در جیمیل نسخه اندروید
ایمیل ارسالی را از صندوق دریافت‌کننده پاک کنید
در نظر بگیرید می‌خواهید یک ایمیل کاری برای شخصی مهم ارسال کنید. اما وجود یک اشتباه تایپی در کلمات یا اعداد می‌تواند به‌قیمت از دست رفتن شغل یا یک موقعیت کاری تمام شود. گوگل به نسخه جدید جیمیل برای اندروید ویژگی تازه‌ای اضافه کرده که با آن می‌توانید ایمیل موردنظر را از صندوق پستی دریافت کننده حذف کنید بدون آن‌که مخاطب متوجه وجود این ایمیل شده باشد.

1606683296_1_0.gif

فرض کنید در حال آماده‌سازی یک ایمیل کاری برای رییس خود هستید. بعد از نوشتن نکات مهم و موردنظر ایمیل آماده ارسال است. کلید Send را می‌زنید و ایمیل برای رییس فرستاده می‌شود. اما ناگهان یادتان می‌افتد که یک کلمه را اشتباه نوشته‌اید و به‌همین دلیل مضمون ایمیل دچار اشتباه شده است. احتمالا سریعا یک ایمیل دیگر آماده می‌کنید و در آن اشتباه‌تان را توضیح می‌دهید و از رییس یا کارفرمای خود عذرخواهی می‌کنید. اما، کارفرمایان چندان اهمیتی به‌توضیحات بعدی نمی‌دهند. پس، به‌غیر از این‌که دنبال یک کار جدید باشید چه کار دیگری می‌توانید انجام دهید؟

اگر از دستگاه اندروید استفاده می‌کنید و جیمیل نصب شده بر روی دستگاه‌تان نسخه 8.7 یا بالاتر است می‌توانید به‌راحتی جلوی این اشتباه را بگیرید و نامه ارسال شده را از صندوق پستی دریافت کننده پاک کنید. اما چگونه؟

بعد از این‌که روی آیکون Send کلیک می‌کنید در پایین صفحه یک نوار مشکی می‌بینید. در سمت چپ آن، گزینه "Sending" به‌رنگ سفید و در سمت راست دکمه Cancel به‌رنگ زرد قابل مشاهده است. اگر سریع متوجه شوید که در متن ایمیل ارسال شده اشتباهی مرتکب شده‌اید می‌توانید جلوی ارسال آن‌را بگیرید. اما زمان زیادی ندارید و باید خیلی سریع دست به‌کار شوید. اگر نتوانید به‌موقع این کار را انجام دهید، گزینه Cancel با UNDO جایگزین می‌شود. یعنی این‌که ایمیل ارسال شده، اما می‌توانید آن‌را برگردانید و از صندوق پستی دریافت کننده حذف کنید.

ظاهرا حدود 7 یا 8 ثانیه زمان دارید تا روی دکمه UNDO کلیک کنید و ایمیل را حذف کنید گویی که اصلا وجود نداشته است. بعد از ضربه روی UNDO دوباره به صفحه Compose هدایت می‌شوید تا تغییرات لازم را در ایمیل اعمال کنید و مجددا آن‌را ارسال کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟