وقت ارتقای سخت‌افزاری تجهيزات شبکه است
با این ۶ سخت‌افزار سرعت اینترنت خانگی خود را افزایش دهید
سرعت اتصال اینترنت خانگی اغلب کمتر از آن چیزی است که خدمات دهندگان اینترنت وعده می‎دهند. متاسفانه هر چیزی ممکن است باعث اختلال در سرعت اینترنت شود. اگرچه خیلی از مشکلات شبکه‎های خانگی با تغییرات نرم افزاری برطرف می‎شود، اما گاهی اوقات نیز برای برطرف کردن آن باید به سراغ تغییر سخت‌افزاری تجهيزات شبکه رفت، به ویژه اگر چند سالی از عمر آنها گذشته باشد.

1606683296_1_0.gif

بعضی از روش‎های حل مشکل سرعت کم اینترنت ساده و بدون هزینه هستند: بستن برنامه‎هایی که روی کامپیوتر باز هستند و پهنای باند شما را مصرف می‎کنند، قرار دادن روتر در مرکز خانه، و اطمینان از این که بیشتر از میزان مصرف تعیین شده ماهانه خود از اینترنت استفاده نمی‎کنید. اگر از مهارت‎های لازم برخوردار باشید با دستکاری سیستم‌عامل و افزایش میزان بافر اندوخته یا غیرفعال كردن تنظیمات ارسال و دریافت داده در پس‌زمینه می‌توان تا حد زیادی سرعت دسترسی به اینترنت را افزایش داد.

مطلب پیشنهادی

۱۲ عامل کمتر شناخته شده تضعیف وای‎فای در دفاتر کار
قبل از نصب یک آکواریوم در دفتر کار خود، دوباره فکر کنید

اما بعضی اوقات مشکل مربوط به تجهيزاتی است که شما استفاده می‎کنید (البته منظور خود کامپیوتر نیست). برای دستیابی به حداکثر سرعت تامین شده توسط خدمات دهنده اینترنت خود می‎توانید از ابزارهايی استفاده کنید که در این راه به شما کمک می‎کند. در ادامه با برخی از جدیدترین آنها آشنا میشویم.

مودم کابلی ARRIS SURFboard SB6141

خدمات دهندگان اینترنت پرسرعت معمولا یک مودم کابلی را به مشترکان خود اجاره می‎دهند، اما شما با وجودی که هزینه نسبتا قابل ملاحظه‎ای را برای اجاره سالیانه این مودم‎ها پرداخت می‎کنید، معمولا سریع‎ترین سرعت ممکن را دریافت نخواهید کرد. بنابراین بهتر است در هزینه‎های خود صرفه‌جویی کنید و به سراغ مودم کابلی 60 دلاری Arris برويد (یک مودم کابلی همراه با روتر وای‎فای داخلی به طور میانگین بیشتر از 100 دلار قیمت دارد).

این دستگاه با اغلب سیستم‎های کابلی سازگار است و سرعتی معادل حداکثر 343 مگابيت در ثانیه برای دانلود و 131 مگابيت در ثانیه برای آپلود ارائه می‎کند. این مودم اگر چه برای خدمات فیبرنوری فوق سریع مثل آن چیزی که گوگل ارائه می‎کند مناسب نیست، اما برای اغلب طرح‎های باند پهن کفایت می‎کند. چراغ‎های نشانگر به کار رفته در آن به راحتی قابل شناسایی هستند و این به معنای آن است که اگر مشکلی به وجود بیاید شما قادر به تشخیص دادن آن هستید.

روتر وای‎فای چند بانده TP-Link Talon AD7200

بعد از بهینه‌سازی اتصال سیمی‎ خود، حالا زمان آن رسیده تا شبکه وای‎فای خود را اصلاح کنید. روتر 350 دلاری Talon AD720 سریع‎ترین روتر حال حاضر موجود در بازار است که نه تنها از پروتکل‎های 802.11n و ac پشتیبانی می‎کند، بلکه پروتکل جدید 802.11ad (سریع‎ترین وای‎فای موجود) را نیز با خود به همراه دارد. در حقيقت، این فناوری خیلی سریع‎تر از توان بسیاری از دستگاه‎های موجود است. اما بد نیست از پیش شبکه خانگی خود را برای سخت‌افزارهای جدیدی که طی سال‎های آینده قصد خریدش را دارید، آماده کنید.

پاورلاین dLAN 550

بعضی از تجهيزات الکترونیک را حتما باید با کابل به شبکه متصل کرد و اگر شما سیم‌کشی لازم را در خانه نداشته باشید، می‎تواند دردسر ساز شود. dLAN 550 یک دستگاه 225 دلاری است که به شما اين امكان را می‎دهد تا با استفاده از سیم‌کشی برق خانه یک شبکه ایجاد کنید. نصب آن بسیار ساده بوده و با وجودی که سرعت نهایی در این روش به اندازه اتصالات سیمی‎ رایج نیست اما به نسبت شبکه وای‎فای خانگی سرعت بیشتری فراهم کرده و امنیت بیشتری دارند. همچنین در مدل 550، برعکس مدل 500 قبلی شما می‎توانید یک هات‌اسپات وای‎فای خانگی جدید نیز ایجاد کنید.

روتر کانال‌یاب Portal

بعضی اوقات مشکل کم بودن سرعت وای‎فای ربطی به اتصال شما ندارد و مشکل از سمت همسایگان شما است، زیرا همه شما سعی دارید در یک زمان از یک پهنای باند یکسان استفاده کنید. Portal با انتقال وای‎فای شما به یک طیف اختصاصی و دو برابر کردن آن با قابلیت FastLanes ازدحام را به ویژه در ساعات اوج مصرف (ابتدای شب) از بین می‎برد. این باندهای 5 گیگاهرتز قبلا به دلیل اختصاص آنها به سیستم‎های رادار مثل نمونه‎های موجود در هواپيماها، قابل استفاده در دستگاه‎های وای‎فای نبودند. اما Portal از تجهيزات شناسایی رادار استفاده می‎کند و می‎تواند این امکان را فراهم کند تا در زمانی که در نزدیکی شما راداری وجود ندارد از این کانال‎ها استفاده کند. نتیجه کار یک وای‎فای سریع‎تر است که همسایگان شما هم نمی‎توانند سهوا سرعت آن را کم کنند.

تلفن بی‎سیم AT&T EL52200 DECT 6.0 با سیستم پاسخ خودکار

اگر هنوز هم از تلفن معمولی یا VoIP استفاده می‎کنید، خطی که از آن استفاده می‎کنید ممکن است با اتصال اینترنت شما اختلال ایجاد کند (تلفن‎های بی‎سیم و شبکه وای‎فای در فرکانس‎های یکسان کار می‎کنند). تلفن‎های بی‎سیم DECT 6.0 این مشکل را برطرف می‎کنند. یکی از گزينه‎های پیش روی شما تلفن بی‎سیم 47 دلاری شرکت AT&T است که بسیار هم مورد استقبال مشتريان قرار گرفته است.

کابل اترنت Cable Matters Cat6a Snagless Shielded

معمولا اگر شما از همان کابل‎های Cat5 معمول برای اتصال مودم به کامپیوتر استفاده کنید، برای سرعتی که خدمات دهنده اینترنت شما ارائه می‎کند کافی است. اما اگر اینقدر خوش شانس هستید که از یک اینترنت مافوق سریع استفاده کنید یا اگر قصد دارید خانه یا محل کار خود را برای شبکه سیم‌کشی کنید، بهتر است از کابل‎های Cat 6a استفاده کنید. کابل‎های Cat5 معمولا قادرند تا یک گیگابیت در ثانیه را منتقل کنند که بیشتر از اتصالاتی است که در حال حاضر ارائه می‎شود. اما Cat6a می‎تواند تا 10 گیگابیت در ثانیه را تا فاصله 100 متری (دو برابر بلندتر از کابل‎های Cat6 ) منتقل کند. این سرعتی است که اتصالات اینترنت شاید تا چند سال آینده به آن برسند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟