پایتون زبانی با ترکیب نحوی ساده و کارایی بالا
چرا یادگیری پایتون برای برنامه‌نویسان تازه‌کار کاملا ایده‌آل است؟
در پنج سال گذشته سایت‌هایی همچون Coding Dojo به 5 هزار نفر از افرادی که تازه به دنیای برنامه‌نویسی وارد شده بودند پایتون را آموخت. نکته‌ای که همواره باید به آن دقت کنید این است که برای آموزش یا یادگیری اولین زبان برنامه‌نویسی باید به سراغ یک گزینه کامل بروید. به نظر می‌رسد پایتون این ویژگی را به خوبی دارد.

1606683296_1_0.gif

پایتون سه ویژگی یادگیری ساده، خوانایی و کاربردی بودن را توامان با یکدیگر در اختیار دارد. همچنین یکی از داغ‌ترین فناوری‌های حال حاضر بازار است. اما چرا این زبان هم برای افراد تازه‌کار و هم برای افراد حرفه‌ای گزینه‌ ایده‌آلی است؟

یادگیری آن ساده است، کدهای آن خوانا هستند و کاملا کاربردی است

برعکس سی شارپ و زبان‌های دیگر، ترکیب نحوی پایتون برای بسیاری از مردم قابل درک بوده و مختصر است. به عنوان یک فرد تازه‌کار به شما اجازه می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن اصول اولیه را یاد بگیرید و استرس کمتری در ارتباط با درک ترکیب نحوی این زبان داشته باشید. در حالی که بسیاری از زبان‌ها برای انجام یک کار ساده به کدنویسی زیادی نیاز دارند که همین موضوع کارها را پیچیده می‌کند، اما در مقابل پایتون به شکل کوتاهی کارها را انجام می‌دهد.

ترکیب نحوی پایتون کاملا بهینه و متخصر است

با توجه به آن‌که ترکیب نحوی پایتون کاملا ساده است، در نتیجه نیازی ندارید در هر بخش از برنامه خود ترکیب نحوی کدها را به یاد آورید. این رویکرد نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، بلکه اجازه می‌دهد بر مفاهیم پیشرفته‌تر و جدی‌تر برنامه‌نویسی متمرکز شوید. از طرفی کدنویسی کمتر به معنای اشتباهات کمتر است. در حالی که در طول این سال‌ها پایتون همگان با پیشرفت دنیای فناوری تکامل پیدا کرده است، اما در مقابل در ساختار و ترکیب نحوی آن تغییری به وجود نیامده است. متدها و توابع این زبان را به همان شکلی به کار گرفته می‌شوند که ده سال پیش به کار گرفته می‌شدند.

آموزش درست قواعد برنامه‌نویسی به صورت از پیش ساخته شده

بهترین زمان برای یادگیری استانداردهای مورد استفاده در صنعت و تکنیک‌های رایج برنامه‌نویسی، زمانی است که تصمیم می‌گیرد مفاهیم جدید را یاد بگیرید. پایتون به خوبی این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. ده‌ها هزار استاندارد برنامه‌نویسی وجود دارد که همگی آن‌ها بر مبنای یکسری اصول پایه کار می‌کنند. به‌طور مثال رعایت تورفتگی در زمان کدنویسی یکی از مهم‌ترین اصول زیربنایی است که پایتون به خوبی به شما یاد می‌دهد.

پایتون یک زبان شی‌گرا است

هر طراحی باید با اصول برنامه‌نویسی شی‌گرا آشنا باشد و این رویکرد به صورت از پیش ساخته شده در پایتون وجود دارد. پایتون به شما یاد می‌دهد اشیا و داده‌ها را برای حل مشکلات ایجاد کنید.

پایتون به شدت موردتقاضا است

پایتون در ارتباط با علوم داده، برنامه‌های تحت وب یا توسعه بازی‌ها به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌هایی همچون گوگل، فیسبوک، ناسا، آی‌بی‌ام، EA، 2k Games و.... به شکل گسترده‌ای از پایتون استفاده می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟