با این ترفند عکس‌های دوربین DSLR را به‌صورت وایرلس به گوشی انتقال دهید
اگر صاحب یک دوربین دیجیتال خوب و عالی هستید و همه اپ‌های شبکه‌های اجتماعی هم روی گوشی‌تان نصب است بهتر نیست با DSRL یک عکس زیبا و فوق‌العاده بگیرید و خیلی سریع آن را روی گوشی بفرستید تا روی فیسبوک یا اینستاگرام قرار بگیرد؟ اصلا فکر نکنید این کار هزینه زیادی دارد. با یک ارتقای کم خرج، دوربین‌تان را به یک دستگاه مجهز به وای‌فای تبدیل کنید.

1606683296_1_0.gif

یکی از ویژگی‌های پرکاربرد دوربین‌های دیجیتال جدید وجود یک قابلیت وای‌فای برای انتقال فایل‌ها به کامپیوتر یا اسمارت‌فون مجاور آن  است. اما اگر دوربین شما قدیمی است اصلا غصه نخورید، در صورتی که این دوربین درگاه کارت SD داشته باشد با اضافه کردن یک کارت SD وای‌فای دستگاه شما از این ارتباط برخوردار می‌شود.

مطلب پیشنهادی

دوربین جدید فول‌ فریم سونی برای فیلم‌سازان حرفه‌ای ساخته می‌شود
شاید با این دوربین سرعت تولید محتوای 4K بیشتر شود

یکی از بهترین کارت‌های موجود برای این منظور "آی-فای موبی پرو" به قیمت 50 دلار است.  برای تنظیم این کارت با گوشی، اپ مربوط به آن‌را برای پلتفرم‌های iOS، اندروید یا ویندوز دانلود کنید. اگر موفق نشدید در اپ‌ استور کلمه "Keenai" را جستجو کنید. بعد از دانلود، اپ را اجرا کنید و کد رجیستری که روی پک کارت آی-فای وجود دارد را در برنامه وارد کنید. سپس، گزینه Install Profile ظاهر می‌شود. این گزینه مخصوص کاربران iOS است و سایر کاربران می‌توانند این مرحله را رد کنند. 

روی صفحه پروفایل ظاهر شده، Install را انتخاب کنید. در صورتی‌که از شما رمز عبور خواسته شد، رمزی که برای آنلاک کردن گوشی استفاده می‌کنید را وارد کنید.

با بازگشت به اپلیکیشن Keenai، از شما خواسته می‌شود تا کارت آی‌-فای را وارد دوربین کرده و آن‌را روشن کنید. در ابتدای کار چندین عکس بگیرید تا کارت روشن شده و رادیوی وای‌فای را فعال کند. سپس، تنظیمات وای‌فای را روی گوشی یا تبلت باز کنید. در لیست شبکه‌های وای‌فای باید یک شبکه جدید که با نام آی-فای (Eye-Fi) شروع می‌شود را ببینید. معمولا برای برقراری اتصال با این شبکه احتیاجی به گذرواژه نیست ولی در صورت نیاز، همان کد رجیستر کارت آی-فای را وارد کنید.

حالا که ارتباط برقرار شد، کافی است شروع به عکاسی کنید تا خیلی راحت و ساده به کارت متصل انتقال داده شود و بعد از آن در اپ Keenai قابل مشاهده است.

به شما توصیه می‌کنیم گزینه Selective Transfer یا همان انتقال گزینشی را فعال کنید. وقتی غیرفعال است کارت آی-فای در پیش‌زمینه شروع به انتقال همه عکس‌ها از دوربین به حافظه گوشی می‌کند. اما این کار هم زمان زیادی می‌گیردو هم این‌که باتری دوربین خیلی زود تمام می‌شود. خیلی از کاربران تمایلی به انتقال تک‌تک عکس‌ها ندارند و ترجیح می‌دهند فقط عکس‌هایی که می‌خواهند به اشتراک بگذارند را انتقال دهند. اما زمانی‌که فعال می‌شود، هر عکسی که روی کارت SD در مود "محافظت‌شده" قرار می‌گیرند در برابر پاک شدن از روی کارت محافظت می‌شوند، بعد از آن نرم‌افزار آی-فای روی کارت اعلام می‌کند که پرچم محافظت ست شده و شروع به انتقال می‌کند.

اپلیکیشن موبایلی آی-فای موبی پرو قابلیت فعال یا غیرفعال کردن در فانکشن بارگذاری عکس‌های انتخابی را در خود ندارد و برای این‌کار باید از نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن استفاده کرد. در صورت نیاز، نرم‌افزار مدیریت کارت آی-فای را دانلود و نصب کنید. مراحل نصب بسیار ساده است. برای این‌که فرآیند بکاپ‌گیری آسان‌تر شود روی نرم‌افزار Keenai در سیستم تری (System Tray) پی‌سی کلیک راست و Options را انتخاب کنید.

در منوی Options دنبال دکمه Activate در گوشه پایین صفحه بگردید و روی آن کلیک کنید.

از آن‌جایی که کارت آی-فای هم‌اکنون روی پی‌سی از طریق کارت‌ ریدر شناخته شده، شماره فعال‌سازی را مستقیما از روی کارت SD می‌خواند.

اگر کدی که نمایش داده می‌شود با کد آی-فای یکسان است روی Next کلیک کنید. سپس ویزارد را ببندید و مجددا منوی Options را باز کنید. در این مرحله، می‌توانید کارت آی-فای را در لیست مشاهده کنید. روی پیکانی که زیر ستون Advanced قرار دارد کلیک کنید و Selective Transfer را فعال و دکمه Save در پایین صفحه Settings را انتخاب کنید.

کارت را از کامپیوتر جدا کنید و دوباره داخل دوربین قرار دهید. از حالا به‌بعد با خیال راحت عکس بگیرید و فقط آن‌هایی را که دوست دارید به گوشی یا تبلت انتقال دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟