معرفی اکسس‌پوینت سقفی N9 توتولینک
به سقف اتاق متصل شوید!
شرکت‌های سازنده تجهیزات شبکه سعی می‌کنند در سبد محصولات خود یک اکسس‌پوینت سقفی هم داشته باشد. این اکسس‌پوینت‌ها با چهره خاص خود به طور ویژه برای نصب روی دیوارهای کناری یا سقف اتاق‌ها طراحی شده‌اند و کاربردهای رومیزی ندارند. هتل‌ها، دانشگاه‌ها، سالن‌های اجتماعات و شرکت‌های ادرای با تعداد زیاد اتاق و راهرو، مشتری اکسس‌پوینت‌های سقفی هستند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی و بررسی اکسس‌پوینت سقفی N9 توتولینک بپردازیم.

معرفی و مشخصات
مدل N9 یک اکسس‌پوینت با قابلیت نصب به سقف یا دیوار است که با پشتیبانی از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز قادر به ارائه نرخ انتقال داده‌ها حداکثر تا 300 مگابیت‌بر‌ثانیه بر روی هر 13 کانال‌ این فرکانس است. این دستگاه از دو آنتن داخلی ۴ دسی‌بلی آبشاری سود می‌برد که برای اکسس‌پوینت‌هایی از این نوع بسیار مناسب بوده و محدوده پوشش‌دهی بیشتری در اختیار کاربران می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی

تکنیکی که سرعت وای‌فای را به مرز ۴۰ گیگابیت می‌رساند

از امکانات ارتباطی N9 می‌توان به یک درگاه شبکه اترنت PoE با نرخ انتقال 100 مگابیتی در قسمت تحتانی دستگاه اشاره کرد که برای اتصال به شبکه و اشتراک‌گذاری اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلید ریست نیز در دسترس می‌باشد. یک مزیت این دستگاه پشتیبانی و استفاده از استاندارد 802.11af یا همان قابلیت PoE است که اجازه می‌دهد از طریق شبکه و کابل اترنت نیز تغذیه انرژی داشته باشد. این قابلیت برای هنگامی که پریز برق در دسترس نیست یا کاربر ناچار است N9 را روی سقف و با فاصله دوری از پریزهای برق اتاق نصب کند، نجات‌دهنده است. از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، وجود آداپتور PoE در درون جعبه این محصول است که کاربران را از خرید آداپتورهای متفرقه و بی‌کیفیت موجود در بازار بی‌نیاز می‌کند. همچنین قابلیت نصب به دیوار یا سقف با استفاده از براکت موجود در بسته‌بندی محصول به‌راحتی امکان‌پذیر است. این اکسس‌پوینت می‌تواند در چندین مود AP ،WDS ، WISP و تکرار‌کننده امواج مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، کاربران می‌توانند از آن در یک شبکه بزرگ و در کنار یک روتر/ اکسس‌پوینت پرسرعت برای افزایش منطقه پوشش‌دهی وای‌فای یا تقویت امواج رادیویی و همچنین حذف نقاط کور ساختمان بهره‌مند شوند. معمولا این دستگاه‌ها به‌طور مستقیم به مودم اینترنت متصل نمی‌شوند و از طریق اتصال به یک مودم روتر دیگری، اینترنت را به اشتراک می‌گذارند. 

N9 مجهز به فناوری‌های MIMO، SoftAC و Multiple BSS است. MIMO امکان ارتباط همزمان چندین دستگاه برای ارسال و دریافت اطلاعات را فراهم می‌کند و روی کارایی و محدوده پوشش‌دهی دستگاه تاثیرگذار است. در مواقعی که تعداد زیادی از دستگاه‌های N9 در شبکه نصب شده باشند، نرم‌افزار کنترلر SoftAC و یا سخت‌افزار AC500 توتولینک، امکان مدیریت متمرکز تمام این اکسس‌پوینت‌ها را فراهم کرده و به‌طور ساده و سریع می‌توان به هریک از دستگاه ها یک IP اختصاص داد یا SSID را تغییر و تنظیمات دیگری اعمال کرد. در صورتی که این نرم‌افزار یا سخت‌افزار در دسترس نباشد، برای مدیریت و کنترل هریک از این دستگاه‌ها باید به‌طور جداگانه اقدام کرد که عملیاتی زمان‌بر و طاقت‌فرسا همراه با خطای انسانی بالایی است. قابلیت Multiple BSS نیز امکان تعریف چندین شبکه بی‌سیم با SSID متفاوت به‌صورت امن و ایزوله شده را فراهم می‌کند. مدیریت و دسترسی به این وای‌فای‌ها راحت و ساده است و پیچیدگی خاصی به شبکه بی‌سیم اضافه نمی‌کند. از نظر امنیتی نیز N9 به استانداردها و پروتکل‌های رمزنگاری معمول شبکه‌های بی‌سیم مانند WEP، WPA/WPA2 و WPA-PSK/WPA2-PSK مجهز شده است. 

حرف آخر
اکسس‌پوینت‌های سقفی انعطاف‌پذیری زیادی در طراحی ساختمان و اتاق‌ها ایجاد می‌کنند و کاربر می‌تواند دستگاه را در هر مکان دلخواه خودش نصب کند و در استفاده از فضاها، نهایت صرفه‌جویی را ببرد. خبر خوشحال‌کننده پیرامون این دستگاه این است که با خرید بیش از  چهار عدد اکسس‌پوینت N9 می‌توان یک دستگاه کنترل‌کننده هوشمند AC500 توتولینک را نیز هدیه گرفت. این دستگاه برای مدیریت اکسس‌پوینت‌های سقفی و دیواری استفاده می‌شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟