ابزار ساخت برنامه‌های یونیورسال
ساخت برنامه‌های ویندوز 10 بدون یک خط کدنویسی
برای بسیاری از کاربران ساخت یک برنامه کاربردی شبیه به یک کابوس شبانه است. به دلیل این‌که ابزارهای حرفه‌ای و قدرتمند معمولا دستورات را به‌طور مستقیم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر چند بسیاری از این ابزارهای برنامه‌نویسی یکسری توضیحات هوشمندانه را در زمان به کارگیری توابع در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما در مجموع کاربران باید درک مناسبی از دستورات داشته باشند. اما مایکروسافت این مشکل را با برنامه App Studio حل کرده است. این ابزار برنامه‌سازی به شما این توانایی را می‌دهد تا بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط برنامه، توانایی ساخت برنامه‌های یونیورسال را داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

ویندوز استور را نمی‌توان یک فروشگاه قدرتمند نرم‌افزاری در نظر گرفته و مایکروسافت به خوبی از این موضوع اطلاع دارد. این شرکت همواره به دنبال راه‌‌های جدیدی است تا بتواند توسعه‌دهندگان را به سمت این پلتفرم جذب کند. در گذشته، مایکروسافت ابزارهای ویژه‌ای را برای جذب توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های آندروید و iOS طراحی کرد. این ابزارها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد، برنامه‌های یونیورسالی را ایجاد کنند که به‌طور یکسان روی همه پلتفرم‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی: اینفوگرافی انتخاب اولین زبان برنامه‌نویسی بر اساس زندگی که می‌خواهید

اکنون مایکروسافت App Studio خود را به‌روزرسانی کرده است. به‌طوری که به کاربران اجازه ساخت نمونه‌هایی از برنامه‌ها و ثبت یک نسخه نهایی از برنامه‌ها را از طریق مرورگرشان می‌دهد. تمامی این مراحل بدون آن‌که نیازی به نصب ویژوال استودیو یا نوشتن حتی یک خط کد وجود داشته باشد، امکان‌پذیر است. این برنامه‌ به کاربران اجازه می‌دهد در کمتر از ده دقیقه یک برنامه کاربردی ویندوز 10 را ایجاد کنند. App Studio به گونه‌ای طراحی شده است تا کاربر بدون نیاز به کدنویسی توانایی ساخت برنامه‌های کاربردی را داشته باشد، البته طبیعی است در چنین شرایطی نباید انتظار ساخت برنامه‌های بصری خیره کننده و منحصر به فرد را از آن داشته باشید.

اما بدون شک App Studio را می‌توان یک ابزار سرگرم کننده دانست که برای ساخت برنامه‌های کاربردی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. پروژه‌های جدید تعداد کمی الگوهای پایه را در اختیارتان قرار می‌دهند، اما بیشتر آن‌ها به سادگی یک صفحه وب را درون یک برنامه کاربردی به نمایش می‌گذارند. این الگوها عناصری همچون فیدهای خبری RSS، توابع کاربردی برای ارتباط برقرار کردن با سرویس‌های شبیه به یوتیوب، فلیکر، بینگ، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام را در اختیارتان قرار می‌دهند. همچنین این توانایی را دارید تا بخش مربوط به خود را با اضافه کردن یکسری از عناصر HTML ایجاد کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که همه این فرآیندها بدون نوشتن حتی یک خط کد انجام می‌شوند. برنامه کاربردی من از یک ساختار ساده تبعیت می‌کند.

یک برنامه‌ به‌روز کننده است که فعالیت‌های اجتماعی من‌را در وبلاگم و کانال یوتیوبی که دارم تحت نظر قرار می‌دهد. هر چند نمی‌توانم بگویم کارآمدی برنامه ساخته شده درست همانند زمانی است که صفحه توییت خود را مورد بررسی قرار می‌دهم، اما به هر ترتیب توانسته‌ام یک برنامه کاربردی و واقعی ویندوز 10 را با استفاده از این روش ایجاد کرده و آن‌را روی کامپیوتر خودم اجرا کنم. من هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم، ساخت برنامه‌های ویندوز 10 به این شکل و با استفاده از App Studio به این سادگی امکان‌پذیر باشد. اما App Studio نشان داد که انجام این فرآیند به آسانی امکان‌پذیر است. برنامه App Studio شاید نتواند در ساخت یک برنامه کاربردی یا بازی آن‌گونه که بتوانید در مقیاس تجاری از آن استفاده کنید وارد شود، اما به خوبی برای ساخت یک برنامه ساده برای وب، کسب و کار یا برند مورد نظرتان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. بهتر از همه این‌که محصول پایانی یک برنامه یونیورسال خواهد بود که توانایی اجرا روی اسمارت‌فون‌های ویندوزی، تبلت‌ها، دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌ها یا حتی رزبری پای 2 و دستگاه‌های اینترنت اشیا را دارد. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه دریافت کنید، صفحه رسمی این محصول در گیت‌هاب و وبلاگ ویندوز در اختیارتان قرار دارد. برای ای منظور از لینکهای زیر استفاده کنید:

Windows App Studio Release – Windows 10 Store Package support and other new features

Windows App Studio

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟