سوخت‌رسانی در محل خودرو
با این ایده استارت‌آپی دیگر نگران تمام شدن سوخت خودروتان نباشید!
یک استارت آپ به نام Yoshi Inc امکانی را برای رانندگان فراهم کرده است که می‎توانند بدون نیاز به رفتن به پمپ بنزین سوختگیری کنند. این شرکت به طور رسمی‎ خدمات عرضه سوخت خود را در Bay Area سانفرانسيسكو ارائه کرده است. پر کردن باد چرخ اتومبیل، تعویض تیغه‎های برف پاک کن و شستشوی خودروها نیز از جمله دیگر خدمات ساده‎ای هستند که توسط این شرکت عرضه می‎شود.

1606683296_1_0.gif

Yoshi تنها شرکتی نیست که قصد دارد خدمات حاضر در محل خود را توسط یک اپلیکیشن موبایلی به رانندگان ارائه کند. شرکت‎های عرضه سوخت دیگری مثل Filld, WeFuel, Purple, Booster Fuels و GasNinjas نیز در ایالات متحده هستند که در این زمینه فعالیت می‎کنند.

علاوه بر ارائه خدمات محلی بر اساس درخواست، کاربران Yoshi می‎توانند سوخت گیری خود را بر اساس زمان‎های مشخص برنامه ریزی کنند، به ویژه در مواردی که مثلا اتومبیل خود را در پارکینگ محل کار خود پارک کرده باشند و در طول ساعات کاری نیازی به وسیله نقلیه خود نداشته باشند. سپس آنها به این استارت آپ اجازه می‎دهند در زمان‎هایی که به محل پارک خودرو نزدیک هستند، سوخت‌رسانی را انجام دهند.

موسس و مدیرعامل Yoshi، نیک الکساندر می‎گوید با اجرای برنامه «برنامه ریزی کن و آسوده باش» این شرکت می‎تواند مسیرهای سوخت رسانی خود را از قبل تنظیم کند. این شرکت با استفاده از یک سیستم حرفه‎ای به نام Fuel Vault نحوه ارسال سوخت به وسیله وانت بار یا کامیون های خود را مهندسی کرده است، که این امکان را به Yoshi می‎دهد تا بتواند به باک بنزین هر نوع خودرویی دسترسی داشته باشد، حتی اگر دریچه بنزین قفل باشد.

در پاسخ به ابهاماتی در مورد ایمنی و قانونی بودن تحویل سوخت به طور مستقیم به وسایل نقلیه، الکساندر می‎گوید Yoshi مجوزهای مربوطه را از مراجع ذیصلاح محلی به ویژه واحدهای آتش نشانی دریافت کرده است. آقای مدیرعامل می‎گوید: «قوانین و ضوابط زیادی وجود دارد که باید از آن پیروی کرد، اما معمولا این قوانین در تمام ایالت‎ها یکسان هستند.»

این شرکت با ارائه خدمات خود به Bay Area سانفرانسيسكو، نشویل، تنسی و آتلانتا، جورجیا به سودآوری مورد نظر خود دست پيدا کرده است. Yoshi به بودجه مورد نظر 120,000 دلار خود دست پيدا کرده است و در حال حاضر در حال مشارکت با Y Combinator در سیلیکون ولی است.

به طور معمول Yoshi از هر راننده مبلغ 15 دلار به عنوان حق عضویت ماهيانه، به علاوه قیمت هر لیتر سوخت دریافت می‎کند. سایر خدمات از جمله تعویض تیغه برف پاک کن نیز جداگانه محاسبه می‎شود. Yoshi طی یک همکاری با شرکت Firestone این امکان را نیز در اختیار مشترکین خود قرار داده تا بتوانند لاستیک جدید برای اتومبیل خود سفارش دهند.

الکساندر می‎گوید شرکت Yoshi قصد دارد با افزایش سرمایه خود فناوری‎های سازگار با اتومبیل‎های پیشرفته را نیز به خدمات خود اضافه کند. به عنوان مثال، شارژ مورد نیاز باتری اتومبیل‎های برقی یا هیدروژنی و یا بیودیزل را فراهم کند.

در حال حاضر این شرکت 1099 راننده ارسال سوخت را در استخدام خود دارد و در حال جستجو به دنبال یافتن راههایی است که بتواند در سایر مشاغل مرتبط با اتومبیل نیز کارمندانی به صورت تمام وقت یا پاره وقت استخدام کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟