سوئیچ 24 پورت لینک سیس Linksys LGS124P-EU

سوئیچ 24 پورت لینک سیس Linksys LGS124P-EU

سوئیچ‌ها، از مهم‌ترین عناصر یک شبکه کامپیوتری هستند و امکان اتصال دستگاه‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را فراهم می‌کنند. ما در این مطلب، سوئیچ LGS124P-EU از لینک سیس را معرفی خواهیم کرد که یک سوئیچ غیرمدیریتی برای سازمان‌های متوسط است که نیازی به پیکربندی و مدیریت ندارد و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. در این سوئیچ، با استفاده از استاندار +PoE، برای انتقال برق، نیاز به کابل اضافی نیست و داده‌ها همراه برق از طریق یک کابل منتقل می‌شوند که این ویژگی نیز در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر است و  باعث تسهیل راه‌اندازی سایر دستگاه‌های شبکه که به سوئیچ متصل هستند، می‌شود.

سوئیچ 24 پورت لینک سیس Linksys LGS124P-EU
سوئیچ 24 پورت لینک سیس Linksys LGS124P-EU
سوئیچ 24 پورت لینک سیس Linksys LGS124P-EU

معرفی سوئیچ LGS124P-EU

سوئيچ مدل LGS124P-EU، یک سوئيچ 24 پورتی از لینک سیس با نصب آسان است. سوئيچ غیرمدیریتی LGS124P-EU که 12 پورت آن (پورت‌های 1 تا 6 و 13 تا 18 ) از استاندارد PoE+ پشتیبانی می‌کند، می‌تواند با پورت‌های گیگابیتی عملکرد و سرعت  انتقال داده در شبکه را افزایش دهد. سوئيچ‌ LGS124P-EU، با CE، FCC Class A، UL وCB  سازگار است. همچنین، ویژگی Auto-Sensing در پورت‌های سوئيچ LGS124P-EU پشتیبانی می‌شود که به آن‌ها امکان می‌دهد سرعت شبکه محلی فعلی را به‌طور خودکار تشخیص داده و بر اساس آن پیکربندی‌های خود را اعمال کنند. بنابراین، این سوئيچ‌ها برای مراکز داده و در کل محیط‌ها و مشاغل بزرگ و حرفه‌ای، مناسب هستند. به دلیل این‌که نصب و راه‌اندازی این سوئيچ‌ها، به‌سادگی قابل انجام است، براس توسعه شبکه در زمان کم، بسیار مناسبند. در ادامه، مهم‌ترین ویژگی‌های سوئیچ LGS124P-EU را بررسی می‌کنیم.

سوئیچ غیرمدیریتی

سوئیچ‌های غیرمدیریتی به عنوان دستگاه‌های plug and play عمل می‌کنند و نیازی به پیکربندی و مدیریت ندارند. همه چیز در این سوئيچ‌ها به طور خودکار انجام می‌شود. در واقع، این سوئیچ‌ها، دارای پیکربندی ثابت هستند و اجازه تغییری در این پیکربندی را نمی‌دهند. آن‌ها می‌توانند روی میز قرار گیرند یا در رک نصب شوند. معمولا، قیمت پایین‌تری دارند و از لحاظ ظاهری، تفاوتی با سوئيچ های مدیریتی ندارند. برخی از آن‌ها را می‌توان به‌صورت محلی از طریق نشانگرهای LED، کنترل کرد.

قابل نصب در رک

این مدل از برند لینک سیس، یک سوئيچ رک‌مونت است. سوئیچ‌های رک‌مونت، همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، قابل نصب در رک هستند. این سوئيچ‌ها، امنیت بیشتری دارند و به دلیل قفل دار بودن بیشتر رک‌ها، از دسترسی افراد غیرمجاز به تجهیزات داخل رک‌ها، جلوگیری می‌شود. همچنین، دسترسی به این نوع از سوئیچ‌ها راحت‌تر است و برای تعمیر و نگه‌داری، کار تکنسین‌ها و کارکنان را آسان‌تر می‌کنند. به دلیل تهویه مناسب در رک و جریان هوا، سوئيچ‌هایی که در رک نصب می‌شوند، کمتر مستعد داغی و خرابی هستند.

بهینه‌سازی مصرف انرژی

و از استاندارد شبکه 802.3az که توسط IEEE با هدف کاهش مصرف برق شبکه بدون تأثیر بر یکپارچگی لینک یا عملکرد شبکه، ایجاد شده است، پشتیبانی می‌کند.

قابلیت QoS

کیفیت خدمات (QoS) مجموعه ای از فناوری‌هایی است که بر روی شبکه کار می‌کند تا بتواند قابلیت اجرای برنامه‌های کاربردی با اولویت بالا را تضمین کند. این امر، این امکان را به مدیر شبکه می‌دهد که مدیریت بسته‌ها و میزان پهنای باند ارائه شده به یک برنامه خاص مانند صدا و ویدئو که حساسیت بالایی نسبت به تاخیر دارند را تعیین کند. طبقه‌بندی ترافیک، بر اساس سیاست‌های سازمان‌ها تعیین می‌شود تا از ثبات و در دسترس بودن کافی منابع برای مهمترین برنامه‌ها، اطمینان حاصل کنند.

پشتیبانی از +PoE

سوئیچ‌ LGS124P-EU، از فناوریPoE  و PoE+ پشتیبانی می‌کند. این فناوری، امکان انتقال نیروی برق به همراه داده‌های شبکه روی کابل اترنت را فراهم می‌کند. همچنین، به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند (نیازی به نصب کابل برق اضافی ندارید)، ایمن است (از دستگاه‌های شما در برابر ولتاژ کم یا زیاد محافظت می کند) و انعطاف‌پذیر است. (دستگاه‌های سازگار را می‌توان در هر مکانی بدون نگرانی از داشتن پریز برق در نزدیکی، نصب کرد). بنابراین، این ویژگی در عین حال که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، باعث می‌شود نصب و راه‌اندازی سایر دستگاه‌های شبکه، مانند دوربین‌های IP، به‌سادگی و بدون محدودیت برای مکان نصب، انجام شود. بزرگ‌ترین تفاوت میان استانداردهای PoE و PoE+ میزان توان ارائه شده در هر استاندارد است. PoE استاندارد  15.4 وات را از طریق کابل‌های Cat5 منتقل می‌کند. در حالی‌که، PoE+ می‌تواند تا 30 وات را از طریق کابل‌های Cat5 برای دستگاه های موجود در شبکه، فراهم کند.

ادامه مطلب ↓
نمایش خلاصه ↑
مشخصات
قیمت و فروشندگان
دیدگاه ها

ویژگی‌های سخت‌افزاری

مدل : 
LGS124P
نوع سوئیچ: 
غیر مدیریتی
پروتکل‌ها و استانداردها: 
EEE 802.3, 802.3u, 802.3x, 802.3ab, 802.3az, 802.3af, and 802.3at (PoE+)
پورت‌های مسی: 
24 Gigabit
شکاف‌های SFP/mini-GBIC: 
-
توان عملیاتی: 
-
نرخ انتقال : 
1.488Mbps
کنترل جریان: 
-
ابعاد (mm): 
440 mm x 200 mm x 44 mm
وزن سوئیچ (kg): 
2.758 kg
نوع فن‌ها: 
دارای 1 فن
نوع قرارگیری (Mounting): 
رک‌مونت
حداکثر برق مصرفی (وات): 
8.69W/19.27W
حداکثر ظرفیت (Gb/s): 
48 Gbps
روش انتقال: 
-
بافر حافظه اصلی: 
-
اندازه جدول مک آدرس: 
8,000 entries
ویژگی خودیادگیری مک آدرس: 
-
چراغ‌های LED : 
نشانگر Link ، speed ،activity و PoE

انتقال انرژی بر بستر اترنت (PoE)

استاندارد PoE: 
دارد
خروجی برق هر پورت: 
-
خروجی کل PoE: 
-
پیکربندی پورت: 
-

عملکردهای عملیاتی

رابط مدیریتی اصلی: 
ندارد
Port Mirroring: 
ندارد
شبکه محلی مجازی (VLAN): 
ندارد
کیفیت خدمات (QoS): 
-
IGMP snooping: 
ندارد
حالت‌های پشتیبانی شده توسط پورت‌ها: 
-
قابلیت کارکرد در دماهای محیطی: 
0 تا 50 درجه سانتی‌گراد
سایر ویژگی‌ها: 
گواهینامه‌ها
FCC Class A, CE Class A, UL, CB

نظر شما چیست؟