13/11/1401 - 18:24
طراحی بسته بندی
همواره در صنعت تولیدات، مهم ترین وظیفه یعنی تبلیغات به عهده ی بسته بندیست که یکی از اصلی ترین دغذغه های صاحبان برند می باشد. طراحی بسته بندی، مهم ترین عامل در جذب مخاطب است.

طراحی بسته چای و دمنوش

همواره در صنعت تولیدات، مهم ترین وظیفه یعنی تبلیغات به عهده ی بسته بندیست که یکی از اصلی ترین دغذغه های صاحبان برند می باشد. طراحی بسته بندی، مهم ترین عامل در جذب مخاطب است.

به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای طراحی بسته بندی باید ذهن خلاق و ایده پردازی داشت تا بتوان در جذب مخاطب بسیار قدرتنمد عمل کرد.

در این بین بسته بندی انواع چای و دمنوش از این قائده مستثنی نیست.در سال های اخیر طراحی بسته بندی انواع چای، دمنوش و تی بگ( چای کیسه ایی) بسیار پیشرفت کرده است.

بیشتر بدانید: طراحی بسته بندی چایی

بسته بندی چای و دمنوش

بسته بندی های مقوایی (جعبه ایی) و آلومینیومی از انواع بسته بندی جعبه چای می باشد

معمولا جعبه های بسته بندی از جنس مقوا بوده است و طراحی انجام شده برای بسته بندی آنها روی این جعبه های مقوایی چاپ می شود.

اگر اصول طراحی به درستی رعایت شود از این محصولات می توان به عنوان باکس های صادراتی استفاده کرد.

معمولا جعبه ها از چهار درب دارند که از بخش های کوچکتر و بزرگتر تشکیل شده اند که بخش بزرگ تر مخصوص قسمت طراحی و معرفی محصول می باشد.

برای چاپ این نوع از بسته بندی می توان از انواع لمینیت های براق و مات استفاده کرد که به استحکام جعبه کمک می کند و می تواند جعبه را در برابر آسیب های انبارش و جابه جایی و رطوبت مقاوم کند.

انواع بسته بندی دمنوش ها، چای و تی بگ

یکی از پرطرفدار ترین نوع بسته بندی ها، بسته بندی های متالایز هستند که پوشش و لفاف های متفاوتی دارند.

این نوع بسته بندی می توان در انواع چیپس و پفک هم مشاهده کرد. این نوع بسته بندی به دلیل عدم نفوذ رطوبت و گرما و طول عمرو مقاومت بیشتر نسبت به سایر متریال های بسته بندی دارد.

انواع بسته بندی های تک نفره و یا ساشه ایی که بیشتر در دمنوش ها و تی بگ مشاهده می شوند نوع دیگری از بسته بندی قابل استفاده هستند.

بیشتر بدانید: طراحی بسته بندی

طراحی ظرف بسته بندی زعفران

برای زعفران، ظروف و بسته بندی های متفاوتی داخل بازار مشاهده می شود.بسته بندی های مدل پاکتی و انواع جعبه، انواع ظروف از جمله این بسته بندی های قابل استفاده می باشند.

بسته بندی های مدل ظرف خود به سه دسته ی ظرف های پلاستیکی و ظرف های شیشه ایی و ظروف آلومینیومی تقسیم می شوند.

بعضا این بسته بندی ها نسبت به جنسی که دارند می توانند برای مصارف خانگی و البته بازار داخل و عده ی دیگر مناسب صادرات و نگهداری برای طولانی مدت باشند.

بهترین نوع بسته بندی برای زعفران بسته بندی از مدل ظروف فلزی می باشد که از محافظت بالا در برابر نور آفتاب و جا به جایی ها بر خوردارند.

برای طراحی این نوع ظروف می توان از طرح های نقش برجسته و حرفه ایی برای زیبا شدن دو چندان استفاده کرد که این طراحی های بسیار مناسب صادرات به کشور های دیگر می باشد.

طرح های نقش برجسته و طراحی های خاتم کاری از طرح های اصیل ایرانی می باشد که بین تولید کنندگان هنوز هم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بدانید: طراحی لیبل

پس از ظروف آلومینیومی، ظروف شیشه ایی گزینه ی دیگری برای انتخاب هستند. این ظرف ها به دلیل نمایان بودن محصول داخل ظرف، برای جلب توجه مصرف کننده مهم است که به خرید آنها را ترغیب می کند.

ظروف شیشه ایی و آلومینیومی به دلیل بازیافت پذیر بودنشان و حفظ محیط زیست، بسیار پیشنهاد می شوند.البته از قیمت بالا این دو نوع ظرف نباید غافل شد.

رنگ طراحی بسته بندی زعفران

در طراحی بسته بندی زعفران، انتخاب رنگ از موارد مهم دیگر طراحی آن است. زعفران به دلیل رنگ سرخی که پس از جدا شدن از غلاف و اصطلاحا دم کردن، از خود به جای می گذارد، معمولا در طراحی بسته بندی آن هم از رنگ قرمز تیره استفاده می شود.

بعضا برای چاپ بسته بندی آن هم از رنگ های طلایی (طلاکوب) استفاده می کنند که یاد آور طلا و ارزش بالای این محصول است.

اما در سال های اخیر تنوع این محصول در بازار، در انتخاب رنگ برای بسته بندی آن هم تاثیر گذاشته است.

طراحان با توجه به روانشناسی رنگ ها باید بهترین رنگ را برای هر نوع محصول، انتخاب کنند.که البته این انتخاب نباید به ماهیت محصول آسیب وارد کند.

منبع : https://tarahanebartar.com/

ایسوس

نظر شما چیست؟