ضدآب با دوربین دوگانه
آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل رسما معرفی شدند + گالری عکس
اپل دقایقی پیش در جریان کنفرانس اختصاصی خود از دو آیفون جدیدش با نام‌های آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) رونمایی کرد. پس از شایعات طولانی با ما باشید تا نگاهی به مشخصات فنی رسمی آیفون‌های جدید اپل داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

سرانجام انتظارها به پایان رسید و همانطور که پیش‌بینی می‌شد اپل دقایقی پیش از دو آیفون جدید خود یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی کرد. در ابتدای کنفرانس اپل اشاره داشت که آیفون‌های اپل پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا محسوب می‌شوند و این محصولات بهترین بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. آقای تیم کوک با معرفی آیفون 7 مدعی شد که این گوشی هوشمند زیباترین طراحی ممکن را به همراه دارد! هنگامی که اولین تصویر این محصول منتشر شد، متوجه شدیم که از نظر ظاهری تفاوتی مابین این محصول و تصاویر غیررسمی پیشین منتشر شده ندارد.

آیفون 7 اپل

اپل در همان ابتدای رونمایی از آیفون 7 اشاره کرد این محصول در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای رز گلد و مشکی روانه بازار می‌شود. یکی از اصلی‌ترین تغییرات آیفون 7 اپل مربوط به دکمه هوم (Home) آن می‌شود که هم اکنون حالتی ادغام‌سازی شده با قابلیت فورس تاچ (Force Touch) اپل را ارائه می‌کند و از حالت تمام فیزیکی و سابق خود خارج شده است. اپل به دکمه هوم آیفون 7 و آیفون 7 پلاس موتور تپتیک را اضافه کرده که منجر به ویبره خوردن آن در شرایط استفاده می‌شود. اپل عملکرد این دکمه هوم را شبیه به ترک‌پد مک‌بوک‌هایش توصیف کرده است. اپل همچنین اشاره داشته که آیفون‌های جدیدش به شکل کامل ضد آب و ضد گرد و غبار طراحی شده‌اند و از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کنند. به موجب وجود این استاندارد باید انتظار داشت که آیفون‌های جدید اپل تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری از آب دوام داشته باشند.

آیفون 7 اپل

اما اصلی‌ترین تغییر آیفون 7 پلاس مربوط به دوربین دوگانه آن می‌شود. اپل برای اولین بار در طراحی آیفون‌هایش از این سبک استفاده کرده است. دوربین اصلی و دوگانه آیفون 7 پلاس اپل از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و قادر به زوم اپتیکال سه برابری است. این موضوع در حالی است که آیفون 7 تنها از یک سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی و مشابه با سنسور آیفون 7 پلاس بهره می‌برد. دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین به این مجموعه یک پردازنده‌ی سیگنال تصویر اضافه شده که فرآیند پردازش تصاویر و عکس‌های ضبط شده را بهبود می‌بخشد. ضمنا دوربین سلفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل هم از سنسوری 7 مگاپیکسلی بهره‌مند است. سیستم عامل آی او اس 10 اپل از ارائه تصاویر با فرمت خام یا RAW پشتیبانی می‌کند، بنابراین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس امکان ضبط و ارائه این نوع عکس‌ها را به همراه دارد.

صفحه نمایش آیفون‌های جدید اپل از نوع رتینا انتخاب شده‌اند و نسبت به نسخه پیشین تا 25 درصد روشنایی بیشتری را ارائه می‌کنند. همچنین نمایشگر آیفون‌های جدید اپل از تکنولوژی تاچ سه بعدی (3D Touch) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. هر دو آیفون جدید از اسپیکر استریو بهره‌مند بوده و سوکت 3.5 میلیمتر هندزفری از بخش زیرین آن‌ها حذف شده است. قدرت و حجم صدای خروجی آیفون‌های جدیدی اپل هم نسبت به نسخه پیشین تا 2 برابر افزایش یافته است.

آیفون 7 اپل

دو آیفون‌های جدید اپل به تراشه A10 شده‌اند که پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای را به همراه دارد. تراشه A10 در مقایسه با تراشه A9 تا 20 درصد سرعت عمل بالاتری را ارائه می‌کند. در شرایط عادی دو هسته از چهار هسته تراشه A10 در ایفون‌های اپل فعال می‌شوند و در صورت نیاز دو هسته دیگر آن فعال خواهند شد. اپل همچنین مدعی شده که پردازنده گرافیکی تراشه A10 تا 240 برابر نسبت به پردازنده گرافیکی تراشه A9 قدرتمندتر است. بنا به ادعای اپل طول عمر باتری آیفون‌های جدیدش هم نسبت به آیفون‌های پیشین تا 20 الی 30 درصد افزایش یافته‌اند. آیفون 7 و ایفون 7 پلاس اپل از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه 32، 128 و 256 گیگابایتی شده و از روز نهم سپتامبر آماده فروش می‌شوند. قیمت آیفون ۷ برابر ۶۴۹ دلار برای نسخه‌ی ۳۲ گیکابایتی بوده و قیمت آیفون ۷ پلاس ۷۶۹ دلار در نظر گرفته شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟