18/01/1403 - 16:42
مزایای وکالت آنلاین در دنیای مدرن امروز
امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی تمامی مشاغل به سوی آنلاین شدن تغییر جهت داده اند. در این میان حرفه وکالت هم وارد عرصه و فضای آنلاین شده است و اقدام به ثبت وکالت آنلاین می کند. اما شاید با خودتان بگویید که وکالت آنلاین چگونه امکان پذیر است؟

1606683296_1_0.gif

شما به صورت آنلاین می توانید تقریبا همه کارهای خود را انجام دهید. خرید کنید، کارهای بانکی خود را انجام دهید، قبض هایتان را پرداخت کنید و مواردی بیشمار که تنها به وسیله گوشی تلفن همراهتان امکان پذیر است.

وکالت آنلاین مزایای زیادی می تواند برای شما داشته باشد. همانطور که می دانید وکالت در معنای حقوقی خود به معنای قراردادی است که در آن یکی از طرفین دیگری را برای انجام امور خود وکیل خود می کند تا از طرف وی به کارهای حقوقی او رسیدگی کند.

در همین راستا امروزه وکالت آنلاین هم در کنار وکالت حضوری امکان پذیر است. با توجه به همین مسئله در این مقاله قصد دارد شما را با موضوع وکالت آنلاین از طریق اپلیکیشن حقوقی و مزایا و معایبی که می تواند داشته باشد آشنا کند. پس اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که نیاز به این مسئله را حس کرده اید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

وکالت آنلاین چیست؟

شاید با خود بگویید که وکالت آنلاین چیست و چگونه امکان پذیر است. اقدام به انجام کار های حقوقی خود به صورت آنلاین کنید. دیگر نیازی نیست که برای پرسیدن سوالات خود و یا جتی انجام مشاوره حقوقی به صورت حضوری به دفتر وکیل مورد نظر خود مراجعه کنید.

وکالت آنلاین چه مزایایی دارد؟

همانطور که می دانید امروزه وقت یکی با ارزش ترین دارایی های هر فردی است و همچنین با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی مردم تمایل دارند که کارهای خود به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن انجام دهند. با وکالت آنلاین همه این موارد امکان پذیر است.

دیگر نیازی نیست که مدت زمانی طولانی وقت گذاشته و به دنبال وکیل مورد نظر خود بگردید و سپس اقدام به گرفتن وقت مشاوره کنید و منتظر بمانید تا بتوانید حضوری به دفتر وکیل مورد نظر خود رفته و مشاوره کنید یا برای پرسیدن یک سوال حقوقی ساده تا دفتر وکیل خود بروید. با وکالت آنلاین در وقت شما صرفه جویی خواهد شد.

معایب وکالت آنلاین

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم شما به صورت آنلاین می توانید تمامی کارهای حقوقی خود را انجام دهید. اما به دلیل اینکه شما به صورت آنلاین با وکیل خود در حال مشاوره هستید ممکن است برای شما ایجاد شدن حس اعتماد نسبت به او سخت باشد.

همانطور که می دانید وقتی حضوری با کسی صحبت کرده و ارتباط برقرار کنیم راحت تر به او اعتماد می کنیم. همچنین برای پرونده های حقوقی سخت و پیچیده بهتر است که به صورت حضوری به دفتر وکیل مورد نظر مراجعه کرده و اقدام به مشاوره کنید..

بطور کلی وکالت آنلاین مناسب ترین راه برای پرسیدن سوالات حقوقی شما و آگاه شدن از موارد حقوقی در ارتباط با موضوع مورد نظرتان است و اگر قصد دارید که برای خود وکیلی اختیار کرده تا کارهای پرونده شما را انجام دهد پیشنهاد ما این است که به صورت حضوری اقدام کنید.

هزینه مشاوره حقوقی آنلاین

ممکن است برخی به اشتباه تصور کنند که لزوماً هزینه مشاور حقوقی آنلاین باید بسیار کمتر از مشاوره حقوقی حضوری باشد، در حالی که در مشاوره حقوقی آنلاین نیز در صورت انتخاب پلتفورم معتبر و مشاور حقوقی مجرب نیاز شما به خدمات حقوقی برطرف شده و در این صورت لازم است مبلغی به ازای دریافت خدمات را بپردازید. همچنین باید بدانیم که عموماً بهره‌گیری از این روش به نفع متقاضیان بوده که در کوتاه‌ ترین زمان ممکن نیاز آن‌ها برطرف خواهد شد.

البته هزینه مشاوره حقوقی آنلاین بسیار کمتر از مشاوره حضوری است. آنلاین بودن و آمادگی همیشگی مشاوران باعث شده تا در زمان و وقت شما صرفه‌جویی شود.

هزینه مشاوره آنلاین بسته خدمتی که از وکلا دریافت می‌کنید، متفاوت است. مدت زمان استفاده از مشاوره، نوع مشکل حقوقی و پیچیدگی و … همه بر هزینه‌های آن تاثیر دارد.

در مواردی که خدمات غیر رایگان ارائه می‌شود اعضا یا کاربران باید ابتدا به سایت آریا دادیار مراجعه کرده تقاضای دریافت خدمات کنند، سپس وارد درگاه شده و نسبت به واریز مبلغ اقدام نمایند. تقاضای ارائه خدمت به منزله آگاهی از قوانین سایت بوده و لذا کاربران موظفند قبل از هرگونه ثبت تقاضا قوانین را به دقت مطالعه کنند و بعد از آن تقاضای خود را ثبت کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟