به این 5 دلیل زمان به‌روزرسانی سرور شما فرارسیده است!
محققان مؤسسه IDC گزارش کردند سازمان‌هایی که از یک برنامه منظم برای به‌روزرسانی زیرساخت‌های سروری خود بهره می‌برند، میلیون‌ها دلار در هزینه‌های عملیاتی و نگهداری صرفه‌جویی می‌کنند. یک برنامه مدون برای به‌روزرسانی سرورها می‌تواند به بهبود و افزایش کارایی سیستم، افزایش قابلیت اطمینان‌پذیری، مدیریت مؤثر و کارآمدتر و درنهایت تقویت و تثبیت وضعیت پایدار کل شبکه شود. اما چه زمانی این به‌روزرسانی نیاز است؟ مدیران شبکه‌ها و فناوری اطلاعات با مشاهده چه عواملی باید متوجه شوند زمان به‌روزرسانی سرورها فرارسیده است؟

1606683296_1_0.gif

۱- کاهش نسبی کارایی سرور با گذشت زمان و افزایش هزینه‌ها

به طور متوسط هر سال حدود 14 درصد از کارایی سرورها کاهش پیدا می‌کند و درنهایت در سال پنجم شاهد بازدهی 40 درصدی کارایی نسبت به روز شروع به کار سرور خواهیم بود. حال اگر یک سرور با مشکلاتی روبه‌رو شود و خرابی‌های ناخواسته به سراغش بروند، ممکن است کاهش کارایی تا 20 درصد رخ دهد. در همین زمان، هزینه‌های نگهداری و سربار آن نیز افزایش می‌یابد و نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر روی سیستم‌های فرسوده و قدیمی است. بنابراین، سازمان‌ها بهتر است به‌جای هزینه‌ برای نگهداری سرور به سراغ گزینه به‌روزرسانی سرور بروند. 

مطلب پیشنهادی

 برای آن که یک متخصص بهتر شبکه‌ شوید، نیاز به تحصیلات ندارید
از محبوب‌ترین شغل‌های حوزه فناوری اطلاعات!

2 - افزایش سطح مدیریت بر دارایی‌ها با ویژگی‌های جدید

کسب ‌و کارها به‌سرعت در حال رشد و توسعه هستند و ابزارهای مدرن و جدید امکان مدیریت بهتر ردیابی حجم کارها و تحلیل سریع‌تر اطلاعات و کارایی سیستم را فراهم می‌کنند. در این وضعیت، کسب ‌و کارها با به‌روزرسانی سرورهای خود و نصب وصله‌ها و بسته‌های به‌روزرسانی نرم‌افزاری/ سخت‌افزاری می‌توانند علاوه بر امن‌سازی سیستم سرورها را مطابق نیازها و اهداف کسب‌ و کاریشان پیکربندی و تنظیم کنند. سرورهای به‌روزشده عمدتاً سریع‌تر، کارآمدتر و با انعطاف‌پذیری بیشتری همراه هستند. 

مطلب پیشنهادی

۱۰ مهارت مهم صنعت فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۷
اطلاعـات مورد نیـاز کارفرمایـان

3- شتاب‌دهی به کارایی با بهینه‌سازی سیستم

سرورهای مدرن و جدید ظرفیت‌های ماشین‌های مجازی را بهبود می‌بخشند و اجازه استفاده از ماشین‌های مجازی بزرگ‌تر را می‌دهند. این قابلیت به سازمان‌ها اجازه می‌دهد برای نصب و اجرای برنامه‌های کاربردی جدید به سراغ تعریف محیط‌های مجازی‌سازی بیشتر بروند یا خدمات و محصولات قبلی را به محیط‌های جدید با ظرفیت بالاتر منتقل کنند. سرورهای جدید علاوه بر قدرتمندی بیشتر در محاسبات مصرف انرژی کمتری دارند و به‌شدت هزینه‌های خنک‌سازی را کاهش می‌دهند. این شرایط کمک می‌کند هزینه‌های عملیاتی مراکز داده نیز کاهش یابد و تعمیر و نگهداری کل سیستم مقرون‌به‌صرفه باشد. 

4- بهبود قابلیت اطمینان با پیش‌بینی و تشخیص خرابی‌ها

وقتی به سن سرورها افزوده می‌شود، احتمال وقوع خرابی‌های ناخواسته و ناگهانی نیز افزایش خواهد یافت. سرورها چیزی جز ماشین‌های مکانیکی نیستند و به‌مرور زمان دچار پیری و فرسود‌گی خواهند شد. اما سیستم‌های جدید قابلیت‌هایی مانند پیش‌بینی و تشخیص خطا و خرابی را پیش از وقوع آن دارند. این سیستم‌ها به مدیران مرکز داده هشدار می‌دهند بخش یا دستگاه بخصوصی به‌خوبی کار نمی‌کند و امکان خرابی وجود دارد. سپس کارشناسان فنی با مراجعه و بررسی می‌توانند از خرابی جلوگیری کنند. این قابلیت به افزایش قابلیت اطمینان و آپ‌تایم سرورها و مرکز داده منجر می‌شود و می‌تواند یک مزیت رقابتی در بازار برای کسب ‌و کارها در ارائه خدمات گارانتی و پشتیبانی باشد. 

مطلب پیشنهادی

سرورها آب حمام خانه شما را گرم می‌کنند
راهکار جدیدی برای استفاده از اتلاف گرمای مراکزداده

5- اتمام خدمات پشتیبانی

سرورها از دوره خدمات گارانتی و پشتیبانی سه ساله تا پنج ساله برخوردار هستند و با گذشت زمان و چرخه زندگی و عمر مفیدشان، تاریخ قرارداد پشتیبانی نیز رو به اتمام خواهد بود. یعنی باعث افزایش هزینه‌های نگهداری و خرید قطعات با قیمت‌ گران‌تر و حتی پیدا کردن به‌سختی برخی قطعات و همین‌ طور نیازمند نیروی کار بیشتر برای رسیدگی و پشتیبانی از سرورها می شود. در غالب اوقات خرید یک سرور جدید بهتر از تمدید قرارداد پشتیبانی یک سرور قدیمی یا نگهداری توسط خود کسب ‌و کارها است. ادامه کار یک سرور بدون پشتیبانی می‌تواند پایداری سیستم و آپ‌تایم را کاهش دهد و ضررهای مالی به‌مراتب بیشتری نسبت به خرید یک سرور جدید یا به‌روزرسانی آن‌ها را در‌پی داشته باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟