برای بالا بردن سرعت اندروید
اپ‌های استارت‌آپ در اندروید را فعال یا غیرفعال کنید
همه عادت داریم تا اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی نصب و تست کنیم. اما، به‌ندرت پیش می‌آید که برنامه نصب شده را پاک کنیم. در این‌حالت، تمام آن اپ‌ها در پس‌زمینه سیستم‌عامل در حال اجرا هستند و حتی هنگام بالا آمدن گوشی نیز بارگذاری می‌شوند. این مسئله به‌شدت روی عملکرد اندروید تأثیر می‌گذارد. برای حل این مشکل روشی را به‌شما آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن می‌توانید اپ‌های اندرویدی را در استارت‌آپ آن فعال یا غیرفعال کنید.

1606683296_1_0.gif

با توجه به‌پیشرفت‌های زیادی که در حوزه فناوری صورت گرفته بار زیادی روی دستگاه‌ها وارد می‌شود، اما گاهی اوقات سیستم‌ها توانایی مدیریت این بار کاری را ندارند و همین مسئله باعث کند شدن آن‌ها می‌شود. عموما زمانی‌که بار روی حافظه از میزان رم دستگاه فراتر می‌رود بیشتر خود را نشان می‌دهد.

رم دستگاه به کش شدن فرآیندهای در حال اجرا کمک می‌کند و وقتی این فرآیندها متوقف شوند یا این‌که در زمان موردنظر استفاده نشوند، حافظه مسیر مستقیم آن فرآیند خاص از حافظه اصلی را ذخیره می‌کند. دستگاه اندرویدی زمانی‌که روشن می‌شود اپ‌های زیادی همراه با آن بارگذاری می‌شوند و این بار بر روی دوش اندروید قرار می‌گیرد. معمولا نمی‌توانید این اپ‌ها را مشاهده کنید، مگر این‌که دستگاه خود را روت کنید تا از آن طریق بتوانید اپ‌های استارت‌آپ را مطابق میل‌تان فعال یا غیرفعال کنید. برای آشنایی با روش انجام این کار ما را همراهی کنید.

چگونه اپ‌های استارت‌آپ را در اندروید فعال یا غیرفعال کنیم

با دست‌کاری در بوت منیجر می‌توانید تمام اپ‌های نصب شده در اندروید که با بالاآمدن این سیستم‌عامل بارگذاری می‌شوند را مدیریت کنید. اگر موفق به غیرفعال کردن اپ‌های غیرضروری شوید آن‌وقت می‌توانید باعث افزایش کارایی و سرعت اندروید دستگاه خود شوید.

فعال و غیرفعال کردن اپ‌های استارت‌آپ با استفاده از بوت‌منیجر:

گام اول- در ابتدا باید اندروید دستگاه شما روت شده باشد زیرا Xposed تنها روی اندروید روت شده نصب می‌شود. بعد از روت کردن دستگاه Xposed را روی آن نصب کنید.

گام دوم- سپس، به ماژول جالب Xposed یعنی بوت‌منیجر در اندروید دستگاه دارید. آن‌را در Xposed فعال کنید.

گام سوم- اپ را راه‌اندازی کنید. لیستی از تمام اپ‌های نصب شده روی دستگاه مشاهده می‌کنید. اپ‌هایی که مایل به راه‌اندازی آن‌ها در استارت‌آپ هستید را با لمس نام‌شان فعال کنید.

گام چهارم- روی Done کلیک کنید و بوت‌منیجر فرمان لازم برای تنظیم آن‌ها به‌عنوان اپ استارت‌آپ را اجرا می‌کند.

کار تمام شد، از حالا به‌بعد فقط اپ‌های موردنظر شما در استارت‌آپ اجرا می‌شوند و سرعت باز شدن آن‌ها بالاتر می‌رود.

اپ‌های جایگزین

علاوه بر روش فوق، چندین اپ دیگر نیز برای این منظور در گوگل پلی استور در دسترس هستند. می‌توانید اپ‌های استارت‌آپ اندروید را به‌صورت دستی فعال یا غیرفعال کنید تا کارایی بالا برود.

1- Advanced Task Manager

این اپ شبیه تسک منیجر عمل می‌کند و تمام اپ‌ها و گیم‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را نشان می‌دهد. شما می‌توانید اپ‌هایی که در حال مصرف بیش از اندازه باتری و منابع رم هستند را به‌صورت دستی از بین ببرید. علاوه بر این، با استفاده از Advanced Task Manager می‌توانید مانع از بارگذاری اپ‌ها در استارت‌آپ شوید.

2- All-In-One Toolbox

این اپ یکی از بهترین برنامه‌های موجود در گوگل پلی استور است که به‌شما امکان فعال یا غیرفعال کردن اپ‌های استارت‌آپ را می‌دهد. با این اپلیکیشن اپ‌هایی که در هنگام بوت سیستم اجرا می‌شوند را پیدا و آن‌ها را متوقف کنید.

3- Startup Manager

این اپ هم عملکرد فوق‌العاده‌ای در فعال یا غیرفعال کردن اپ‌های در حال اجرا در زمان بوت سیستم دارد. این اپ روی هر دو گوشی اندرویدی روت شده یا نشده کار می‌کند. شما می‌توانید به‌صورت دستی تمام اپ‌های موردنظرتان را غیرفعال کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟