وقتی مادربزرگ، شانس و خلاقیت دست به دست هم می‎دهند
پسری که از سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین به ساخت هدست واقعیت مجازی رسید
وقتی 13 ساله بود مادربزرگش هزار دلار به او داد و او هم همه این پول را روی بیت‌کوین سرمایه گذاری کرد. یک سال و نیم بعد او از این سرمایه گذاری صد هزار دلار سود کسب کرد. در 15 سالگی هم او این سرمایه را به یک شرکت خدمات مشاوره آن‎لاین به نام Botangle منتقل کرد. حالا اریک فین‎من 17 ساله به دنیای واقعیت مجازی قدم گذاشته است و با راه‌اندازی کمپین Indiegogo قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی به نام Marvel را توليد کند که با تلفن هوشمند آندرويد کار می‎کند.

1606683296_1_0.gif

هدست واقعیت مجازی Marvel

Marvel در واقع شبیه هیچ کدام از هدست‎های واقعیت مجازی فعلی موجود در بازار نیست. هدف از ساخت آن هم این نیست که یک محیط 360 درجه واقعیت مجازی را برای کاربران فراهم کند. Marvel می‎خواهد کامپیوتر شما را تغییر دهد. بعد از این که تلفن آندرويد خود را متصل کردید، این هدست اپلیکیشن‎هایی را به شما نشان می‎دهد که باید آنها را در محیط نیم دایره‎ای احاطه شده در اطراف خود باز کنید و پس زمینه این محیط کروی شکل را نیز محیط انتخابی خود شما احاطه کرده است، که می‎تواند از یک ساحل شنی تا سطح کره ماه را شامل شود. وقتی سر خود را به راست و چپ می‎چرخانید، می‎توانید اپلیکیشن‎های مختلف را مشاهده کنید، به آسانی بین پنجره‎های باز شده در مرورگر وب، صفحات چت و سایر پنجره‎ها متمرکز شوید. همچنین برای سهولت در استفاده شما می‎توانید یک صفحه کلید و ماوس را نیز از طریق بلوتوث به این مجموعه اضافه کنید.

اگر شما یک اپلیکیشن واقعیت مجازی را باز کنید، Marvel آن را تشخیص داده و شما را به محیط 360 درجه‎ای این اپلیکیشن منتقل می‎کند. برخلاف برخی دیگر از هدست‎های واقعیت مجازی، این هدست به سنسورهایی مجهز شده است که آن را قادر می‎سازد وقتی شما به اطراف نگاه می‎کنید به دقت این حرکات را تحت نظر داشته باشد.

Marvel از خیلی از جهات شبیه به اکولوس ریفت است، یک هدست سیاه رنگ با یک چشم بند بزرگ که می‎تواند یک تلفن را درون خود جای دهد. مثل Gear VR سامسونگ، تنها چیزی که این هدست به آن نیاز دارد یک تلفن است، اما Marvel با دستگاه‎های خیلی بیشتری سازگار است. فین‎من می‎گوید این هدست می‎تواند با هر تلفن آندرويدی که سیستم‌عامل اندروید آبنبات چوبی به بالا را اجرا می‎کند، کار کند.

Marvel با برخورداری از این سطح از قابلیت‌ها و سازگاری، از Gear VR سامسونگ که 100 دلار قیمت دارد، گران‎تر است. فین‎من هدست‎های خود را به قیمت 250 دلار می‎فروشد. چشم‌انداز مالی کمپین Indiegogo رسیدن به ارزش 500,000 دلار است و او قصد دارد در مرحله مقدماتی در حدود 2,000 دستگاه از این هدست را عرضه کند.

گروه پشت این پروژه

اگر شما نگران وضعیت کسب و کار فین‎من هستید، باید بدانید که او به تنهایی این کار را انجام نمی‎دهد. فین‎من به سایت ماشابل گفت هفت یا هشت نفر دیگر نیز هستند که روی این پروژه کار می‎کنند که بعضی از آنها در زمینه تولید و عرضه لوازم الکترونیک تجربه دارند. فین‎من می‎گوید: «شخصا بسیار خوشحال هستم که افرادی را استخدام کرده‎ام که تجربه زیادی در زمینه عرضه محصول دارند و قبلا با تامین کنندگان با سابقه همکاری داشته‎اند. هر چند من تجربه کمی‎ در این صنعت دارم، اما در عوض این افراد باتجربه هستند.» برادر فین‎من نیز با سابقه‎ای که در زمینه علم روباتیک در موسسه تکنولوژی ماساچوست دارد به توسعه Marvel کمک می‎کند.
هر چند که به نظر می‎رسد تمام طرح‎ها و برنامه ریزی‎ها با دقت انجام شده باشد، اما فین‎من همچنان با بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی شرکت‎های سهامی‎ عام تازه تاسیس مواجه خواهد بود. مشکلاتی از قبیل تاخیر در زمان تولید و عرضه محصول به مشتری و پا پس کشیدن شرکای تجاری. فین‎من امیدوار است بتواند در مبارزات تبلیغاتی خود تا یک میلیون دلار کمک هزینه جذب کند و او حتی یک هدف بلند پروازانه برای رساندن محصولاتش به بازار ایالات متحده دارد. او حتی اگر کمی‎ هم در این کار موفق شود می‎تواند مسیری جدید برای  جذاب‎تر شدن دنیای واقعیت مجازی موبایل باز کند.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟