آرشیو لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس در کامپیوتکس تکمیل شد!
11/03/1396 - 18:14
نگاهی به لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ + عکس
ایسوس در ادامه کنفرانس اختصاصی خود در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از 5 لپ‌تاپ جدید دیگر در کنار دو لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 و ZenBook Flip S رونمایی کرد. همچنین این شرکت دو کامپیوتر یکپارچه (All in One) را هم معرفی کرده است. با سایت شبکه همراه باشید تا مرور کوتاهی بر مشخصات فنی هر یک از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای جدید ایسوس داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت ایسوس ترجیح داد که در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از گوشی هوشمند جدیدی رونمایی نکند و مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌‌های جدید و باکیفیت را به معرض نمایش قرار دهد. پیش از این در دو مقاله "لپ‌تاپ پرچمدار ایسوس با صفحه‌نمایش لمسی 4K معرفی شد + عکس" و "ایسوس از باریک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شونده دنیا رونمایی کرد + عکس" دو نمونه از لپ‌تاپ‌های برتر ایسوس در که کامپیوتکس معرفی شده بودند را با جزئیات کامل خدمتتان معرفی کردیم، اما علاوه بر آن دو لپ‌تاپ، ایسوس از 5 لپ‌تاپ دیگر هم پرده‌برداری کرده است.

اولین لپ‌تاپ از مجموعه 5 لپ‌تاپ دیگر ایسوس با نام VivoBook S نام دارد. این محصول از صفحه نمایشی 15.6 اینچی بهره می‌برد و یک لپ‌تاپ مناسب برای افرادی است که دید اقتصادی‌تری به موضوع دارند. لپ‌تاپ VivoBook S از پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل با نام Core i7-7500U بهره می‌برد. رم آن از نوع DDR4 بوده و ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ VivoBook S از کارت گرافیک NVIDIA GeForce 940MX بهره‎مند شده و حافظه داخلی آن شامل یک هارددیسک (HDD) با ظرفیت 2 ترابایت و یک حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت می‌شود. وزن این لپ‌تاپ برابر با 1.5 کیلوگرم عنوان شده و ضخامت آن 17.9 میلیمتر است. کیبورد این دستگاه هم از نور پس‌زمینه بهره می‌برد. ایسوس اشاره کرده که لپ‌تاپ VivoBook S را با قیمت پایه‌ای 499 دلار روانه بازار می‌کند.

دومین لپ‌تاپ از مجموعه 7 لپ‌تاپ جدید ایسوس در کامپیوتکس 2017، ایسوس ZenBook 3 Deluxe نام دارد. ایسوس در طراحی بدنه این لپ‌تاپ دقت بسیار زیادی به خرج داده و ضخامت بدنه آن را به 12.9 میلیمتر رسانده است. همچنین این لپ‌تاپ وزن 1.1 کیلوگرمی دارد. بنابراین، چه از نظر ضخامت و چه از اندازه وزن وضعیت مطلوب‌تری در مقایسه با سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت خواهد داشت.

 لپ‌تاپ ایسوس ZenBook 3 Deluxe از نسل هفتم سری پردازنده‌های Core i7 اینتل بهره می‌برد. حافظه رم آن از نوع LPDDR3 بوده و تا سقف 16 گیگابایت قابل ارتقاء است. این لپ‌تاپ از ویندوز 10 بهره می‌برد و با قابلیت ویندوز هلو سازگاری دارد. همچنین صفحه کلید آن به نور پس‌زمینه تجهیز شده و شیشه محافظی بر روی تاچ‌پد آن تعبیه شده است. ایسوس اشاره کرده که لپ‌تاپ ایسوس ZenBook 3 Deluxe را با قیمت پایه‌ای 1199 دلار عرضه می‌کند.

لپ‌تاپ بعدی ایسوس VivoBook Pro نام دارد. نمایشگر آن 15.6 اینچی بوده و وضوح تصویر 4K را ارائه می‌کند. پردازنده Core i7-7700HQ از نسل هفتم سری پردازنده‌های اینتل در آن به‌کاررفته و حافظه رم دستگاه 16 گیگابایتی و از نوع DDR4 است. کارت گرافیک NVIDIA GeForce 1050 در لپ‌تاپ VivoBook Pro ایفای نقش می‌نماید و دستگاه مجهز به فضای ذخیره‌سازی هیبریدی است. حافظه دستگاه از 2 ترابایت حافظه HDD و 512 گیگابایتی حافظه SSD تشکیل می‌شود.

شرکت ایسوس این لپ‌تاپ را به سیستم خنک‌کننده با فن دوگانه مجهز کرده است و دستگاه به طور پیش‌فرض از ویندوز 10 بهره می‌برد. این لپ‌تاپ با نمایشگر لمسی خود از قلم استایلوس هم پشتیبانی می‌کند و قرار است با قیمت پایه‌ای 799 دلار روانه بازار شود.

لپ‌تاپ بعدی ایسوس ZenBook Pro نام دارد. این لپ‌تاپ باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ در سری لپ‌تاپ‌های ZenBook محسوب می‌شود. ضخامت آن 18.9 میلیمتر و وزن آن برابر با 1.8 کیلوگرم است. نمایشگر دستگاه 15.6 اینچی بوده و وضوح تصویر 4K UHD دارد. دستگاه از پردازنده Core i7-7700HQ از نسل هفتم سری پردازنده‌های اینتل بهره می‌برد و کارت گرافیک NVIDIA GeForce 1050 Ti در آن به‌کار گرفته شده است. رم DDR4 با ظرفیت 16 گیگابایت و حافظه SSD یک ترابایتی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند.

ایسوس مدعی شده که باتری لپ‌تاپ ZenBook Pro می‌تواند با یک بار شارژ تا 14 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. همچنین باتری دستگاه از فناوری شارژ سریعی بهره می‌برد که ظرف مدت زمان 49 دقیقه آن را تا 60 درصد شارژ می‌نماید. دستگاه به بلندگوهای چهارگانه هم مجهز شده و قرار است با قیمت 1299 دلار روانه بازار شود.

آخرین لپ‌تاپی که ایسوس آن را در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرد، یک گیمینگ لپ‌تاپ است که ROG Zephyrus نام دارد. دستگاه از کارت گرافیک GeForce GTX 1080 انویدیا بهره‌مند است و ظاهرا به فناوری Max-Q مجهز خواهد بود. بنا به ادعای ایسوس، این فناوری سبب می‌شود تا گیمینگ لپ‌تاپ مذکور بدنه‌ای باریک، سبک و بی‌صدا داشته باشد و مصرف انرژی آن به طور دقیقی کنترل شود. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد گیمینگ لپ‌تاپ ROG Zephyrus ایسوس منتشر نشده است.

اما علاوه بر 7 لپ‌تاپی که معرفی کردیم، ایسوس از دو کامپیوتر یکپارچه یا All in One هم رونمایی کرد. این دو محصول به ترتیب ASUS Vivo AiO V241 و ASUS Zen AiO ZN242 نام دارند و مبتنی بر ویندوز 10 مایکروسافت هستند. هر دو محصول نام برده شده از نمایشگر لمسی نانو اج بهره می‌برند و نسبت تصویر به بدنه 88 درصدی را ارائه می‌کنند.

کامپیوتر ASUS Vivo AiO V241 از نمایشگری 23.1 اینچی بهره‌مند بوده و سیستم صوتی سونیک‌مستر ایسوس (Auss SonicMaster) در آن به کار رفته است. پردازنده Core i5 از نسل هفتم سری پردازنده‌های اینتل و کارت گرافیک NVIDIA GeForce 930MX هم از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر یکپارچه محسوب می‌شوند.

اما کامپیوتر بعدی ایسوس، کامپیوتر ASUS Zen AiO ZN242 نام دارد. طراحی این کامپیوتر یکپارچه به شیوه بسیار زیبا و مدرنی انجام شده و ایسوس آن را برای پشتیبانی از سیستم‌های احرازهویت به دوربین مادون قرمز مجهز کرده است. پردازنده مرکزی این دستگاه پردازنده Core i7-7700HQ از نسل هفتم سری پردازنده‌های اینتل بوده و پردازنده گرافیکی آن NVIDIA GeForce GTX 1050 است. رم 32 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی SSD هم از دیگر ویژگی‌ای این محصول به شمار می‌روند. البته این کامپیوتر آپشن حافظه HDD را هم ارائه می‌کند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری در مورد کامپیوترهای یکپارچه اینتل به دست نیامده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟