با یک ترفند ساده اما جادویی
چگونه در مراکز عمومی وای‌فای سریع‌تری بگیریم؟
وقتی در سفر هستید و نیاز دارید در فرودگاه یا هتل از اینترنت استفاده کنید و همین‌طور وقتی ساعتی در یک کافی‌شاپ استراحت می‌کنید؛ باید از وای‌فای عمومی استفاده کنید ولی تصور غلط این است که نمی‌توان سرعت یک وای‌فای عمومی را افزایش داد. ما به شما یک ترفند جادویی یاد می‌دهیم که وای‌فای سریع‌تری در مراکز عمومی داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

ترفند جادویی ما این است: از جای خودتان تکان نخورید. 

از این پیشنهاد تعجب کردید و فکر می‌کنید یک شوخی است؟ ماجرا این است که در مکان‌های عمومی بزرگی مانند فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و حتا هتل‌ها از یک شبکه مش وای‌فای استفاده می‌کنند. یک شبکه مش وای‌فای متشکل از چندین روتر بی‌سیم و اکسس‌پوینت است که در نقاط مختلف نصب شده‌اند و یک شبکه بی‌سیم سراسری می‌سازند. وقتی شما  در این مکان‌ها برای اولین بار می‌خواهید به وای‌فای عمومی وصل شوید، شبکه مش وای‌فای سعی می‌کند شما را به نزدیک‌ترین اکسس‌پوینت نسبت به جایی که قرار دارید؛ وصل کند. 

مطلب پیشنهادی

11 نکته امنیتی وای‌فای برای مسافران نوروزی
چگونه از شبکه‌های وای‌فای عمومی به‌طور امن استفاده کنیم؟

اما وقتی شروع به حرکت می‌کنید و جای خود را تغییر می‌دهید؛ دستگاه شما نمی‌تواند دوباره به نزدیک‌ترین اکسس‌پوینت وصل شود و هنوز به اکسس‌پوینت اولیه متصل هستید؛ بنابراین با دور شدن از این اکسس‌پونت ممکن است سرعت اینترنت و وای‌فای شما کاهش پیدا کند و حتا قطع شود. مطمئنا این تجربه را بارها و بارها داشتید و برایتان سوال شده چرا در یک بخش از فرودگاه یا مجتمع تجاری سرعت اینترنت بیشتر و در بخش دیگر سرعت اینترنت بسیار پایین است. این نکته را باید فراموش نکنید که اسمارت‌فون‌ها یا تبلت و نوت‌بوک آن‌قدر هوشمند نیستند که شما را در همه وضعیتی به نزدیک‌ترین اکسس‌پوینت وصل کنند و همیشه سعی می‌کنند یک ارتباط قبلی را حفظ کنند. 

اگر ناچار شدید جای خود را تغییر دهید یک ترفند دیگر برای گرفتن بالاترین سرعت وای‌فای هست: دستگاه‌تان را یک بار خاموش/روشن کنید. این‌طوری دستگاه شما ارتباط قبلی را ول کرده و به دنبال اکسس‌پوینت‌های جدید و نزدیک‌تر به محل شما می‌گردد و به نزدیک‌ترین اکسس‌پوینت وصل می‌شوید. فراموش نکنید که اگر می‌خواهید از وای‌فای عمومی استفاده کنید؛ تمامی نکات امنیتی را رعات کنید چون هکرها، بدافزارها و ده‌ها خطر دیگر در وای‌فای عمومی منتظر شما هستند. 

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟