راهکار جدیدی برای استفاده از اتلاف گرمای مراکزداده
سرورها آب حمام خانه شما را گرم می‌کنند
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سرورها و مراکزداده؛ گرامای بسیار زیادی است که تولید می‌شود و اگر از محیط خارج نشود یا تبدیل به هوای خنک نشود؛ سریعا تمام تجهیزات الکترونیکی را از کار خواهد انداخت. شرکت‌ها سالیانه میلیون‌ها دلار هزینه صرف خنک‌سازی محیط‌های سروری می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

تا کنون راه‌کارهای زیادی برای حل معضل حرارت و گرمای تولیدی در سرورها و مراکزداده ارایه شده است که آخرین مورد آن مربوط به مرکزداده جدید اپل بود. این شرکت نوآور، گرمای تولیدی در محیط‌های مراکزداده را به سوی خانه‌ها و مزارع اطراف هدایت می‌کرد اما یک شرکت استارتاپ ایده جدیدی ارایه کرده است. 

مطلب پیشنهادی

چرا هنوز اینترنت وای‌فای شما کند است؟
ترفندهایی برای حل مشکلات اینترنت و افزایش سرعت آن

استارتاپ هلندی Nerdalize می‌خواهد با استفاده از گرمای سرورها؛ خانه شما را گرم کند و حمامی با آب گرم دایمی برایتان مهیا سازد تا از این طریق از اتلاف گرمای سرورها جلوگیری شود. ایده Nerdalize این‌گونه است که یک سرور را به صورت شوفاژ یا هیتر دیواری در خانه شما نصب می‌کند. شما ابتدا یک هزینه‌ای به Nerdalize می‌پردازید تا این سرور در خانه شما نصب شود. 

استارتاپ Nerdalize با فروش فضای میزبانی شده توسط این سرور در خانه شما درآمدزایی می‌کند و شما هم از گرمای تولید شده توسط این سرور استفاده می‌کنید. اولین بار، شرکت Nerdalize در سال ۲۰۱۵ نخستین محصول را که یک هیتر دیواری بود در اتاقی کوچک نصب کرد. در این هیتر دیواری یک سرور جاسازی شده بود که می‌توانست در مدت یک ساعت، این اتاق کوچک را گرم کند. 

حالا Nerdalize به سراغ دومین محصول خود رفته است. از ماه آگوست آتی، Nerdalize خانه 42 خانواده هلندی را به سرورهایی مجهز خواهد کرد که منابع آبی را گرم می کنند؛ تصور کنید آب حمام خانه شما با هیچ چیز به جز دیتا گرم نشود! Nerdalize می‌گوید که تهیه این تجهیزات برای مشتریان عادی، سالانه 336 دلار هزینه خواهد داشت و شرکت‌های فناوری هم 50 درصد هزینه کمتری برای سرویس‌های دیتا پرداخت خواهند کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟