نمایشگر 13.3 اینچی و اسکنر انگشت
23/03/1396 - 21:21
نسخه جدید لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر رونمایی شد + عکس
همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت شیائومی به صورت رسمی از نسخه جدید لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر (Xiaomi Mi Notebook Air) رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از نمایشگری 13.3 اینچی بهره‌مند بوده و به اسکنر انگشت کاربر هم مجهز است. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این نوت‌بوک زیبا داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش خبری با عنوان "تصاویر و مشخصات لپ‌تاپ جدید شیائومی منتشر شد + عکس" منتشر کردیم و در آن عکس‌هایی از نسخه جدید نوت‌بوک شیائومی در کنار مشخصات فنی را منتشر ساختیم. طبق گزارشی که آن زمان منتشر شده بود، گفته شد که شیائومی به زودی از محصول مورد نظر رونمایی می‌کند. حال این موضوع به حقیقت پیوسته است.

شیائومی به صورت رسمی از نسخه جدید لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر با تجهیز به نمایشگر 13.3 اینچی رونمایی کرد. این نوت‌بوک در واقع نسخه‌ای از همان لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر قبلی است که از نظر سخت‌افزاری آپدیت‌هایی را شامل می‌شود. صفحه نمایش 13.3 اینچی این لپ‌تاپ وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا همان فول اچ‌دی را ارائه می‌کند و پردازنده مرکزی نسخه برتر آن از نسل هفتم سری پردازنده‌های Core i7 اینتل تشکیل می‌شود. شیائومی ضمن معرفی این نوت‌بوک اشاره داشته که نسخه جدید آن نسبت به نسخه قبل 10 درصد قدرت عملکرد بیشتری دارد.

اما نسخه جدید لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر شامل آپشن مجهز به پردازنده Core i5 از نسل هفتم سری پردازنده‌های اینتل هم می‌شود که قیمت مقرون به صرفه‌تری در مقایسه با نسخه Core i7 دستگاه دارد. شیائومی هر دو مدل لپ‌تاپ جدیدش را به اسکنر انگشت کاربر مجهز کرده که این اسکنر در گوشه سمت راست و بالای تاچ پد دستگاه واقع شده است. همچنین هر دو نسخه Core i5 و Core i7 لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر از رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایت بهره‌مند هستند.

از نظر فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، لپ‌تاپ جدید شیائومی در دو نسخه مختلف 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین شیائومی امکان سفارش نسخه‌ مجهز به اسپیکرهای AKG را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به صورت آپشنال یا اختیاری خواهد بود. اما پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ‌ جدید شیائومی از چه مدلی است؟ شیائومی نسخه جدی لپ‌تاپ می نوت‌بوک ایر را به پردازنده گرافیکی GeForce MX150 انویدیا مجهز کرده است که دارای حافظه مستقل 2 گیگابایتی نوع GDDR 5 می‌باشد.

لازم به اشاره است که پردازنده گرافیکی مذکور در مقایسه با پردازنده گرافیکی که در نسخه پیشین لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر به‌کاررفته بود، به مراتب قدرتمندتر است. شیائومی نسخه جدید نوت‌بوکش را فقط در رنگ نقره‌ای روانه بازار می‌کند. دستگاه از نظر قابلیت‌های اتصال به یک پورت USB C و یک پورت HDMI مجهز خواهد بود. شیائومی اشاره داشته که نسخه مجهز به پردازنده Core i5 و حافظه 128 گیگابایتی لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر را با قیمت 737 دلار روانه بازار می‌کند و نسخه مجهز به همین پردازنده و حافظه 256 گیگابایتی آن با قیمت 810 دلار به بازار عرضه می‌شود.

متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در رابطه با قیمت نسخه مجهز به پردازنده Core i7 لپ‌تاپ جدید شیائومی می نوت‌بوک ایر  منتشر نشده است. شیائومی همچنین اشاره داشته که عرضه نسخه Core i5 محصول نام برده شده از روز بیست و هشتم خرداد ماه آغاز خواهد شد و ثبت‌نام برای خرید این محصول به طور آنلاین هم از هم‌اکنون امکان‌پذیر است. در مورد زمان عرضه نسخه Core i7 این لپ‌تاپ هم هنوز اطلاعاتی نداریم. نظر شما در رابطه با لپ‌تاپ 13.3 اینچی شیائومی می نوت‌بوک ایر چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟