مزاحمان را بیرون کنید
چگونه دستگاه‌های متصل به وای‌فای خودمان را شناسایی کنیم
این روزها بسیاری از ما در خانه یا محل کار خود از یک شبکه وای‌فای شخصی استفاده می‌کنیم. از طرف دیگر افراد بسیار زیاد دیگری نیز هستند که دائما تلاش می‌کنند تا به شکلی از شبکه وای‌فای دیگران استفاده کنند. بنابراین یکی از روشهای افزایش سطح امنیت شبکه شما این است که دستگاه‌های ناشناس متصل به وای‌فای خود را شناسایی کرده و آنها را اخراج کنید.

1606683296_1_0.gif

یکی از راهکارهای جلوگیری از اتصال افراد ناشناس به شبکه وای‌فای شما این است که ابتدا بررسی کنید چه کسانی در حال استفاده از شبکه وای‌فای شما هستند و پس از شناسایی دستگاه‌های ناشناس از اتصال آنها به شبکه جلوگیری كنيد.

چگونه با کامپیوتر شخصی سایر دستگاه‌های ناشناس را از شبکه وای‌فای خود اخراج کنید

در این روش شما از طریق کامپیوتر شخصی خود و با استفاده از یک ابزار کاربردی و مفید تمام دستگاه‌های متصل به شبکه وای‌فای خود را شناسایی کرده و بعد از آن امکان اتصال بعضی از دستگاه‌های انتخاب شده را به شبکه مسدود می‌کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال كنيد:

مرحله 1. ابتدا نرم افزار wifiguard را دانلود کرده و روی سیستم عامل ویندوز نصب کنید. در زمان نصب می‌توانید زبان مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

مرحله 2. حالا شما باید آدرس مک تمام دستگاه‌هایی که در حال حاضر به شبکه وای‌فای شما متصل شده‌اند را به دست آورید. برای این منظور به منوی File رفته و Settings را انتخاب کنید.

مرحله 3. حالا از بخش network adapter کارت شبکه وای‌فای خود (همان کارتی که در حال حاضر به آن متصل هستید) را انتخاب کنید. آدرس آی‌پی آن معمولا شبیه به 192.168.1.1 است.

مرحله 4. حالا باید شروع به اسکن دستگاه‌ها کرده و فهرستی از تمام دستگاه‌های متصل به این شبکه را به همراه آدرس مک آنها به دست آورید.

مرحله 5. حالا به بخش تنظیمات شبکه بی‌سیم روتر خود رفته و گزینه فیلتر شبکه از طریق MAC را فعال کنید و تنها آدرس مک دستگاه‌هایی را که مایلید به شبکه وای‌فای شما متصل شوند به تنظیمات روتر اضافه کنید.

مرحله 6. حالا تنها دستگاه‌هایی می‌توانند به شبکه شما متصل شوند که اطلاعات آدرس مک آنها در فهرست  MAC filter روتر شما موجود است.

استفاده از ابزار Netcut

اگر از دستگاه اندروید برای مدیریت شبکه وای‌فای خود استفاده می‌کردید، احتمالا با ابزار Netcut آشنا هستید. Netcut یک نسخه مخصوص سیستم عامل ویندوز هم دارد که به شما کمک می‌کند کاربران را از شبکه وای‌فای اخراج کنید. هر چند نسخه ویندوز این ابزار مدت زمان زیادی است که به‌روزرسانی نشده است، اما همچنان به خوبی کار می‌کند و می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای مسدود کردن وای‌فای معرفی كرد.

ابتدا به وبسایت Netcut برويد و نسخه ویندوز این اپلیکیشن را دانلود كنيد. بعد از نصب، Netcut از شما می‌خواهد تا اپلیکیشن دیگری به نام WinCap را هم نصب کنید. بعد از اتمام نصب کامپیوتر خود را ری‌استارت کرده و Netcut را باز کنید. این ابزار فهرستی از تمام دستگاه‌های متصل به شبکه وای‌فای شما به همراه آدرس مک هر یک را نمایش خواهد داد. برای حذف دستگاه‌های متصل به شبکه، مک آدرس آنها را انتخاب کرده و روی دکمه Cut کلیک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟