ترفندهای تقویت مغز
اگر می‌خواهید قدرت مغزتان را افزایش دهید؛ این ده مطلب را بخوانید!
در این مطلب مجموعه مطالبی برای افزایش قدرت ذهنی و مغزی شما جمع‌آوری کردیم. در این مقالات ترفندهایی کاربردی و علمی اثبات شده توسط دانشمندان برای افزایش قدرت مغز انسان آموزش داده شده است.

1606683296_1_0.gif

چگونه مغز خود را دوباره فرمت‌بندی کنیم؟

شما این توانایی را دارید تا مغز خود را راه‌اندازی مجدد کرده یا آن‌را دومرتبه فرمت‌بندی کنید. درست به همان شکلی که این کار را در ارتباط با هارددیسک کامپیوتر خود انجام می‌دهید.

ادامه مطلب...


چگونه انسان‌ها از صد درصد توانایی مغز خود استفاده می‌کنند

زمانی که فیلم لوسی با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون و مورگان فریمن روی پرده سینماها اکران شد، بسیاری این سوال را مطرح کردند، آیا این امکان وجود دارد که در دنیای واقعی به چنین توانایی شگفت‌انگیز مغزی دست پیدا کرد؟ به طوری یک انسان بتواند از تمامی توان مغزی خود برای پیشبرد کارهای خود استفاده کند؟

ادامه مطلب...


۱۰ روش اثبات شده رشد مغز از زبان عصب‌شناسان و نورولوژیست‌ها

دانشمندان هر چه بیشتر در مورد مغز انسان تحقیق و کنکاش می‌کنند با اطلاعات جالب توجه و حیرت‌انگیزتری مواجه می‌شوند. مغز انسان عضو حیاتی بدن محسوب می‌شود و آنچنان پیچیده و مرموز است که دانشمندان با وجود تلاش‌های بی‌وقفه خود در راه شناخت این عضو پیچیده هنوز هم در اول راه هستند. 

ادامه مطلب...


چگونه می‌توانیم مغز را به سلاح تمرکز مجهز کنیم

هر فردی بسته به موقعیت شغلی خود با مشغله‌های بسیاری روبرو است. مدیران شرکت‌های بزرگ و به ویژه کارآفرینانی که تازه یک کسب‌وکار نوپا را پایه‌گذاری کرده‌اند، با گرفتاری‌های شغلی زیادی دست به گریبان خواهند بود.

ادامه مطلب...


۶ روش واقعی آموزش مغز برای هوشمندتر شدن

در جهان امروز، مغز بیشتر از نیروی عضلانی ارزش دارد و حتی ترفندهای قدیمی هم می‌توانند موثر باشند. ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و دستگاه‌های هوشمند و اتصال‌ها ما را احاطه کرده‌اند و هر کسی تلاش می‌کند باهوش‌تر و سریع‌تر باشد.

ادامه مطلب...


چگونه مشکلات را در زمان کمتر اما با دقت بالاتر حل کنیم

درباره آخرین باری که موفق شدید یک مشکل مربوط به کسب‌وکار را حل کنید، فکر کنید. به نظر شما کدامیک از این دو راهکار بهتر است؟ مسئله‌ای در یک چشم برهم زدن حل شود یا این‌که در ابتدا مسئله مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار بگیرد تا سطح آگاهی را افزایش دهد و در انتها راه‌حلی برای مشکل ارائه شود؟ جوابی که مشاهده می‌کنید ممکن است شما را کمی غافل‌گیر کند.

ادامه مطلب...


پادکست: مغز انسان آنالوگ است یا دیجیتال؟

مغز انسان پیچیده‌ترین عنصری است که در جهان هستی وجود دارد. حتی تعدادی از دانشمندان بر این باوراند که دانستنی‌های ما در مقایسه با ناشناخته‌های ما از مغزمان، خیلی اندک است. اما به تازگی پرسش جالبی در ارتباط با قدرت مغز انسان مطرح شده است. 

ادامه مطلب...


۸ کار روزانه برای ورزش دادن ذهن و جلوگیری از تنبلی مغز

مغز ما قوی‌ترین رایانه است اما این رایانه هم ممکن است گاهی به خطا برود یا در اثر گذشت زمان فرسوده شود. مهم نیست که مغز ما چقدر قدرتمند است، مهم این است که بدانیم چگونه این عضو با ارزش بدن خود را احیا کنیم و در حفظ تقویت و توانایی آن بکوشیم. در این مقاله راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که می‌تواند در جهت تقویت و جلوگیری از زوال مغز به ما کمک کند.

ادامه مطلب...


اگر دوست دارید بهتر مسئله حل کنید؛ پای این 6 بازی بنشینید!

یک طراح مشهور جهانی جایگزین واقعیت در بازی یا به اختصار ARG و دارنده مدرک دکترا در شاخه مطالعات کاربردی به نام جین مک گواینگال، قصد دارد تصور مردم از بازی‎های ویدیویی را از جنبه «صرفا خیالبافانه و لذت گناه» تغییر دهد.

ادامه مطلب...


با این تکنیک علمی سرعت یادگیری خود را دوبرابر کنید!

مدت‌ها کارشناسان بر این عقیده بودند که ظرفیت یادگیری ثابت است. اما با توجه به مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، اخیر روانشناسان و مربیان عنوان می‌کنند که بر اساس شواهد زیاد موجود، هوش انسان قابل افزایش است، پس به طور حتم استفاده از برخی ترفندها و فنون می‌توانند به قدرت و سرعت یادگیری کمک کنند.

ادامه مطلب...

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟