گوگل به فکر بسته‌های اینترنتی کاربران است
ویژگی جدید کروم در صورت مصرف زیاد اینترنت هشدار می‌دهد
شرکت گوگل پیوسته در حال به‌روزرسانی و بهبود عملکرد مرورگر محبوب خود، کروم، است. آن‌ها تلاش زیادی برای تغییر طراحی این مرورگر انجام داده‌اند. اما، یکی از امکانات جالب و ویژه‌ای که به‌تازگی به‌این محصول اضافه شده هشداری است که به‌کاربران در هنگام ورود به‌صفحه وبی که مقدار زیادی از بسته اینترنتی آن‌ها را مصرف می‌کند، می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

البته این ویژگی هم‌چنان در نسخه آزمایشی مرورگر گوگل قرار دارد و به‌صورت یک متن در بالای صفحه عمل می‌کند. نحوه عملکرد آن به این صورت است که وقتی کروم موفق به‌شناسایی دانلود مقدار زیادی داده می‌شود، پیام هشدار و اخطار به‌کاربر نشان می‌دهد که چه مقدار اینترنت برای دسترسی به‌آن محتوا مصرف شده است. کاربر با استفاده از این قابلیت می‌تواند میزان مصرف زیاد از دید خودش را مشخص کند و حتی آن‌را بر اساس بسته‌های مختلف تغییر دهد.

هنوز خیلی زود است که بتوانیم مشخص کنیم این پیام هشدار چه زمانی در داخل مرورگر گنجانده می‌شود و این‌که آیا ارائه آن برای نسخه اسمارت‌فون کروم می‌تواند فایده‌ای داشته باشد یا نه. فکر کردن به این نوع کنترل پهنای باند و تعیین یک حد مشخص هنوز اهمیت زیادی پیدا نکرده اما قاعدتا در آینده مزیت‌های زیادی را برای کاربران به‌همراه خواهد داشت.

برای تست این ویژگی باید مرورگر کروم را به نسخه Canary ارتقاء دهید و آدرس زیر را در باکس URL وارد کنید:

chrome://flags/#enable-heavy-page-capping

این URL هیچ‌گونه کارایی خاصی برای نسخه اصلی کروم ندارد. لازم به‌ذکر است که Canary نسخه سندباکس کروم بتا است. همیشه در مورد نسخه‌های بتا خطرات کرش کردن و وجود باگ‌های مختلف وجود دارد و هم‌چنان توسعه دهندگان باید برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟