23/10/1396 - 18:02
چرا باید همین امروز تبلیغات در گوگل را آغاز کنیم؟
چرا ادوردز؟ چون هیچ راه کوتاهتری برای آوردن ترافیک به وبسایت شما وجود ندارد. بیایید برگردیم کمی قبل‌تر به سال ۲۰۱۳؛ گوگل در این سال اعلام کرد که روزانه حدود ۶ میلیارد جستوجو در گوگل صورت می‌گیرد. این عدد خارق‌العاده یعنی بیش از ۴ میلیون جستوجو در هر دقیقه! و هر کدام از این جستوجو کنندگان یک نیاز، یک سوال یا یک مشکلی دارند که می‌خواهند همین الان آن نیاز را برآورده کنند. اگر شما بتوانید نیاز فقط بخش کوچکی از این جامعه آماری را برطرف کنید یعنی به عبارت دیگر «بارتان را بسته‌اید!»

1606683296_1_0.gif

البته آماری که دادیم فقط مربوط به موتور جستوجوی گوگل بود. جدا از این مورد می‌توانید با ادوردز سراغ Google Display Network بروید که به گفته گوگل، این پلتفرم می‌تواند تبلیغ شما را به بیش از ۹۰ درصد افراد حال حاضر در اینترنت در اقصی نقاط دنیا نشان دهد.

فقط این دو سرویس از ادوردز را با یکدیگر مخلوط کنید تا ببینید که با تبلیغات در گوگل ادوردز می‌توانید در کمتر از چند دقیقه، تبلیغ خود را با میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا نشان دهید!

تضمین تقریبا صد درصدی حضور شما در صفحه اول

می‌خواهید وبسایتتان به صفحه اول گوگل برسد؟ آن‌هم در سریع‌ترین زمان ممکن؟ خب باید بگوییم ادوردز سریع‌ترین روش برای این منظور است.

شاید برای رسیدن به صفحه اول ابتدا به فکر سئو بیافتید اما رسیدن به صفحه اول با سئو نیازمند زمان طولانی است تا شما را به این صفحه برساند و سپس برای تثبیتتان در این صفحه نیز باید برنامه داشته باشید.

با ادوردز اما شما یک کمپین تبلیغاتی را اجرا می‌کنید و پس از چند دقیقه تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل مشاهده خواهید کرد. اگر هم هزینه هر کلیک را بالاتر ببرید، می‌توانید به رتبه ۱ صفحه اول هم برسید.

شما به ازای هر کلیک پول پرداخت میکنید

در پاراگراف قبلی گفتیم «هزینه هر کلیک را بالاتر ببرید…» اما این جمله یعنی چه؟ در حقیقت ادوردز یک سیستم تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا همان CPC به حساب میآید. این یعنی به ازای هر مشتری که به سمت شما میآید (یا به عبارت دیگر روی تبلیغ شما کلیک میکند) شما مبلغی را به گوگل پرداخت خواهید کرد.

سیستم محاسبه این هزینهها کمی پیچیدهتر از آن است که در اینجا توضیح دهیم اما به طور خلاصه تبلیغات به ترتیب مزایدهای در صفحه جستوجوی گوگل نمایش داده میشود و اگر مثلا شما برای هر کلیک مبلغ یک دلار تعیین کنید، ممکن است در رتبه دوم قرار بگیرید چرا که رتبه اول مبلغ بیشتری برای هر کلیک مشخص کرده است.

مستقیما جامعه هدف خود را نشانه بگیرید

خب شما مشخصا می‌دانید که سرویس یا محصول شما می‌تواند نیاز عده زیادی از کاربران را برطرف کند. حالا قسمت زیبای ادوردز اینجاست؛ شما می‌توانید با تعیین فاکتورهای مختلف، تبلیغ خود را فقط به عده خاصی از افراد که فکر می‌کنید می‌توانند مشتری بعدی شما باشند نشان دهید.

ادوردز مثل تلویزیون، مجلات و یا حتی Google Display Network نیست که تبلیغ را به خورد مخاطب بدهد. در ادوردز شما اگر «کفش زنانه» تبلیغ کنید، تبلیغ شما به افرادی نشان داده می‌شود که مثلا «فروش کفش زنانه» یا «کفش زنانه ارزان» جستوجو کرده باشند. این یعنی فقط کسانی تبلیغ شما را می‌بینند، که شما می‌خواهید آن‌ها تبلیغتان را ببینند. کسانی هم که در گوگل جستوجو می‌کنند، همان چیزی که می‌خواهند را در تبلیغ شما پیدا می‌کنند. این یعنی یک فرآیند کاملا برد-برد.

انعطاف پذیر و قابل کنترل

ادوردز را می‌توان یکی از قابل کنترل ترین پلتفرم‌های تبلیغات در اینترنت نام برد. به عنوان یک تبلیغ کننده، لیست کوتاهی از چیزهایی که تحت کنترل شماست را می‌توانید بخوانید:

  • کلمات کلیدی که تبلیغ شما در آن نمایش داده می‌شود
  • بودجه روزانه
  • چه مقداری مایل هستید برای هر کلیک پرداخت کنید
  • روزها و ساعت‌هایی که ترجیح می‌دهید تبلیغ شما نمایش داده شود
  • پیام تبلیغاتتان
  • صفحه‌ای در وبسایتتان که می‌خواهید کاربران به آن وارد شوند
  • قابلیت اجرای تبلیغات متنی، ویدئویی یا عکس‌دار

کاملا قابل اندازه‌گیری

ادوردز آن‌قدری اطلاعات درباره کمپینتان به شما تحویل می‌دهد که دیگر نمی‌دانید با این اطلاعات چه کاری انجام دهید. اگر Google Analytics هم به کمپین خود متصل کنید، بازهم آمارهای بیشتری خواهید گرفت. این آمار و اطلاعات عبارتند از:

  • میزان بازدیدها
  • تعداد کلیک ها
  • هزینه هر کلیک
  • عملکرد هر تبلیغ به صورت جداگانه
  • عملکرد هر کلمه کلیدی به صورت جداگانه
  • کلماتی که کاربران پیش از کلیک روی تبلیغ شما، جستوجو کرده‌اند
  • نرخ تبدیل‌ها
  • هزینه/نرخ تبدیل
  • میزان بازدید تبلیغ به اشتراک گذاشته شما
  • میانگین رتبه تبلیغ شما
  • و بسیار بسیار موارد دیگر

با داشتن تمامی این آمار و اطلاعات، در نهایت قادر خواهید بود تبلیغ خود را بهینه‌تر و به شکلی مناسب‌تر تغییر داده و بهترین نسخه از تبلیغ خود را دوباره نمایش دهید.

از کجا باید شروع کنیم؟

به گفته آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان، به دلیل تحریم‌های موجود از طرف گوگل علیه ایران، نمی‌توان به سادگی حساب کاربری ادوردزه ساخته و آن‌را شارژ کرد. اما خوشبختانه این آژانس به واسطه دارا بودن حساب بانکی قانونی در خارج از کشور، نه تنها می‌تواند حساب کاربری ادوردز شما را ایجاد کند بلکه به سادگی می‌تواند حساب شما را شارژ کند تا همین امروز تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کنید. البته این تمام ماجرا نیست؛ اداره کردن حساب کاربری ادوردز کار سخت و پیچیدهای است و حتی در ازای آموزش کار کردن با این ابزار، گوگل به شما گواهینامه اعطا می‌کند. آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان توانسته گواهینامه‌های مربوط به ادوردز را از گوگل اخذ کند و در این‌کار متخصص و همراه شما خواهد بود. با سپردن کارها به این آژانس شما دیگر نگران هیچ‌چیزی نخواهید بود چرا که آن‌ها تبلیغات گوگلی شما را به بهترین شکل اجرا خواهند کرد و شما تنها هزینه اجرای کمپین و همینطور هزینه مدیریت حساب کاربریتان را پرداخت خواهید کرد.

همچنین آژانس فرنیان یک آکادمی شامل مقالات و مطالبی درباره ادوردز آماده کرده که با خواندن آن ها می‌توانید با ادوردز بیشتر آشنا شده و ریزه‌کاری‌های آن‌را بیشتر بشناسید. شاید یکشبه به پول رسیدن کار سختی باشد اما یکشبه به صفحه اول گوگل رسیدن دیگر کار سخت و زمان‌بری نیست. ضمنا شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به https://farnian.org مراجعه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟