ضرب شست گوگل به آیفون
25/09/1396 - 14:10
گوگل ابزاری برای هک کردن آیفون عرضه کرده است
هر نسل از آیفون که روانه بازار می‌شود، یک نسخه جدید از iOS را هم به همراه دارد و با معرفی هر نسخه از iOS جدید، فردی پیدا می‌شود که تمام تلاش خود را برای جیلبرک کردن آن انجام دهد. اما این بار قضیه کمی متفاوت است.

1606683296_1_0.gif

این بار یک هکر معمولی برای جیلبریک کردن iOS اقدام نکرده است؛ بلکه غول دنیای فناوری، یعنی گوگل دست به کار شده تا iOS را هک کند. سیستم عامل iOS 11.1.2 از همیشه غیر قابل نفوذتر به نظر می‌رسید؛ تا این که یکی از مهندسان گوگل تصمیم گرفت آن را دور بزند.

آقای یان بیر، از مهندسان پروژه زیرو است که از زیرشاخه‌های بخش امنیت کامپیوتری گوگل به حساب می‌آید در توییتر خود اعلام کرد توانسته است ابزاری طراحی کند که به وسیله آن امکان جیلبریک کردن نسخه جدید سیستم عامل iOS وجود دارد.

جیلبریک کردن دیگر به اندازه قبل طرفدار ندارد. دلیل جیلبریک کردن دسترسی به امکاناتی بود که اپل آن‌ها را به صورت رسمی روی گوشی خود به کار نبرده بود. اما با هر نسخه جدیدتر این سیستم عامل، امکانات بیشتری روی آن موجود شد که این امر باعث کاهش نیاز به دستکاری آن شده است.

هک کردن iOS تنها کاری نبوده است که گوگل کرده است. در حقیقت، تعداد بسیار زیادی از ایرادات امنیتی ویندوز10 هم توسط گوگل کشف شده بود.

نباید فراموش کنیم که هدف گوگل از این فعالیت‌ها چیست. آن‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تا حد ممکن اشکالات احتمالی تمام سیستم عامل‌های شرکت‌های بزرگ را پیدا کنند و در تعامل با شرکت سازنده، این ایرادات را به آن‌ها گوشزد کنند تا امنیت کاربران آن‌ها بیشتر شود.

بنا به اطلاعات منتشر شده در ارتباط با ایرادات این نسخه از iOS تنها در گوشی‌های آیفون 6 و مدل‌های ساخته شده پیش از آن وجود دارد؛ پس اگر آیفون 6s یا مدل‌های پیشرفته‌تر آیفون را دارید، نمی‌توانید با استفاده از این ابزار گوگل آن را جیلبریک کنید.

گفتنی است این حفره امنیتی در iOS 11.2 رفع شده است و تنها در گوشی‌ها و آیپدهایی وجود دارد که همچنان از iOS 11.1.2 استفاده می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟