آیفون 8 از نظر قدرت پردازشی بی‌رقیب خواهد بود
20/03/1396 - 11:29
تراشه A11 اپل در آیفون 8 یک سوپر تراشه قدرتمند است!
به تازگی اطلاعاتی در رابطه با عملکرد تراشه A10X اپل در بنچمارک AnTuTu منتشر شده که یک رکورد جدید را از نظر قدرت نشان می‌دهد. با توجه به اینکه تراشه A10X فقط نسخه ارتقاء یافته همان تراشه A10 است و توانسته رکوردی این چنینی را به ثبت برساند، جای شکی نداریم که تراشه A11 کوپرتینویی‌ها یک ابرقدرت باشد! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اپل همواره ثابت کرده که آیفون‌هایش از نظر قدرت پردازشی محصولات بی‌رقیبی هستند. حتی قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی با رم‌های زیاد هم قادر به رقابت با آیفون‌های اپل و سری تراشه‌های A این شرکت نیستند. اپل به تازگی از آیپد پرو 10.5 اینچی (iPad Pro 10.5) اینچی خود رونمایی کرد و در این محصول از تراشه A10X استفاده کرده است.

اپل هیچ‌وقت در مورد جزئیات معماری تراشه‌هایش صحبت نکرده و نمی‌کند. بنابراین دقیقا نمی‌دانیم که سیستم روی چیپ‌های (SoC) اینش رکت چگونه تا این اندازه قدرتمند می‌شوند. تراشه A10X هم اکنون قدرتمندترین تراشه از سری تراشه‌های A اپل محسوب می‌شود. طبق گزارش‌های به دست آمده، اپل برخلاف تراشه A10، تعداد هسته‌های پردازشگر تراشه A10X را به شش عدد افزایش داده است.

به تازگی شاهد انتشار اطلاعاتی از سوی سایت AnTuTu بودیم که در آن قدرت عملکرد سیستم روی چیپ A10X اپل در بنچمارک‌های این سایت به تصویر کشیده شده است. طبق گزارش این سایت، تراشه A10X توانسته به یک رکورد جدید دست پیدا کند و امتیازی در حدود 230،000 را در بنچمارک AnTuTu به ثبت برساند. این موضوع در حالی است که تا پیش از این بیشترین رکوردی که در این بنچمارک توسط سری تراشه‌های A اپل ثبت شده بود، 180،000 بوده است!

پس کاملا مشخص است که تراشه A10X به مراتب از تراشه A10 قدرتمندتر محسوب می‌شود. این تراشه در بنچمارکی که برای سنجش قدرت آنالیز تصاویر سه بعدی و گرافیکی اعمال شده است، رکورد 61042 را به ثبت رسانده که به وضوح نشان می‌دهد این تراشه می‌تواند تا چه اندازه در زمینه تجزیه و تحلیل اطلاعات گرافیکی قدرتمند عمل کند. اما با توجه به روندی که اپل هر سال طی کرده است، مطمئن هستیم که آیفون 8 این شرکت به تراشه A11 مجهز می‌شود. تراشه A11 بدون تردید بسیار قدرتمندتر از تراشه A10X خواهد بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سیستم روی چیپ A11 آیفون 8 اپل یک تراشه فوق قدرتمند است.

پیش‌بینی می‌کنیم که تراشه A11 اپل به واقع ما را شگفت‌زده کند و علاوه بر تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام، در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 745 هم به مراتب عملکرد قدرتمندتری داشته باشد. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟ آیا به واقع سیستم روی چیپ A11 اپل در آیفون 8 یک ابر تراشه خواهد بود و اقتدار اپل را در مقایسه با سایر برندهای تولید کننده محصولات اندرویدی نشان می‌دهد؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟