مصرف بهینه انرژی
ده راهکار برای افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های اندرویدی (بخش دوم)
اکوسیستم اندروید در چند سال اخیر به اندازه‌ای قدرتمند شده است که توانایی آن در زمینه پردازش اطلاعات به سرعت در حال نزدیک شدن به کامپیوترهای دسکتاپ است. اما متاسفانه فناوری باتری‌ها در چند سال اخیر تغییر خاصی را تجربه نکرده است. در نتیجه بهترین راهکار برای حل مشکل تخلیه زودهنگام باتری به‌کارگیری راه‌حل‌های نرم‌افزاری است.

1606683296_1_0.gif

در بخش اول این مقاله به پنج راهکار برای افزایش طول عمر باتری اشاره کردیم. اینک به پنج راهکار دیگر توجه نمایید.

6. به‌کارگیری کمتر ویجت‌ها

زمانی که دیگر به برنامه‌ای احتیاج نداشتید از آن خارج شوید، به دلیل اینکه اغلب برنامه‌ها در پس‌زمینه دستگاه شما به شکل فعال باقی می‌مانند. بعضی مواقع دکمه بازگشت قادر نیست به اجرای یک برنامه خاتمه دهد. به همین دلیل بهتر است به‌طور مداوم پانل recents را بررسی کرده و هر چیزی در آن قرار دارد را پاک کنید. ویجت‌ها اغلب در صفحه هوم ظاهر شده و به‌طور مداوم برای نمایش محتوای جدید به‌روزرسانی می‌شوند. این‌کار باعث می‌شود تا بعضی از برنامه‌های خاص از وضعیت خواب بیدار شده که در نتیجه افزایش مصرف باتری را به همراه خواهند داشت. به همین دلیل میزان به‌کارگیری ویجت‌ها را به حداقل برسانید

7. بهینه‌سازی Google App

گوگل اسیستنت یک سرویس بسیار جذاب است، اما ویژگی تشخیص صدا می‌تواند به‌طور مداوم برای تشخیص کلمه کلیدی Ok Google فعال باشد. رویکردی که به میزان قابل توجهی باعث تخلیه زودهنگام باتری می‌شود.

 اگر به‌طور مداوم از Google Assistant استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن‌را غیر فعال کنید. بهGoogle App  رفته و در ادامه به مسیر Settings> Voice> OK Google رفته و در نهایت تشخیص صدا را غیر فعال کنید تا عمر باتری دستگاه اندرویدی شما افزایش پیدا کند.

8. برنامه‌های خود را مدیریت کنید

تنها برنامه‌هایی را روی گوشی خود نگه دارید که به آن‌ها نیاز دارید. نگهداری بیش از اندازه برنامه‌ها روی گوشی همراه عمر باتری را کاهش می‌دهد. با رفتن به بخش Settings> Battery می‌توانید وضعیت به‌کارگیری باتری از سوی یک برنامه را مشاهده کنید. برنامه‌هایی که از باتری بیش از حد استفاده می‌کنند را حذف کنید.

در منوی Battery گوشه سمت راست پنجره را لمس کنید. در صفحه ظاهر شده گزینه Battery Usage را انتخاب کنید. در ادامه برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته، در سمت راست بالای پنجره آیکنی قرار دارد که به شکل سه نقطه است. آنرا انتخاب کرده و گزینه optimize batter usage را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید ویژگی بهینه‌سازی باتری برای هر برنامه را به شکل مجزا اجرا کنید. بعضی از منابع پیشنهاد دادند ویژگی Auto-update Apps over Wi-Fi only که در مسیر Play store > Settings قرار دارد غیر فعال شود. همچنین نمایش اعلان‌ها نیز باعث تخلیه زودهنگام باتری می‌شوند.

9. خاموش کردن اعلان‌ها برای برنامه‌ها

تاکنون چند بار اطلاعیه‌های ناخواسته‌ و آزاردهنده‌ای که به شکل پنجره‌های کوتاه به نمایش در می‌آیند باعث ناراحتی شما شده‌اند؟ آن‌ها نه تنها مزاحم هستند، بلکه پردازنده را نیز بیش از اندازه مورد استفاده قرار می‌دهند.

به مسیر Settings> Notification رفته و این ویژگی را برای هر برنامه‌ای که به آن نیازی ندارید غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی برای همه برنامه‌ها می‌توانید گزینه All apps را انتخاب کنید.

10. از Greenify استفاده کنید

Greenify یکی از بهترین برنامه‌های بخش ثالث است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری شود.

به‌طوری که برنامه‌ها را به وضعیت خواب زمستانی می‌برد. گرین‌فای نه تنها مانع اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه می‌شود، همچنین مانع اجرای ناخواسته برنامه‌ها می‌شود. کافی است برنامه‌هایی که تمایل دارید به خواب زمستانی بروند را انتخاب کنید.

قسمت اول 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟