می‌گیرد

- اگر کاربر از مک استفاده می‌کند حتما سیستم‌عامل آن باید macOS High Sierra و اگر از دیگر دستگاه‌های iOS استفاده می‌کند حتما iOS 11 باید روی آن نصب باشد.

- کاربر حتما باید در لیست مخاطبین شما باشد.

- بلوتوث هر دو دستگاه باید روشن باشد.

- قبل از این‌که بتوانید گذرواژه را با دیگران به‌اشتراک بگذارید مطمئن شوید که دستگاه‌تان به شبکه وای‌فای متصل باشد.

اگر همه موارد فوق انجام شده کار را شروع می‌کنیم.

اول از همه، گوشی آیفون باید فعال و آنلاک باشد. از دوست‌تان بخواهید که وارد Settings -> WiFi بشود و شبکه وای‌فای شما را از لیست انتخاب کند تا پنجره گذرواژه باز شود.

به‌وی نزدیک شوید تا دو دستگاه بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. این روش از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند. بنابراین، همین که در یک اتاق باشید کفایت می‌کند. وقتی پنجره گذرواژه روی صفحه دستگاه کاربر نمایان شد، یک پاپ‌آپ روی گوشی آیفون شما ظاهر می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید گذرواژه وای‌فای را با طرف مقابل به‌اشتراک بگذارید یا نه. گزینه "Share Password" را انتخاب کنید.

اگر این پاپ‌آپ روی گوشی ظاهر نشد، یک بار لاک و دوباره آنلاک کنید. در این حالت باید یک پنجره روی نمایشگر گوشی شما نمایش داده شود.

اگر برای اشتراک‌گذاری گذرواژه از دستگاه مک استفاده می‌کنید، یک بنر نوتیفیکیشن در سمت راست بالای صفحه ظاهر می‌شود. روی "Share" کلیک کنید.

وقتی اشتراک‌گذاری گذرواژه شبکه وای‌فای را تأیید کنید، به‌صورت خودکار در دستگاه دوست‌تان وارد می‌شود و به‌این ترتیب، به شبکه وصل می‌شود. به‌همین سادگی!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟