مدیر سابق گوگل معتقد است فناوری عکاسی اپل نسبت به آندروید برتری دارد
اگر عاشق عکاسی هستید، گوشی آندرویدی را فراموش کنید، فقط آیفون بخرید
این روزها عکاسی محاسباتی و پردازش‌های نرم‌افزار اهمیت زیادی دارد و خیلی از تولیدکنندگان در پی کسب بالاترین امتیازات هستند. اما یکی از مدیران اسبق گوگل معتقد است که گوگل و سیستم‌عامل آن، آندروید، هنوز چندین سال با اپل فاصله دارند و به‌عاشقان عکاسی توصیه می‌کند که گوشی‌های آندرویدی را فراموش کنند و انتخاب اول‌شان آیفون باشد.

1606683296_1_0.gif

«ویک گوندوترا»، حدود 8 سال در سمت معاون ارشد اجرایی بخش نرم‌افزار شرکت گوگل مشغول به‌کار بود و در سال 2014 از این مجموعه جدا شد. از وی به‌عنوان مبتکر گوگل پلاس نام برده می‌شود. در بین سال‌های 2007 تا 2010 نیز مسئول اجرایی تلاش‌های گوگل در حوزه موبایل بود.

وی اخیرا در صفحه فیسبوک خود از فناوری عکاسی محاسباتی اپل روی گوشی آیفون 7 پلاس تمجید کرده است. به‌عقیده وی وقتی کاربر از مود پرتره روی این گوشی استفاده می‌کند نتیجه کار خارق‌العاده و تحسین‌برانگیز است. در این مود، از هر دو لنز دوربین استفاده می‌شود تا به افکت‌های میدانی عمق داده شود، هم‌چنین تمام پس زمینه تار و مبهم می‌شود تا سوژه اصلی خودنمایی کند. گوشی‌های جدید آندرویدی مانند وان‌پلاس 5 هم چنین قابلیتی را ارائه می‌دهند اما قسمت پردازش نرم‌افزاری آن به هیچ‌عنوان با آیفون 7 پلاس قابل مقایسه نیست.

مطلب پیشنهادی

ترفندهای مرتبط با دوربین و عکسبرداری گلکسی اس 8
ترفندهای جالبی که شاید از آن‌ها بی‌خیر باشید!

دلیل انتشار این پست از سوی گوندوترا واکنش وی به یکی از کاربران گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 بود که گفته بود دوربین این دستگاه از آیفون 7 به‌مراتب بالاتر است. ولی گوندوترا به این نکته اشاره می‌کند که گوگل در زمینه عکاسی محاسباتی عقب‌گرد داشته و گوشی‌های آندرویدی نسبت به آیفون چندین سال عقب هستند.

"مشکل اصلی، آندروید است. این سیستم‌عامل به‌صورت کد باز در اختیار همه قرار دارد. تا زمانی‌که وارد جزئیات نشوید همه چیز خوب است. تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا گوشی سامسونگ در بخش عکس و تصویر دارای چندین گزینه‌ گیج‌کننده و مبهم است؟ آیا باید از دوربین سامسونگ استفاده کنم؟ یا دوربین آندروید؟ گالری سامسونگ یا گوگل فوتوز؟

وقتی سامسونگ یک سخت‌افزار جدید درست می‌کند مجبور است از گوگل برای استفاده از آن در کاربردهای دیگر از طریق یک API مناسب مجوز بگیرد. این کار سال‌ها زمان می‌برد. از طرف دیگر، بزرگ‌ترین نوآوری‌ها در بخش سخت‌افزار رخ نمی‌دهد بلکه در حوزه عکاسی محاسباتی شاهد آن هستیم.

ولی اپل چنین محدودیت‌هایی ندارد. آن‌ها زیرساخت سخت‌افزاری را ابداع می‌کنند و به‌سادگی نرم‌افزارشان را برای سازگاری با آخرین نوآوری‌ها به‌روزرسانی می‌کنند. کلام آخر این‌که، اگر به عکاسی اهمیت می‌دهید حتما یک آیفون تهیه کنید ولی اگر برای‌تان مهم نیست که چند سال از فناوری روز عقب باشید آندروید بخرید."

توضیحات گوندوترا زمانی خیلی جالب می‌شود که می‌بینیم گوگل پیکسل آخرین دست‌آوردهای گوگل در خصوص پردارش نرم‌افزاری را به نمایش می‌گذارد. با این‌که، گوگل پیکسل و گلکسی اس 8 حرف‌های زیادی در زمینه عکاسی برای گفتن دارند اما این مدیر سابق گوگل می‌گوید: "من از سال 2007 تا 2010 در جریان همه برنامه‌های موبایلی گوگل بوده‌ام. مطمئن باشید اگر عکاسی برایم مهم باشد هیچ‌وقت آندروید را انتخاب نمی‌کنم."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟