بازپس‌گیری وب‌سایت پس از ۵ سال
کیم دات‌کام دوباره سایت مگاآپلود را زنده می‌کند
پنج سال پس از متوقف شدن فعالیتش توسط دولت ایالات متحده به دلیل نقض قانون کپی رایت و سرقت محصولات فرهنگی هنری، وب‎سایت معروف به اشتراک‌گذاری فایل Megaupload ممکن است یک بار دیگر فعالیت خود را در سال 2017 آغاز کند.

1606683296_1_0.gif

Megaupload یک وب‎سایت میزبانی و به اشتراک‌گذاری فایل شبیه به دراپ باکس بود که کاربران می‎توانستند فایل خود را در آن آپلود کرده و یک لینک مرتبط با آن را دریافت کنند. سپس کاربر می‎توانست لینک این فایل را برای دیگران نیز ارسال کند تا آنها هم بتوانند این فایل را دانلود کنند. این سیستم برای به اشتراک گذاری فایل‎هایی که حجم آنها برای ارسال از طریق ایمیل بسیار بزرگ است یک روش ایده‎ال محسوب می‎شود.

مطلب پیشنهادی

پسری که از سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین به ساخت هدست واقعیت مجازی رسید
وقتی مادربزرگ، شانس و خلاقیت دست به دست هم می‎دهند

برنامه راه‌اندازی مجدد این وب‎سایت از طریق تویت‎های مکرر مالک این سایت اعلام شده است. کیم دات کام، موسس سایت Megaupload و کسی است که امیدوار است بتواند این سایت را بار دیگر در تاریخ بیستم ژانویه 2017 راه اندازی کند. او همچنین اعلام کرده است که در سال 2017 اعضای سابق این سایت می‎توانند با حساب کاربری سابق خود به سایت وارد شده و یک نسخه رایگان پریمیوم با امتیازاتی از جمله فضای ذخيره سازی بیشتر و عدم محدودیت سرعت تبادل داده را دریافت کنند.

همچنین در یک پیام مبهم نگران کننده اشاره شده است که می‎توان در مواردی از = واحد پول مجازی بیت کوین نیز در این وب‎سایت استفاده کرد، هر چند به وضوح اعلام نشده که از این پول مجازی قرار است به چه شکلی استفاده شود.

کیم دات کام سایت Megaupload را در سال 2005 راه اندازی کرد و در زمان اوج معروفیت این سایت، روزانه بیش از 50 میلیون نفر بازدید کننده داشت. فعالیت این سایت در سال 2012 بعد از این که دولت ايالات متحده اعلام كرد که از این وب‎سایت در سطح بسیار گسترده‎ای در جهت نقض قانون کپی رایت و سرقت محصولات فرهنگی هنری استفاده شده است متوقف شد و دات کام به همراه سه نفر دیگر به جرم منفعت بردن از این سرقت فراگیر بازداشت شدند.

دات کام این اتهامات را رد کرده است و از سال 2012 به عنوان یک شهروند نیوزلندی در برابر استرادش به ایالات متحده با استناد به این که وب‎سایت او تنها یک مرکز ذخیره سازی فایل بوده است و نباید در برابر محتوای غیر قانونی پاسخگو باشد، مقاومت کرده است.

کارآفرینان حوزه فناوری با باز نشر خبر راه اندازی مجدد این وب‎سایت در حال تشویق طرفداران او هستند و اعلام می‎کنند که هر کس خبر بازگشت دوباره Megaupload را توییت کند یک حساب کاربری ویژه دریافت خواهد کرد.

او همچنین در تلاش است تا کارمندان سابق Megaupload را به این سایت جدید بازگرداند. علی‎رغم این واقعیت که نام او همچنان از فهرست اتهامات پاک نشده است، اما به نظر می‎رسد دات کام مطمئن است که تلاش‎هایش به نتیجه خواهد رسید. او می‎گوید: «من اولین میلیارد حوزه فناوری خواهم بود که متهم شد، همه چیزش را از دست داد و یک شرکت فناوری میلیارد دلاری دیگر را از نو بنا کرد.» 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟