ساده‌ترين روش استفاده از محتوای لپ‎تاپ روی تلویزیون
چگونه با کابل USB لپ‎تاپ را به تلویزیون متصل کنیم
این روزها دیگر روی هر تلوزیونی چند پورت USB وجود دارد. بعضی از تلوزیون‎های قدیمی‎تر از قابلیت‎های پایه USB مثل تماشای عکس از داخل یک فلش درایو پشتیبانی می‎کنند، در حالی که تلویزیون‎های هوشمند پیشرفته‎تر می‎توانند وظایف نسبتا پیشرفته‎تری مثل انتقال فایل را نیز انجام دهند. اگر تلویزیون شما توانایی یکپارچه‌سازی کامل با یک کامپیوتر را از طریق USB داشته باشد، شما می‎توانید به تمام فایل‎های چندرسانه‎ای موجود در هارددیسک لپ‎تاپ خود روی یک صفحه‌نمایش بزرگ دسترسی داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

تنها کاری که برای اتصال لپ‎تاپ خود به تلویزیون باید انجام دهید این است که ببینید تلویزیون شما از کدام قابلیت‎های فناوری USB پشتیبانی می‎کند و بعد یک کابل USB مناسب برای انجام این کار تهیه کنید.

نحوه اتصال لپ‎تاپ به تلویزیون با کابل USB:

1. دفترچه راهنمای تلویزیون خود را بررسی کنید و ببینید آیا از ارتباط مستقیم با کامپیوتر از طریق USB پشتیبانی می‎کند یا خیر. اگر این گونه بود ببینید کدام نوع از فایل‎ها پشتیبانی می‎شوند.

2. پورت USB پشتیبانی کننده روی تلویزیون را پیدا کنید.

3. کابل و مبدل لازم برای اتصال به پورت USB روی تلویزیون و لپ‎تاپ خود را تهیه کنید. معمولا کابل USB همراه با تلویزیون برای این کار کفایت می‎کند.

4. یک سر کابل USB را به پورت مربوطه روی لپ‎تاپ متصل کنید و سر دیگر کابل را به پورت USB تلویزیون متصل کنید.

5. با استفاده از کنترل از راه دور از منوی ورودی‎های تلویزیون ورودی مربوط به این پورت را انتخاب کنید.

توجه: 

خیلی از تلویزیون‎ها حداقل از یک پورت USB برخوردار هستند، اما تعداد کمی‎ از آنها هستند که می‎توانند از یک اتصال مستقیم به کامپیوتر پشتیبانی کنند. بعضی از تلویزیون‎ها نیز از پورت USB تنها برای انجام خدمات مثل به‎روزرسانی میان‌افزار استفاده می‎کنند. بعضی ديگر نیز تنها قادر به خواندن محتوای فلش درایو USB هستند. از طرفی، نوع فایل‎های پشتیبانی شده نیز با محدودیت همراه است. رایج‎ترین فرمت‎های فایل پشتیبانی شده JPG, MP3 و MP4 هستند.

همچنین، با وجودی که ظاهر و اندازه خیلی از مبدل‎های USB با محل اتصال آنها هماهنگ است، اما در هنگام استفاده از کابل‎ها و مبدل‎هایی غیر از کابل اصلی خود تلویزیون (مثل کابل تلفن هوشمند یا دوربين) باید بسیار دقیق بود، زیرا استفاده از یک مبدل و کابل نادرست می‎تواند به سخت‌افزار شما آسیب برساند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟