15/12/1401 - 19:30
چه کالاهایی را نباید اقساطی بخریم؟
اگر برای خرید کالاهای موردنیازتان دنبال خرید اقساطی هستید، حتما این مطلب را بخوانید.

یکی از تسهیلات پرمشتری این روزها، اعتبار دریافت وام خرید اقساطی کالا است. وامی که گاهی به شکل اعتبار خرید از برخی فروشگاه‌ها به متقاضی داده می‌شود و بعضی مواقع هم برای خرید از سایت‌های فروش کالاست. اگر شما هم قصد خرید جنس با وام خرید قسطی کالا دارید، این مطلب را در سایت رده بخوانید.

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد خرید کالایی را دارید، اما اوضاع مالی‌تان طوری نیست که توان پرداخت کل هزینه آن را داشته باشید. تا چند سال پیش این جور مواقع دو راه پیش رویتان بود. یا پولتان را جمع می‌کردید و بعد از پس انداز مبلغ لازم، اقدام به خرید می‌کردید، یا سراغ گرفتن وام می‌رفتید و بعد از دریافت تسهیلات، خرید لوازم موردنیازتان را انجام می‌دادید. اما چند سالی است که سایت‌های خرید اقساطی به کسانی که قصد خرید جنس و کالا دارند، اعتبار برای خرید کردن می‌دهند.

خرید اقساطی یا خرید نقدی...

اولین نکته این است که اگر شما توان مالی خرید نقد دارید، بهتر است به جای خرید اقساطی که هزینه تمام‌شده یک کالا در نهایت بالاتر از قیمت واقعی‌اش برایتان آب می‌خورد، جنس یا کالای مورنظرتان را نقد بخرید. بالاخره سایت‌های خرید اقساطی به ازای وام خرید اقساطی کالا از شما کارمزد می‌گیرند. علاوه بر کارمزد شما باید سود وام را هم در نظر بگیرید. اما اگر قدرت خرید نقدی ندارید، خرید قسطی حتی با وجود هزینه‌های اضافی که به‌تان تحمیل می‌کند، باز هم توصیه می‌شود. فراموش نکنید قیمت دلار هر روز افزایش پیدا می‌کند و تورم می‌تواند کاری کند که قیمت کالایی مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ یا یخچال، طی شش‌ماه حداقل 50درصد گران شود. پس گرفتن وام خرید اقساطی – حتی با وجود هزینه‌هایی مانند کارمزد و سود وام- با هم برای متقاضی خرید کالا می‌ارزد.  

شرایط خرید اقساطی چیست؟

اگر قصد خرید قسطی جنسی را دارید، اولین گام ورود به سایت رده و سرویس «وام» و بخش «خرید اقساطی» است. در سایت رده امکان بررسی و مقایسه سایت‌های خرید اقساطی وجود دارد؛ از حداکثر مبلغ وام و اعتباری که برای خرید می‌دهند، تا مبلغ سود و مدت زمان بازپرداخت وام. بعد از انتخاب بهترین سایت، برای گرفتن تسهیلات خرید اقساطی کالا، باید شرایط و مراحل گرفتن اعتبار را بدانید.

  • اولین قدم باز کردن یک حساب کاربری و ثبت مشخصات فردی و اطلاعات محل سکونت شما در پروفایل کاربری‌تان است.
  • گام دوم گرفتن اعتبارسنجی بانکی است. گرفتن اعتبارسنجی بانکی آنلاین انجام می‌شود و امتیاز شما بعد از چند دقیقه در همان اکانت کاربری قابل مشاهده است.
  • مرحله سوم، دادن اطلاعات حساب بانکی است که قرار است اعتبار خرید شما به آن انتقال پیدا کند.
  • مرحله چهارم دادن ضمانت لازم به سایت یا شرکت ارائه دهنده وام خرید اقساطی است. چک صیادی یا سفته دیجیتال معمول‌ترین ضمانت‌هایی است که از متقاضی می‌گیرند.
  • بعد از دادن ضمانت لازم، تنها یک امضای دیجیتال باقی مانده و وام به حساب شما واریز خواهد شد.  

وام ازدواج یا وام خرید اقساطی

بعید است گرفتن وام 120 میلیونی ازدواج کفاف همه لوازم یک زندگی کامل را بدهد. برای همین اگر قصد خرید جهیزینه یا لوازم کامل یک خانه را دارید، می‌توانید روی گرفتن وام خرید قسطی کالا در کنار وام ازدواج هم حساب باز کنید. وام خرید هم دردسر کمتری دارد، هم در زمانی کوتاه اعتبار خرید را می‌گیرید و مشکل‌تان برطرف می‌شود.

کدام لوازم را قسطی نخریم؟

مهمترین نکته این است که اگر به خرید کالایی نیاز ندارید، سراغ گرفتن وام خرید نروید. اما اگر نیاز به خرید کالایی بخصوص دارید، بهتر است این مورد مهم را یادتان باشد؛ کالایی که می‌خرید، بعد از کار کردن و اصطلاحا دست دوم شدن با افت قیمت وحشتناک روبه‌رو نشود.   

ایسوس

نظر شما چیست؟