تبدیل محتوای متنی به گفتار
خلاقیت جدید نیویورک تایمز در ارائه مطالب به شیوه گفتاری
نیویورک تایمز به تازگی شرکت Audm را تصاحب کرد. استارت‌آپ فوق موفق به ساخت نرم‌افزار قدرتمندی شده که اجازه می‌دهد علاقه‌مندان به اخبار و مقالات به جای مطالعه نوشتاری به شیوه شنیداری در جریان جدیدترین اخبار و اتفاقات قرار گیرند. البته دقت کنید که رویکرد این استارت‌آپ در این زمینه متفاوت از نمونه‌های مشابه است.

1606683296_1_0.gif

Audm یک استارت‌آپ خلاق است که محتوای مقاله‌های طولانی را به محتوای صوتی تبدیل می‌کند. استارت‌آپی که هم اکنون تحت تملک نیویورک تایمز قرار گرفته است. در حالی که سرویس‌های مختلفی وجود دارند که مقالات خبری را به صوتی تبدیل می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Instapaper، Pocket و...... که قابلیت خواند مطالعه در زمان‌های آزاد افراد را ارائه می‌کند، اما محصول Audm قابلیت منحصر به فردی ارائه می‌کند که اجازه می‌دهد شنونده متن مقالات را با صدای بازیگران حرفه‌ای بشنود، در حالی که نمونه‌های مشابه از فناوری صوتی خودکار برای قرائت محتوای مقاله‌ها استفاده می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود تا شنونده با لذت بیشتری به محتوایی شبیه به پادکست‌ها گوش دهد.

استارت‌آپ فوق توسط رایان وگنر و کریستین برینک فارغ‌التحصیلان دانشگاه کلمبیا در رشته‌های روان‌شناسی و توسعه‌ نرم‌افزار تاسیس شد. این دو نفر تا پیش از دانشگاه یکدیگر را نمی‌شناختند، اما در سال 2014 روی ایده مشترکی که خلق یک برنامه خبری صوتی بود متمرکز شده و به توافق رسیدند. این  دو نفر در ابتدا برنامه آزمایشی خود را با استفاده از صدای افراد عادی توسعه دادند، اما در ادامه برای آن‌که برنامه خود را متمایز از دیگران کنند از صداهای افراد حرفه‌ای برای منحصر به فرد کردن برنامه خود استفاده کردند. Audm در سال 2017 در شتاب‌دهنده Y Combinator ثبت نام کرد تا بتواند برای سرمایه بیشتری برای توسعه فعالیت‌های تجاری خود کسب کند. در آن زمان استارت‌آپ Audm با طیف گسترده‌ای از شرکای تجازی در حوزه نشر همچون The Atlantic, Esquire, Harper’s Bazaar, The New York Review of Books, ProPublica, London Review of Books  و.... شروع به هکاری کرد. در وب‌سایت این استارت‌آپ آمده است که این شرکت در ادامه به‌طور حرفه‌ای با The Atlantic, Outside, BuzzFeed News, Vanity Fair, The New Yorker, New York, Rolling Stone  و Texas Monthly کار کرد.

یکی از شرکای تجاری این استارت‌آپ، نیویورک تایمز بود که البته به شکل محدودتری نسبت به شرکت‌های دیگر با استارت‌آپ Audm کار می‌کرد. در حال حاضر، Audm تنها چند مقاله از نیویورک‌تایمز در دسترس مخاطبان خود قرار داده که هر دو مقاله مربوط به سال 2019 هستند، اما با تغییر و تحولات جدید این مسئله به زودی تغییر خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید: «زمانی که بیماری COVID-19 به شکل فراگیر تمامی مردم و شرکت‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داد، تصمیم گرفت هر یکشنبه اخبار و مقالاتی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. در شروع این کار، استارت‌آپ فوق از داستا‌ن‌هایی در ارتباط با تام هنکس و سو دومینوس ارائه کرد.

سایر داستان‌های صوتی ارائه شده توسط این استارت‌آپ توسط مجله نیویورک تایمز آماده می‌شوند که برنامه Audm آن‌ها را برای شنونده قرائت می‌کند. در کنار رویکرد فوق، نیویورک تایمز در حال آزمایش سایر اشکال توزیع از جمله صفحات موبایل است و در نظر دارد در آینده محتوای بیشتری از مجله را به سمت این برنامه سوق دهد.

برنامه Audm به کاربران امکان می‌دهد بعد از یک آزمایش 3 روزه رایگان از خدمات این برنامه به قیمت 8.99 دلار در ماه یا 59.99 دلار استفاده کنند. تایمز هنوز جزئیاتی در مورد اینکه آیا مدل فوق قرار است به عنوان رویکردی نوینی در حوزه کسب‌وکار به دنیای نشر وارد شود توضیحاتی ارائه نکرده و هنوز مشخص نیست آیا برنامه Audm قرار است با برنامه بومی نیویورتایمز ادغام یا به عنوان برنامه مستقلی به کار خود ادامه دهد.

در فروشگاه اپ‌استور، Audm توانسته است در رتبه 20 برنامه‌های مرتبط با مجلات و نشریات قرار گیرد. این اپلیکیشن در اندروید نیز موجود است اما در این فروشگاه رتبه بالایی ندارد.

مطابق با خبری که نیویورک تایمز منتشر کرده، Audm هر هفته ساعت‌ها داستان جدید از نیویورک تایمز و سایر ناشران را معرفی می‌کند. وگنر، مدیر تولید صوتی گفتاری و برینک مدیر محصول شرکت Audm و همچنین سایر اعضا تیم به این توافق رسیده‌اند که به عنوان کارمندان شرکت تایمز همچنان به کار خود در زمینه توسعه نرم‌افزار فوق ادامه دهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟