اگر دنبال یک کار با چالش‌های کم اما درآمد خوب هستید
5 دلیلی که نشان می‌دهند شغل برنامه‌نویسی وب بهتر از یادگیری ماشین است
به‌نظر شما یادگیری ماشین و یادگیری عمیق نسبت به توسعه‌دهنده وب مسیر بهتری برای انتخاب شغل هستند؟ این سئوالی است که در ذهن خیلی از کارجویان و عاشقان دنیای فناوری شکل می‌گیرد. پس بهتر است نگاهی داشته باشیم به پاسخ این سئوال در Quora، مکانی فوق‌العاده برای اشتراک‌گذاری دانش، تشویق افراد به یادگیری از یکدیگر و هم‌چنین به‌دست آوردن درک و فهم بهتر از دنیا.

1606683296_1_0.gif

به‌نظر شما یادگیری ماشین و یادگیری عمیق نسبت به توسعه‌دهنده وب مسیر بهتری برای انتخاب شغل هستند؟ این سئوالی است که بسیاری از نیروهای جوان از خودشان می‌پرسند، سئوالی که دلیلی برای آن وجود ندارد. این یک حقیقت است که یادگیری ماشین یکی از مهم‌ترین مباحث حوزه فناوری به‌شمار می‌رود. اما اگر می‌خواهید یک شاخه مشخص را برای یادگیری و پیدا کردن شغل مناسب با آن پیدا کنید کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ پاسخ به‌این سئوال وقتی آن را با توسعه وب مقایسه می‌کنیم دشوارتر از قبل می‌شود.

برای پاسخ به‌این سئوال به‌سراغ "رومن تروسوف" رفتیم. فردی که یکی از متخصصان حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و برنامه‌نویسی کامپیوتر است.

وی با بیان 5 دلیل به‌شما ثابت می‌کند که مسیر توسعه وب خیلی بهتر از یادگیری ماشین است.

1- تقاضا در این شاخه پایان ندارد

همه یا به وبسایت نیاز دارند یا احتیاج دارند تا ویژگی‌ها و امکانات جدیدی به‌وبسایت آن‌ها اضافه شود. تقاضا برای توسعه‌دهندگان وب فوق‌العاده زیاد است و تا زمانی‌که اینترنت وجود دارد هیچ‌وقت این تقاضا از بین نمی‌رود، مگر این‌که روزی کسی پیدا شود که اینترنت را خاموش کند. از طرف دیگر، سطح یادگیری ماشین خیلی بالا است و در حال حاضر رقابت در این حوزه به‌سمت بهترین دانشگاه‌های دنیا کشیده شده است.

2- انجام آن خیلی راحت‌تر است، در حالی‌که هم‌چنان برای آن پول خوبی پرداخت می‌شود

اینجا صحبت از این نیست که این کار چقدر جذابیت دارد. در واقع شاید اصلا نمی‌توان هیچ‌گونه جذابیت و نکته جالب توجهی در رابطه با توسعه وب پیدا کرد. اما برخی به‌شدت آن‌را دوست دارند. همراه با توسعه وب مشکلات چالشی زیادی وجود دارد، اما همه آن‌ها فنی هستند، یعنی شما به‌عنوان متخصص اگر با چهارچوب‌ها و مرورگرهایی که با آن سروکار دارید آشنا باشید می‌توانید تمام این مشکلات را از پیش رو بردارید.

3- یادگیری آن بیش از اندازه ساده است

هرچیزی که درباره یادگیری جبر، آمار و ریاضیات می‌دانید را فراموش کنید. چیزهای بیشتری برای یاد گرفتن هم وجود دارد. البته فکر نکنید که به‌اندازه قدم زدن در پارک ساده و راحت است، اما توسعه وب فاصله چندانی با آن ندارد.

4- شانس شما برای پولدار شدن بیشتر است

بهتر است روراست باشیم. خیلی از محصولات عالی که خوب می‌فروشند حول و حوش ایده‌های مرتبط با مشتری می‌چرخند، یعنی این‌که همه آن‌ها به یک نوآوری فوق‌العاده و شگفت‌انگیز مربوط نیستند. فیسبوک، اسنپ‌چت یا دراپ‌باکس از همین مسئله استفاده کردند.

5- همیشه می‌دانید که چه چیزهایی امکان دارد

خُب قرار است یک وبسایت بسازید. پس نوع کاری که باید انجام شود را طرح‌ریزی کنید، قالب اولیه را طراحی کنید و شروع به کدنویسی کنید. لازم نیست جادو کنید. همان کاری که هر روز می‌کنید را انجام دهید، کد بنویسید، چای یا قهوه خود را بنوشید و از پولی که در می‌آورید لذت ببرید. همیشه می‌دانید وبسایتی که طراحی کرده‌اید قرار است دقیقا همان‌طوری کار کند که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید. اما چنین چیزی در رابطه با ML صدق نمی‌کند.

پس اگر دنبال چیزهایی هستید که شانس خوبی داشته باشند، توسعه وب گزینه پیش روی شما است. مطمئن باشید که همه چیز خوب خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر Mr nobody
Mr nobody

واسه فریلنسری و کسب درآمد دلاری بصورت دورکاری بنظر شما توسعه دهنده وب فول استک بهتره یا برنامه نویس هوش مصنوعی