بهبود امنیت در آندروید
چگونه تلفن‌های آندرویدی را رمزنگاری کنیم
به نظر می‌رسد که تقریبا هر هفته سر و کله یک نقطه ضعف اساسی در آندروید پیدا می‌شود. چیزی که اوضاع را برای کاربران از این هم بدتر می‌کند این است که به لطف سیستم به‌روزرسانی مقطّع و غیر متمرکز آندروید، دریافت یک وصله اصلاحی خیلی زمان‌بر است. اما راهی وجود دارد که همین حالا می‌توانید امنیت داده‌های تلفن آندرویدی‌تان را بهبود ببخشید. در این مقاله به صورت قدم به قدم خواهید آموخت که چگونه دستگاه‌تان را کدگذاری کنید.

1606683296_1_0.gif

Ars Technica یک راهنمای بسیار مفید در مورد کدگذاری چند نوع مختلف از دستگاه‌ها را به رشته نگارش درآورده است و از آن‌جا که کدگذاری بر روی دستگاه‌ها بصورت پیش‌فرض فعال نیست این مقاله از اهمیت خاصی برخوردار است. برای فعال‌سازی کدگذاری در آندروید قدم‌های زیر را بردارید:

  • Settings را باز کنید.
  • بر روی Security کلیک کنید.
  • گزینه phone storage encryption را بیابید و آن را فعال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تلفن در طی پروسه کدگذاری به شارژ متصل باشد چون این فرآیند برای تکمیل به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. تلفن را به حال خود رها کنید تا کدگذاری فعال شود.
  • وقتی این فرآیند به اتمام رسید، دوباره Settings را باز کنید و چک کنید که یک نشان Encrypted در زیر گزینه کدگذاری ذخیره‌ساز تلفن (phone storage encryption) قرار گرفته باشد.

البته در کدگذاری آندروید، معایبی بالقوه وجود دارد. کاربرانی که از تلفن‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، احتمالا با افت شدید عملکرد مواجه می‌شوند. Ars Technica می‌گوید کدگذاری تلفن‌های آندرویدی روی تلفن‌های جدیدتر با پردازشگرهای 64 بیت ARMv8 و بالاتر و ذخیره‌سازهای سریع‌تر، بهتر کار می‌کند. همچنین باید بدانید که در آینده قادر به کدگشایی (decrypt) دستگاه‌تان نخواهید بود، مگر این‌که تمام داده‌های روی تلفن‌تان را بطور کامل پاک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟